וואטסאפ תאפשר לשלוח הודעות דרך משקפי ה-Ray-Ban Stories בהפעלה קולית

חיבור משקפי ה-Ray-Ban Stories לוואטסאפ (מקור XDA) חיבור משקפי ה-Ray-Ban Stories לוואטסאפ (מקור XDA)

ניתוח קוד גרסת בטא חדשה של אפליקציית וואטסאפ (WhatsApp) חושף את כוונותיה של החברה להוסיף תמיכה במשלוח הודעות בהפעלה קולית דרך משקפי ה-Ray-Ban Stories החכמות של מטא (Meta) באמצעות העוזרת הקולית Facebook Assistant.

העובדה כי מטא, פייסבוק לשעבר, מחזיקה במספר רשתות החברתיות כמו אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק, מאפשרת לה ליצור חיבורים בין השירותים והמוצרים הרבים הנמצאים בבעלותה, דוגמת ביצוע שיחות קבוצתיות בין משתמשי מסנג’ר ואינסטגרם או במקרה החדש, חיבור בין משקפי ה-Ray-Ban Stories ואפליקציית וואטסאפ הפופולרית.

ניתוח קוד של וואטסאפ לאנדרואיד בגרסה 2.22.9.13 מצא התייחסות להפעלה קולית של האפליקציה דרך עוזרת קולית, כאשר מדובר על ה-Facebook Assistant, העוזרת הקולית המגיעה באופן מובנה במשקפי הריי באן החכמים של מטא.

לפי המופיע בקוד, המשתמשים יוכלו לשלוח הודעות על ידי פקודה קולית בצורה של (בתרגום חופשי לעברית) “היי פייסבוק, שלח הודעה לאנה בוואטסאפ”. החברה אף מדגישה כי גם פעולה זו של משלוח הודעות דרך העוזרת הקולית תהיה מוגנת בהצפנה של החברה מקצה לקצה, כפי שאפשר לראות בתמונה שאותרה בגרסת הבטא.

חיבור מוצפן מקצה לקצה (מקור XDA)
חיבור מוצפן מקצה לקצה (מקור XDA)

בדומה לכל פיצ’ר של וואטסאפ שנחשף בבטא מוקדמת או בניתוח קוד של האפליקציה, קשה לדעת מתי הוא יהפוך להיות זמין עבור כלל משתמשי האפליקציה, כאשר במקרה זה מדובר בפיצ’ר שרלוונטי רק למשתמשים המחזיקים ברשותם גם במשקפי ה-Ray-Ban Stories של החברה.

התמיכה המובנית של וואטסאפ במשלוח הודעות בהפעלה קולית דרך המשקפיים תהיה אפשרית רק דרך ה-Facebook Assistant של מטא, אך אפשר לקוות כי אולי בהמשך תציג החברה פתרון גם לעוזרות הקוליות הנפוצות יותר כמו סירי של אפל, אלקסה של אמזון ו-Google Assistant של גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים