מנוי מבוסס פרסומות עשוי להגיע לנטפליקס כבר בסוף השנה

שלט נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

באפריל דיווחנו כי בעקבות דו”ח כספי מאכזב עבור נטפליקס ברבעון הראשון של 2022 הכריזה החברה כי היא שוקלת להשיק לראשונה מנוי מבוסס פרסומות, שיציע אופציה זולה יותר לקהל המעוניין בכך.

מנכ”ל נטפליקס ריד הייסטינגס אמר אז שהחברה תנסה להרים את אופצית המנוי החדשה בשנתיים הקרובות, אך כעת נראה כי בנטפליקס מאיצים את התוכנית. על פי דיווח של הניו יורק טיימס, עובדי החברה קיבלו לאחרונה מכתב מבכירי ההנהלה ובו נמסר כי אופצית המנוי החדש תוכל לראות אור כבר במהלך הרבעון האחרון של השנה, בין אוקטובר לדצמבר.

מלבד החדשות על כניסת פרסומות לנטפליקס, המכתב שנשלח דן גם בשאיפה של החברה להתחיל להיאבק חזק יותר בתופעת שיתוף הסיסמאות – תוכנית אשר גם צפויה להתחיל בשלושה החודשים האחרונים של השנה הנוכחית. לאחרונה החלה נטפליקס לערוך ניסוי להילחם בתופעה במדינות צ’ילה, קוסטה ריקו ופרו.

נראה כי החדשות שנטפליקס חוותה לראשונה ירידה במספר המנויים השאירו את החברה בפאניקה. מאז פרסום הדו”ח שעל פיו צופה נטפליקס ירידה נוספת של כשני מיליון מנויים ברבעון הנוכחי צנחה מניית החברה והיא איבדה כ-70 מיליארד דולר משוויה בשוק.

הפאניקה הספיקה כדי לשכנע את נטפליקס לשנות את דעתה לגבי השקת מנוי מבוסס פרסומות, אופציה שנטפליקס תמיד דיברה כנגדו על אף שמתחרותיה מציעות כאלו אופציות מבלי להסס.

פלטפורמת הסטרימינג הולו הציעה פרסומות מאז ומתמיד, ולמעשה השיקה מנוי ללא פרסומות רק מאוחר יותר. HBO מקס מציעים מנוי ללא פרסומות ב-15 דולר ומנוי עם פרסומות במחיר של 10 דולר. גם דיסני פלוס צפויים להשיק אופציה למנוי זול יותר שיכולול פרסומות בחודשים הקרובים במחיר שטרם הוכרז.

נכון לעכשיו שירות הסטרימינג הגדול היחיד שעדיין לא הכריז על אופציה מבוססת פרסומות הוא אפל טי.וי פלוס, שהוא ממילא אחד השירותים הזולים ביותר בשוק.

הדיבור על אופצית מנוי זולה יותר מגיעה בזמן הגיוני עבור נטפליקס, כאשר היא ממשיכה להעלות מחירים ברחבי העולם ועלולה להמשיך ולאבד בעקבות כך מנויים שינטשו למתחרותיה הפחות יקרות. עליית המחירים האחרונה הוכרזה בינואר, כאשר המנוי עלה במחיר של דולר וחצי בארה”ב ובשמונה שקלים בישראל, למנוי הסטנדרטי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים