אפל מאפשרת למפתחים להעלות את מחירי המנויים באפליקציות ללא אישור המשתמשים

אפסטור תמונה: Apple

עדכון חדש של אפל (Apple) למדיניות המנויים לשירותים ואפליקציות בחנות האפליקציות אפסטור (App Store) של החברה, יאפשר למפתחים להעלות את מחיר המנוי, וזאת מבלי שהמשתמשים ידרשו לאשר את שינוי המחיר, אלא רק ליידע אותם על שינוי באמצעות מייל והתראה על כך שבוצעה עליית מחיר.

נתחיל בצפירת הרגעה. השינוי החדש לא יאפשר למפתחים להקפיץ את המחיר בצורה מוגזמת או בכל תנאי, אלא רק עבור שינויים סבירים במחירים.

מה משתנה באפסטור?

נסביר תחילה כי במצב שהיה קיים עד היום, כל שינוי מחיר למנויים באפליקציות ב-App Store חייב את המשתמשים לאשר כי הם מסכימים לעליית המחירים, ובמידה והם לא עושים זאת, המנוי נפסק באופן אוטומטי במועד החיוב הבא.

כחלק מהשינוי אותו אפל מחילה החל מעכשיו, מפתחים יוכלו להעלות את מחיר המנוי למשתמשים שלהם מבלי שהם יצטרכו לאשר זאת באופן פרטני בכל סוף תקופה של המנוי.

יחד עם זאת, אפל תגביל את אפשרויות השינוי במחירי המנוי במידה והמפתחים בחרו להעלות אותו, כאשר ההגדרה החדשה מדברת על שינוי מחיר בודד בכל שנה, כל עוד שינוי זה לא עולה על 50% ו-5 דולר ממחיר המנוי הקיים או 50% ו-50 דולר ממחיר המנוי השנתי.

בנוסף, לאחר כל שינוי במחיר המנוי תחת תנאים אלה, תישלח התראה למשתמשים על השינוי. בדרך זו, אפל ממשיכה לעדכן את המנויים על שינויים קלים בתשלום, אך לא תפסיק את המנוי במידה ולא התקבל אישור, כפי שקרה עד היום.

כל שינוי מעבר לתנאי הבסיס המצויינים מעלה, ידרוש אישור פרטני מהמשתמשים, כך שאלה ימשיכו להיות מוגנים מפני שינויים לא צפויים במחירי המנוי אליו הצטרפו.

בעוד שהתנאים להגדלת מחירי המנויים באפליקציות בחנות ה-App Store ימנעו ברוב המקרים מקרי הונאה, העובדה כי אפל בחרה לשנות את המצב הקיים בו המשתמשים חייבים לאשר כל שינוי במחיר באופן מודע, ולהסתפק במשלוח התראה בלבד במקרה ששינוי המחיר עומד בדרישות שלה, צריך להטריד לא מעט משתמשים שלא בהכרח שמים לב להתראות ויתפלאו לראות שהמחיר לו הם הסכימו עלה מבלי שהם אישרו זאת מראש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים