אפליקציית Synology Drive 3.0 מגיעה עם תכונות גיבוי מתקדמות לטלפון

Synology Drive Mobile App (מקור סינולוג’י) Synology Drive Mobile App (מקור סינולוג’י)

פתרונות ה-NAS של היום מציעים למשתמשים מגוון אפשרויות מעבר לאחסון מידע בלבד, החל משימוש כפתרון אבטחה ביתי ועד השימוש בו כשירות ענן פרטי.

במקרה של סינולוג’י, החברה מאפשרת למשתמשי פתרונות ה-NAS שלה להפעיל עליהם את ה-Synology Drive, פתרון הענן היעודי של החברה המגיע עם אפליקציית סלולר שעודכנה ושודרגה לאחרונה עם הוספת גיבוי קבצי מדיה, סנכרון דו-כיווני ופיצ’רים נוספים לשיפור השימוש בענן הפרטי של המשתמש.

הכירו את Synology Drive

במהלך הסקירות הקודמות שלנו לפתרונות ה-NAS (ר”ת Network-Attached Storage) של סינולוג’י, ה-+Synology DS220 ו-Synology DS218, התייחסנו אל ה-NAS כפתרון אחסון רשת מקומי דמוי ענן למידע של המשתמשים, אך אין זה אומר שאי אפשר להשתמש ב-NAS כשירות ענן אמיתי.

בניגוד לכוננים קשיחים חיצוניים רגילים ו”טיפשים”, היתרון הגדול של ה-NAS הוא בעובדה כי הוא למעשה שרת זעיר עליו אפשר להריץ שירותים שונים, בהם ה-Synology Drive, שירות הענן היעודי של החברה.

לצד אפשרויות הגישה האחרות למידע שנמצע על ה-NAS, ה-Synology Drive נועד להעניק חווית שימוש הדומה לזו שנקבל בשירותי ענן אחרים, דוגמת ה-Drive של גוגל ו-Dropbox, כך שאפשר להשתמש בו כפתרון לגיבוי המידע מהמכשיר הסלולרי, ואף להפוך אותו לשירות סטרימינג פרטי למוזיקה הנמצאת בו, להשתמש בו לאחסון ענן משפחתי לגיבוי תמונות וסרטונים מכל חברי המשפחה או כשירות ענן יעודי לעסקים עם גישה למידע שבענן לעובדים השונים ועוד.

חבילת ה-Synology Drive Server במתקין החבילות של מערכת ה-DSM
חבילת ה-Synology Drive Server במתקין החבילות של מערכת ה-DSM

אפליקציית ה-Synology Drive 3.0

כמו בכל שירות ענן אחר, ניתן לגשת אליו בצורה ישירה דרך כתובת אינטרנט יעודית, או לחילופין להשתמש באפליקציה סלולרית, כאשר רובנו נודה שעם כמות השימוש שלנו בסלולר, הוא כבר מזמן הפך להיות הדרך העיקרית בה אנחנו עובדים עם שירותי הענן השונים.

במקרה של ה-Synology Drive, האפליקציה הסלולרית מגיעה באותו השם (אנדרואיד/iOS), כאשר רק לאחרונה היא עודכנה לגרסת 3.0 חדשה עם כמה שדרוגים משמעותיים.

הגרסה החדשה של האפליקציה עברה שינוי עיצובי גדול לעומת הגרסה הקודמת, עם ממשק משופר לניווט קל יותר ודף בית חדש המרכז את המידע בענן ה-Synology Drive ומאפשר מעבר מהיר לתצוגה של תמונות, מסמכים, קבצי שמע ווידאו, וגישה מהירה לקבצים בענן לפי תוויות אותן המשתמשים יכולים להוסיף, מועדפים וקבצים הזמינים מהמכשיר הסלולרי עצמו.

לבסוף, ובדומה להרבה מהאפליקציות כיום, התווספה בגרסה החדשה גם תמיכה במצב כהה (Dark Mode).

מלבד שינויי הממשק הגדולים בין גרסה 2.3 לגרסה 3.0 (במקרה שלנו 3.0.1 ליתר דיוק), החברה הוסיפה מספר פיצ’רים חדשים לשירות ה-Synology Drive, כאשר על מנת להשתמש בהם יש לעדכן את חבילת ה-Synology Drive בשרת ה-NAS לגרסה החדשה, הכוללת:

  • גיבוי אוטומטי לקבצי מדיה – גיבוי אוטומטי של תמונות וסרטונים מהמכשיר הסלולרי לענן. זהו פתרון מקביל ל-Synology Photos (אנדרואיד/iOS) היעודי של החברה, שמקביל ל-Google Photos. הוא מאפשר לאפליקציה להעלות באופן אוטומטי תכנים מהמכשיר הסלולר לענן ברקע ללא צורך בגיבוי יזום של המשתמש.
  • סינכרון קבצים דו צדדי – פתרון שלא זמין בהרבה שירותי ענן ומאפשר לסנכרן באופן אוטומטי בין תיקיות בענן לתיקיות במכשיר הסלולרי, כך שקבצים ושינויים שנוספו או בוצעו באחד יסונכרנו גם לשני ויהיו זמינים במצב לא מקוון על המכשיר של המשתמש.
  • שיתוף קבצים באופן פומבי מהענן – אפשרות המקלה על שיתוף מידע המאוחסן בענן ה-Synology Drive אל משתמשים נוספים מעבר לאלו המחוברים אליו באופן שוטף, כולל אפשרות פשוטה ליצירת קישור ציבורי לגישה מהירה לקובץ או תיקיה בענן דרך קוד QR או קישור יעודי, אותם ניתן לשתף בקלות עם משתמשים אחרים.

היכולת להפוך את ה-NAS לפתרון ענן פרטי מלא עם ה-Synology Drive הוא רק חצי מהמשוואה של השימוש בענן בדיוק כמו בכל פתרון אחר וזאת מאחר שהאופן בו מתחברים לענן והאפשרויות שמקבלים משפיעות רבות על היכולת של המשתמשים לנצל אותו לצרכים שלהם.

באופן אישי, עם שירותי הענן שאני משתמש בהם כיום, יש לי צורך באפליקציית צד ג’ על מנת לבצע סינכרון בין תיקיה במכשיר הסלולרי האישי שלי לתיקיה בענן, דבר ששולב בגרסה החדשה של אפליקציית ה-Synology Drive.

אם בעבר התייחסנו ל-NAS כאל פתרון חלופי לשירותי הענן, ה-Synology Drive מאפשר לנו להתייחס לפתרונות ה-NAS של סינולוג’י גם כפתרון ענן פרטי עם כל היכולות של הענן, החל מעבודה משותפת בין מספר אנשים על קבצים בענן ושמירה של גירסאות קודמות, ואף יותר מכך עם היכולת להשתמש בו כפתרון לאחסון, גיבוי וניהול תמונות, ואף כשירות סטרימינג פרטי באמצעות גישה לקבצי המדיה המאוחסנים בו מרחוק.

בחסות Synology


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים