מודל הבינה המלאכותית של אנבידיה מאפשר לתכנן שבבים קטנים יותר בעד 25%

מודל PrefixRL לעיצוב שבבים משופרים (מקור אנבידיה) מודל PrefixRL לעיצוב שבבים משופרים (מקור אנבידיה)

חברת אנבידיה (nvidia) מציעה פתרון חדש ל”חוק מור” הקובע כי מספר הטרנזיסטורים על שבב יוכפל כל שנתיים, באמצעות מודל בינה מלאכותית חדש בשם PrefixRL, המאפשר לתכנן שבבים הקטנים בעד 25% עם יעילות זהה או טובה יותר לעומת אלו המעוצבים על ידי כלים קיימים.

בזמן שרובנו מייחסים את השיפור בין דור אחד של שבבים לאחר בעיקר כחלק מתהליך ייצור משופר, עם מעבר מייצור בתהליך 5nm ל-3nm לדוגמה, חלק חשוב לא פחות הוא עיצוב השבב עצמו.

באופן מסורתי, חברות משתמשות בתוכנות EDA (ר”ת Electronics Design Automation) יעודיות של חברות כמו Cadence או Synopsys, ההופכות העיצוב הלוגי של השבבים לעיצוב הפיזי אותו ניתן לייצר בפועל באמצעות מודולי בינה מלאכותית של אותן החברות.

כאן למעשה נכנס לשימוש מודל ה-PrefixRL החדש של אנבידיה, המסוגל לייצר עיצובים משופרים יותר לעומת הכלים הקיימים. לפי אנבידיה, המודל היה בשימוש לעיצוב של כ~13000 מעגלים כחלק מארכיטקטורת ה-NVIDIA Hopper הגרפית החדשה של החברה, מעגלים אותם הצליח המודל להקטין בעד 25% ממעגלים שתוכננו על ידי כלי EDA רגילים עם זמני שיהוי זהים או נמוכים יותר מהם.

עיצוב שבב קטן יותר ב-25% עם PrefixRL לעומת עיצוב EDA (מקור אנבידיה)
עיצוב שבב קטן יותר ב-25% עם PrefixRL לעומת עיצוב EDA (מקור אנבידיה)

שבבים קטנים יותר מציעים חיסכון בעלות הייצור שלהם ובשטח לו הם זקוקים, דבר החשוב לתהליך המזעור, כאשר בנוסף, העיצוב המשופר אותו יוצר מודל ה-PrefixRL מציע ביצועים טובים יותר עם הקטנת זמני השיהוי ואיתם גם צריכה חשמלית משופרת ונמוכה יותר.

מודל ה-PrefixRL החדש של אנבידיה איננו מתחרה בצורה ישירה בכלי ה-EDA האחרים הקיימים כיום בשוק ונמצאים בשימוש בתעשיה, אך עם יכולת הקטנת שבבים בעד 25% לעומת הכלים האחרים ניתן לנחש כי המודל הזה ואחרים כמוהו יעוררו עניין רב בתעשיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים