תקן ה-Bluetooth LE Audio המשופר יציע זמני סוללה ארוכים יותר

תקן LE Audio (מקור bluetooth)

קבוצת ה-Bluetooth SIG (ר”ת Bluetooth Special Interest Group), האחראית על תקן ה-Bluetooth, הכריזה על השקתו של תקן ה-LE Audio הסופי, גרסת אודיו יעודית חדשה ל-Bluetooth המקבילה ל-BLE (ר”ת Bluetooth Low Energy) ומציעה חיסכון בצריכה החשמלית עבור מכשירים תומכים לצד קודק אודיו LC3 באיכות משופרת וטכנולוגיית Auracast לשידורי אודיו מרובי משתמשים וערוצים.

אחרי שהוכרז עוד ב-2020 אך כניסתו לשוק התעכבה עד היום כתוצאה ממגפת הקורונה, תקן ה-LE Audio העדכני מפורסם בגרסתו הסופית על ידי קבוצת ה-Bluetooth SIG, כאשר הוא צפוי לחולל מהפך בתחום האודיו האלחוטי על ידי הקטנת הצריכה החשמלית של מכשירי האודיו השונים, בדגש על אוזניות אלחוטיות, זאת בדומה למה שעשה בשעתו תקן ה-BLE, דבר הצפוי להגדיל באופן ניכר את החיסכון בזמן הסוללה.

שיפור נוסף בתקן החדש הוא קודק האודיו LC3 (ר”ת Low Complexity Communication Codec) המחליף את קודק ה-SBC (ר”ת sub-band codec) הנמצא בשימוש בתקן ה-Bluetooth הנוכחי. הקודק העדכני יציע דחיסה טובה יותר ללא ירידה באיכות השמע ואמור לספק איכות טובה יותר מ-SBC בנפח מידע נמוך יותר.

איכות שמע LC3 לעומת SBC (מקור bluetooth)

Auracast broadcast

פיצ’ר חשוב נוסף אותו יציע תקן ה-LE Audio הוא ה-Auracast, טכנולוגיית שידור Bluetooth אלחוטית חדשה שתאפשר למכשירים לשדר “זרמי אודיו” (audio streams) למספר בלתי מוגבל של משתמשים.

הטכנולוגיה מייתרת את הצורך של מכשירי ה-Bluetooth לאשר את ההתחברות של מכשירים, ובמקום זאת ניתן יהיה להאזין באופן פסיבי לערוץ בו בוחרים.

משתמשים יוכלו לשדר ולשתף את המוזיקה לה הם מאזינים מהמכשיר הסלולרי שלהם למספר אוזניות אלחוטיות במקביל. הופעות יוכלו לשדר את המוזיקה בו זמנית לכמות גדולה של משתמשים עם אוזניות או לשמש כ”מערכת כריזה” וירטואלית בשדות תעופה, עם מתן האפשרות למשתמשים להתחבר לערוץ אודיו ספציפי של השדה או השער.

לפי ה-Bluetooth SIG, אנו צפויים לראות מכשירים התומכים בתקן ה-LE Audio החדש עד סוף השנה הנוכחית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים