מכירות הטלפונים בירידה: שיאומי נחתכת ב-25%

Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי) Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

הרבעון השני של 2022 הסתיים וכעת מתחילות להגיע התוצאות של חברות המובייל. דרך פרסומים של חברות המחקר Canalys, Counterpoint ו-Strategy Analytics אנו לומדים כי כמות משלוחי הסמארטפונים הציגה ירידה שנעה בין 7-9 אחוזים משנה לשנה, כאשר עיקר הירידה נוגעת לשחקניות הסיניות שיאומי, Oppo ו-Vivo.

בעוד שסמסונג ואפל המובילות לרוב את טבלאות משלוחי הסמארטפונים הציגו עליות בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021, השחקניות הסיניות הציגו ירידה דו-ספרתית שנעה סביב 20% מול נתוני הרבעון השני בשנה הקודמת, מה שהוביל לירידה כללית בכמות המשלוחים ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני, 2022, זו נקבעה בכ-290 מיליון מכשירים, ירידה שנתית של בין 7-9 אחוזים.

שיאומי מוכרת פחות

את הירידה המשמעותית ביותר בכמות המשלוחים הציגה שיאומי, שספגה ירידה שנתית של כ-25%. את הרבעון השני של השנה סיימה החברה עם מעט פחות מ-40 מיליון מכשירים שנשלחו בעולם.

נזכיר כי ברבעון השני של 2021 רשמה לעצמה שיאומי הישג עת הצליחה לעקוף את אפל בכמות משלוחי הטלפונים ולהתברג במקום השני אחרי סמסונג, אך כעת נראה כי למרות הכמות הגדולה של המכשירים שהשיקה החברה במהלך הרבעון, לא הייתה לאסטרטגיה זו הצלחה גדולה בפועל.

בין המכשירים שהושקו על ידי שיאומי במהלך הרבעון השני ניתן למנות את ה-Poco F4 5G וה-Poco F4 GT, וכן את ה-Poco X4 GT, זאת יחד עם דגם ה-Redmi Note 11 Pro+ 5G.

Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

אל שיאומי הצטרפו בירידות גם Oppo, שהציגה ירידה של בין 15-26 אחוזים (תלוי בחברת המחקר שהציגה את הנתונים), ו-Vivo, עם ירידה שנתית שנעה בין 19-22 אחוזים.

Gadgety.co.ilCanalysStrategy AnalyticsCounterpoint
סמסונג61.8 מיליון (6%+)62.5 מיליון (9.5%+)62.5 מיליון (9%+)
אפל49.5 מיליון (6%+)47.5 מיליון (3.3%+)46.5 מיליון (5%-)
שיאומי39.6 מיליון (25%-)39.5 מיליון (25.2%-)39.5 מיליון (25%-)
Oppo27.3 מיליון (22%-)27.7 מיליון (26.1%-)28.6 מיליון (15%-)
Vivo25.4 מיליון (19%-)24.9 מיליון (21%-)25.5 מיליון (22%-)

אפל וסמסונג עדיין מוכרות יותר

הדוחות האחרונים של סמסונג ואפל הציגו עליה בהכנסות מחטיבות המובייל, אולם בצד הרווחיות ככל הנראה הצליחו השתיים פחות. באפל הציגו עליה קלה של כ-3% בהכנסות משנה לשנה בתום הרבעון השני, אך החברה אינה מדווחת על רווחי חטיבת המובייל.

את הרבעון השני סיכמה אפל עם מכירות של כ-40.6 מיליארד דולר אייפונים, את זה מתרגמות חברות המחקר לכמות משלוחים הנעה בין 46.5-49.5 מיליון מכשירים.

בסמסונג לעומת זאת, דיווחו על צמיחה משמעותית של יותר מ-30% בהכנסות משנה לשנה, אך גם על צניחה של כ-19% ברווח, כאשר על פי נתוני חברות המחקר שמרה החברה על המקום הראשון עם כמות משלוחים שנעה בין 61.8-62.5 מיליון מכשירים.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים