גאדג’טי מסקר: Hisense A9G – מסך OLED עם מערך אודיו מרשים

מסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי) מסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי)

טלוויזיית ה-A9G מסמנת את חזרתה של הייסנס לשימוש בפאנלי OLED, זאת לאחר שלקחה הפסקה קלה מהתחום ב-2020. הדגם החדש משנה מעט את הכיוון של החברה ממסכי ה-LCD, אך עושה זאת תוך שמירה על מחיר נמוך יותר לקטגוריה, כאשר את דגם ה-65 אינץ’ ניתן למצוא בשוק הישראלי במחיר של כ-7,000 ש”ח, זאת לעומת מחיר הקרוב יותר ל-10,000 ש”ח עבור הסדרה החדשה שהציגה LG לאחרונה.

מסך ה-Hisense A9G מביא איתו גם לא מעט ערך מאחוריו, כאשר מלבד פאנל ה-OLED ניתן למצוא גם תמיכה בתקני Dolby Vision IQ, Dolby Vision ו-Dolby Atmos וכן בתקן HDR 10+ Premium, HLG ו-HDR10, כאשר את כל אלה הוא מנהל באמצעות מערכת ה-VIDAA החכמה של החברה.

Hisense A9G OLED – עיצוב וחיבורים

בהייסנס הולכים על עיצוב סולידי יותר, כזה שמציג מצד אחד את הדקיקות של פאנל התצוגה, אך מוסיף גם את הבטן השמנה בחלק האחורי, זו מיועדת להציע מגוון חיבורים שונים ואת מערכת האודיו המרשימה למדי שמגיעה עם הטלוויזיה.

המעמד עליו יושבת הטלוויזיה דרש הרכבה שונה מזו לה אני רגיל, כאשר משקולות מיוחדות נדרשו להתחבר מאחור על מנת לתמוך במשקל הגבוה של הטלוויזיה, אשר יחד עם המעמד מגיע אל מעבר ל-40 ק”ג.

מלפנים ניתן לראות פס רחב בצבע כסוף לכל רוחבה של הטלוויזיה, על גביו יושבת הטלוויזיה, כאשר הפס עצמו הוא רמקול קדמי גדול, מעין מקרן קול מובנה אם תרצו.

המבנה הזה נראה טוב מלפנים, אך צריך לקחת בחשבון כי רוחב הטלוויזיה כולה הוא גם הרוחב שהיא תתפוס לכם במגע ישיר עם שידת הטלוויזיה, כך ששידות קטנות יותר ידרשו יותר שטח פנים עם המסך ולא ישבו באוויר כמו טלוויזיות רבות אחרות בשוק.

מסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי)
מסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי)

את החיבורים מחלקת הייסנס בין שני צידי הטלוויזיה, כך שאת החיבור לחשמל תמצאו בצד אחד שלה, ואת כל היתר בצד השני. עיקר החיבורים מופיעים בצד השמאלי של הטלוויזיה (כשתעמדו מולה), כאשר בין החיבורים ניתן למצוא 3 חיבור HDMI עם תמיכה ב-4K ב-60 הרץ (אחד מהם תומך גם ב-ARC/eARC), 2 חיבורי אנטנות, כניסת AV, כניסה לאוזניות וזוג חיבורי USB-A.

בנוסף, תוכלו למצוא בחלק האחורי של הטלוויזיה (גם כן משמאל), חיבור HDMI נוסף (4K@60Hz), יציאת אודיו אופטית וחיבור לרשת קווית (RJ-45). הטלוויזיה תומכת גם בקישוריות בלוטות’ 5.0 וב-WiFi 802.11ac.

שלט רחוק למסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי)
שלט רחוק למסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי)

השלט רחוק שמגיע יחד עם הטלוויזיה גם הוא שומר על עיצוב סולידי. הוא מציע כמות עשירה של כפתורים ורחוק מלהיות השלט הקומפקטי שתוכלו למצוא בטלוויזיות וסטרימרים כיום. על גבי השלט תמצאו תפריט מספרים (ערוצים) מלא, כפתורי שליטה לתזוזה בתפריטים, כפתורי בית, השתקה וויסות ווליום וכן כפתורים יעודיים שיקפיצו אתכם ישירות לאפליקציות נטפליקס, יוטיוב, פריים וידאו ו-Facebook Watch.

ממשק משתמש ומערכת הפעלה

מערכת ההפעלה Vidaa 5 מציגה בשלות אל מול הגרסאות שראינו בעבר. הגישה לתפריטים פשוטה, אך עדיין קיימים הרבה מאוד תפריטי הגדרות שאיני מוצא בהם צורך בשימוש היומיומי, ואלה גורמים יותר לבלבול מאשר הם תורמים לאפשרויות ההגדרה הפרטניות של התמונה והאודיו.

הגדרות ב-Vidaa (צילום: רונן מנדזיצקי)
הגדרות ב-Vidaa (צילום: רונן מנדזיצקי)

תפריט הבית הראשי מציג את כל האפליקציות המובילות שלכם ומאפשר גם לסדר אותן איך שתרצו, כאשר מעבר בין האפליקציות יציג תצוגה מקדימה של התכנים השונים הזמינים בהן, במידה והפונקציה נתמכת באפליקציה.

מסך ראשי, Vidaa (צילום: רונן מנדזיצקי)
מסך ראשי, Vidaa (צילום: רונן מנדזיצקי)

בחלק התחתון של מסך הבית מציגה Vidaa המלצות על תכנים מערוצי סטרימינג שונים, רובם לא היו מוכרים לי. בין התכנים ניתן למצוא המלצות על מוסיקה, תכנים לילדים, תכני ספורט ותכנים מיוטיוב.

מסך ראשי - המלצות, Vidaa (צילום: רונן מנדזיצקי)
מסך ראשי – המלצות, Vidaa (צילום: רונן מנדזיצקי)

בחנות של Vidaa תוכלו למצוא מגוון עשיר של אפליקציות, בהן יוטיוב, נטפליקס, 12 פלוס, פריים וידאו, סלקום tv, כאן, HOT ו-Next TV, אך בין אלו שאינן זמינות בולטות במיוחד yes פלוס ודיסני+.

תמונה וצליל

טלוויזיית ה-Hisense A9G שהגיעה לסקירה בגאדג’טי מציעה מסך 65 אינץ’ ברזולוציית 4K עם תמיכה בקצב רענון משתנה של עד 120 הרץ, אך לצערי כל חיבורי ה-HDMI אינם תומכים בקצב רענון גבוה מ-60 הרץ, מה שמותיר את כל הרעיון בתמיכה ב-VRR עליה מצהירה החברה למעט מיותר עבורי ככל שמדובר במשחקים.

התמונה שמפיקה הטלוויזיה נראית פשוט נהדר, בהחלט מה שציפיתי לראות על גבי פאנל מסך מסוג OLED, עם ייצוג של צבעים שחורים אותם אני רגיל לראות במסכים מסוג זה, הפרדה טובה בסצינות מוארות וחשוכות גם יחד וצבעים עשירים, שמצליחים להיות גם נאמנים למציאות.

בצד העיבוד לא מצאתי יתרונות כלשהם מול דגמים אחרים הקיימים בשוק. המעבד עושה את העבודה שלו יחד עם התמיכה ב-Dolby Vision IQ כדי להתאים את התאורה בתמונה לזו הקיימת בחדר והוא עושה זאת היטב, אך נתקלתי בקשיים מסוימים בסצינות עם תנועה מהירה, שהיו חלקות מידי ובמקרים קיצוניים אף הציגו קפיצות (אפליקציית דיסני+ אני מסתכל עלייך).

לטלוויזיה קיימות מספר הגדרות שונות לתנועה, אך לא מצאתי בהן ערך גדול ונשארתי עם הגדרות תמונה בסיסיות הזמינות כחלק מהתרחישים המוגדרים מראש (מצב סטנדרטי בעיקר, לעיתים גם מצב “קולנוע יום”).

השתקפויות בטלוויזיה אינן שונות ברמתן מאלו שראיתי בדגמים האחרונים של החברות המתחרות, כלומר, שהשתקפות ישירה עשויה להציק רק במקום הספציפי בה היא מופיעה ולא על כל התצוגה.

השתקפויות במסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי)
השתקפויות במסך Hisense A9G (צילום: רונן מנדזיצקי)

חיסרון אחד מחזיר אותי לכמות ההגדרות שמוצעות בטלוויזיה, זו עשויה ליצור רושם לא נעים במידה ותבחרו את ההגדרה הלא נכונה. מצבי ה-HDR השונים הוכיחו כלא יעילים והתמונה נראתה טוב בהרבה גם בלעדיהם, אך בהבדל הגדול ביותר שנוצר לרעת הטלוויזיה בגלל ההגדרות נתקלתי דווקא בצד הסאונד.

את ה-A9G ציידה הייסנס ברמקולים המציעים מבנה של 2.1 ערוצים, עם רמקול ה”סאונד בר” הקדמי ורמקולים הפונים כלפי מעלה בחלקה האחורי של הטלוויזיה, שנועדו יחדיו, ובשילוב התמיכה ב-Dolby Atmos, לספק צליל היקפי. הרמקולים גם מציעים עוצמה משולבת גבוהה יותר מזו אותה אנו רגילים למצוא בטלוויזיות, זו מגיעה לדברי הייסנס ל-120 וואט (RMS).

הגדרת הסאונד עימה הגיעה הטלוויזיה הייתה DTS Virtual X, שם שנשמע מפוצץ ומרשים, אך בפועל גרם לי לחשוב כי קיבלתי רמקולים תקולים. החלפה מהירה ל-Dolby Atmos בצד האפקטים הקוליים (אפשר גם לבחור בלי בכלל) עשתה את כל ההבדל והוכיחה כי אפשר לשלב בטלוויזיה רמקולים חזקים ומרשימים, שמספקים צליל היקפי נהדר בחדר ובסלון, מה שהפך את הסאונד לחלק החוויתי ביותר עבורי בטלוויזיה הזו.

הגדרת סאונד (צילום: רונן מנדזיצקי)
הגדרת סאונד (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Hisense A9G

בהייסנס לא נוהגים לבחור בפאנלי OLED לעיתים קרובות, אך הבחירה בפאנל זה במקרה של ה-Hisense A9G מוכיחה עצמה כנכונה. התמונה שמציגה הטלוויזיה, דרך התמיכה בתקני ה-Dolby Vision / IQ מוכיחה כי אפשר להציע טלוויזיית OLED גדולה גם במחירים נמוכים יותר ומבלי לאבד יותר מידי בדרך.

חלקת האודיו בטלוויזיה מרשימה למדי עם רמקולים המספקים צליל היקפי (עם תמיכה ב-Dolby Atmos), חזק ועשיר במיוחד.

מערכת ההפעלה Vidaa ממשיכה להשתפר מדור לדור. היא יציבה ופשוטה למדי לשימוש, אך עדיין לא מציעה כמה אפליקציות חשובות, בהן דיסני+ שהושקה לאחרונה בישראל ו-yes פלוס.

אפשרויות התצוגה וההגדרות בטלוויזיה בכלל עשויות לבלבל מעט, ולעיתים תידרש עבודת צפייה והאזנה בהפעלת ההגדרות השונות כדי להתאים את הטלוויזיה בדיוק לטעם שלכם. הייתי מעדיף פשטות יתרה בהגדרות במקום שלל גדול של אופציות שעשויות רק להעיב על החוויה.

חיסרון נוסף מגיע בצד אי התמיכה של חיבורי ה-HDMI בקצב רענון גבוה, כשאלה מסתפקים כולם ב-60 הרץ.

מחיר: 6,990 ש”ח (אחריות: שנה, יבואן רשמי ניופאן)

מה אהבנו?

  • איכות תמונה
  • צלילים חזקים ואיכותיים
  • מחיר

ומה פחות?

  • ללא תמיכה ב-4K/120Hz דרך חיבורי HDMI
  • יותר מידי הגדרות תמונה
  • משקל גבוה
  • בעיות בהצגת תנועה מהירה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים