אפל עשויה להשאיר מאחור את האייפון מיני וגם את מחירו הנמוך

iPhone 13 (צילום: רונן מנדזיצקי) iPhone 13 (צילום: רונן מנדזיצקי)

אפל תציג בקרוב את הדור הבא של מכשירי האייפון עם סדרת ה-iPhone 14 אשר צפויה להגיע עם 4 דגמים חדשים, אך בשונה מהשנים האחרונות, הפעם צפויה החברה להותיר מאחור את דגם המיני, כאשר שמועה חדשה מעידה כי יחד עם האייפון מיני יישאר מאחור גם מחירו הנמוך יותר, שעומד על 699 דולר.

פרט לגודלם הקומפקטי, היו דגמי ה-iPhone 12 Mini וה-iPhone 13 Mini להזדמנות לרכוש אייפון במחיר נמוך יותר בהשוואה לדגמים האחרים, אך על פי שמועה שנפוצה בבלוג הקוריאני Naver, אפל עשויה להותיר מאחור את המחיר הנמוך ולהשיק את סדרת האייפון 14 החל ממחיר של 799 דולר.

מה שונה בסדרת האייפון 14?

סדרת האייפונים החדשה אותה תציג אפל ב-2022 תגיע עם מסכים גדולים יותר, כך שדגם הכניסה יציע מעתה מסך בגודל 6.1 אינץ’, זאת במקום מסך ה-5.4 אינץ’ שהוצע עם דגמי המיני בשנים קודמות.

על פי ההערכות, ההרכב של סדרת האייפון 14 יהיה כזה:

  • iPhone 14 – דגם הכניסה החדש עם מסך 6.1 אינץ’ ומעבד A15, בדומה לאייפון 13.
  • iPhone 14 Max – דגם חדש לחלוטין שיגיע עם מסך 6.7 אינץ’ וחומרה הדומה לזו של דגם הכניסה אייפון 14.
  • iPhone 14 Pro – המשך לאייפון 13 פרו עם חומרה משודרגת (מעבד A16, זיכרון LPDDR5) ומסך 6.1 אינץ’.
  • iPhone 14 Pro Max – המשך לאייפון 13 פרו מקס עם חומרה משודרגת (מעבד A16, זיכרון LPDDR5) ומסך 6.7 אינץ’.

בחירה של אפל להותיר את דגם המיני מאחור ריאלית למדי כאשר בוחנים את גל הדיווחים שהגיע לאחר השקתם של האייפון 12 מיני והאייפון 13 מיני, לפיו זוג המכשירים לא זכו לפופולריות לה ציפתה החברה.

בנוסף, דגמי האייפון 12 והאייפון 13 מציעים גם הם מבנה קומפקטי ומשקל נמוך מרוב המכשירים הקיימים כיום בשוק, כאשר הם יכולים לשלב סוללות גדולות יותר שיספקו גם זמני שימוש ארוכים יותר בהשוואה לדגם המיני.

שילוב של שני הגורמים הללו יחד ככל הנראה יוביל את אפל לוותר על דגם המיני בשנת 2022, וכעת נותרת שאלת מחיר הכניסה.

אפל כבר הרגילה אותנו כי מחיר האייפון 13 והאייפון 12 במועד השקתם המקורי עמד על 799 דולר, כך שלא יהיה זה חריג לראות מחיר דומה גם לאייפון 14 במידה שדגם המיני ייצא מהמשוואה, אך מן הצד השני תמיד קיימת הציפיה כי בכל זאת נראה איזושהי ירידה במחיר לדגם הכניסה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים