אינסטגרם תוסיף תמיכה בפרסום תמונות “אולטרה-גבוהות” ביחס 9:16

לוגו אינסטגרם

אינסטגרם (Instagram) צפויה להציג בקרוב את אחד מהשינויים הגדולים ביותר לרשת החברתית עם הוספת תמיכה בפרסום של תמונות “אולטרה-גבוהות” ביחס של 9:16, זאת בניגוד ליחס התמונות הרגיל של החברה העומד כיום על 4:5.

הדברים נחשפו בראיון של אדם מוסרי (Adam Mosseri), מנכ”ל אינסטגרם, לאתר The Verge, בו ציין כי החברה מעוניינת לתת יחס שווה לתמונות ולסרטוני וידאו שכבר היום מגיעים בפורמט 9:16 המתקבל בצילום אופקי מהטלפון, זאת בניגוד לתמונות הרגילות.

אינסטגרם החלה את דרכה כרשת חברתית לשיתוף תמונות בעיקר, אך עם הדגש שהולך ועולה כיום על וידאו בדמות ה-Reels, פלטפורמת הסרטונים הקצרים של החברה, קיים צורך לבצע התאמות בין תצוגת התמונות וסרטוני ה-Reels בפיד הראשי.

בעוד שסרטוני Reels מפורסמים בפורמט גבוה של 9:16, התמונות המפורסמות באינסטגרם שמרו על פורמט ה-4:5 שלהן, לפחות עד עתה, צעד שצפוי לשנות גם את האופן בו נראית האפליקציה לאור הרחבת תצוגת התמונות לכל גודלו של המסך.

אדם מוסרי מסר במהלך vראיון (בתרגום חופשי לעברית:

משתמשים יכולים לפרסם וידאו בפורמט גבוה אך לא תמונות גבוהות באינסטגרם, ולכן חשבנו שצריך לוודא כי אנחנו מתייחסים אל שניהם בצורה שווה.

החברה לא צפויה להכריח את כלל המשתמשים לעבור לפורמט התמונות החדש, זאת ככל הנראה בניסיון למנוע תגובות שליליות כפי שקרה מוקדם יותר עם הניסיון להצגת ממשק שהיה דומה יותר מדי לזה של טיקטוק וגרר תגובות זועמות מהמשתמשים.

לפי הדיווח הנוכחי, אינסטגרם צפויה להוסיף אפשרות לפרסום תמונות בפורמט גבוה של 9:16 במהלך השבועות הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים