עליאקספרס פותחת מחסן בישראל, אבל האם מוקדם מדי לשמוח?

לוגו אליאקספרס

ענקית הסחר המקוון הסינית עליאקספרס (AliExpress) נוחתת רשמית בישראל ופותחת מחסן ראשון שיאפשר לחברה לשלוח מוצרים נבחרים לצרכנים בארץ במהירות שיא, צעד שלדעת רבים עשוי להוריד את מחיר המוצרים שיזמינו מהאתר, אך כזה שטומן בחובו גם לא מעט עלויות לחברה עצמה, מה שעשוי להיתרגם להעלאות מחירים בתמורה למשלוח מהיר יותר מאשר המשלוח המבוצע כיום מסין.

קשה למצוא כיום אדם אחד בארץ שלא שמע על עליאקספרס הסינית ועל המוצרים הזולים שניתן לרכוש דרך האתר במחיר אשר לעיתים נמוך פי כמה ממחירם של מוצרים מקבילים בארץ, גם אם הוא לא רכש כאלו עד היום.

אחרי שפתרה את בעיית מגבלת השפה עם הפעלת הגרסה העברית באתר שלה, לעליאקספרס נותרה בעיה אחת עיקרית הדומה לזו שקיימת בחנויות מקוונות אחרות בחו”ל – זמני משלוח ארוכים במיוחד כאשר מדובר על מוצר שצריך להגיע מסין הרחוקה לארץ.

בחנויות מקוונות רבות, בהן אמזון ועליאקספרס, מודעים לבעיית זמני המשלוח, ולכן לא פעם החנויות דואגות לפתוח מחסנים מקומיים במדינות גדולות דוגמת ארה”ב, רוסיה ואירופה על מנת לקצר את זמני השילוח של המוצרים ללקוחות.

במקרה של ישראל החברה אף פתחה מחסן יעודי בקפריסין כדי לנסות לקצר את זמני המשלוח, אך כעת היא עושה צעד נוסף וגדול יותר עם פתיחת מחסן ישראלי מלא הממוקם בסמוך לנתב”ג.

ירידת מחירים? לא כל כך מהר

עם זאת, יש לצנן מעט את ההתלהבות של רוב האנשים ששמחו על בשורת הגעתה של עליאקספרס לישראל ומקווים לראות “צניחת מחירים” לאור הוזלה וקיצור זמני המשלוח.

בסופו של יום, הפעלת מחסן ישראלי כרוכה בעלות לא קטנה בעבור עליאקספרס, גם אם המשלוח לארץ יוזל. יהיה על החברה לשכור מחסן, זה כולל עלויות עבור כוח האדם שיטפל במוצרים שנמצאים במחסן, טיפול בשילוח עד בית הלקוח ועוד עלויות שבעלי האתר יוסיפו למעשה לעלות הרגילה שלהם, דבר שיגולגל בסופו של דבר לצרכן גם אם החברה תחליט לספוג אותן בשלבים הראשונים.

מוצר בעלי אקספרס עם משלוח מהיר מישראל לישראל
מוצר בעלי אקספרס עם משלוח מהיר מישראל לישראל

בשיחה שנערכת עם בני בוחניק, מנהל קבוצת “כזה אני רוצה” בפייסבוק בנושא פתיחת המחסן הישראלי, עלו גם נושאים אחרים חשובים לא פחות.

עליאקספרס תצטרך להתמודד עם היבטים הקשורים לרגולציה ישראלית כגון תקעי חשמל עם הארקה או לדוגמה תוויות שנדרשות בפרטי אופנה ובד ועד לחוברת והוראות בטיחות בעברית.

בניגוד למצב בו אמזון או עליאקספרס שולחות כיום מוצר מחו”ל כייבוא אישי של הלקוח הישראלי, המחסן הישראלי מגיע כגורם מתווך שידרוש מהחברה להתמודד עם הרגולטור, במיוחד כאשר סביר להניח שהמתחרים בשוק הישראלי לא ישבו בשקט לאחר הצעד החדש בו נוקטת החברה.

הקמת המחסן הישראלי של עליאקספרס בארץ הוא צעד גדול ומשמעותי בעבור השוק הישראלי עם לא מעט השלכות, אך בשלב הנוכחי אפשר להתייחס אליו כניסוי כלים אותו מבצעת החברה, זאת בדומה להקמת המחסן בקפריסין.

היצע המוצרים המציעים משלוח מהיר “מישראל לישראל” עדיין מצומצם מאוד ולפי הדיווחים השונים עליאקספרס עצמה פונה לבעלי חנויות פופולריות על ישראלים בפלטפורמה של החברה ומציעה להם להשתמש במחסן הישראלי החדש.

השאלה הגדולה ביותר שנותר לנו לחכות ולראות האם יהיה לה מענה היא כיצד תשפיע הפעלת המחסן הישראלי ושילוח מוצרים מהארץ על המחיר של המוצרים עצמם בהשוואה למצב שהיה קיים עד כה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים