מיקרוסופט: 2012 תהיה השנה האחרונה שלנו בתערוכת CES

תערוכת CES המתקיימת מאז 1967 בלאס-וגאס, הינה תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם אשר מאז ומתמיד משכה אליה חברות גדולות שהיו מעוניינות להציג לציבור הרחב את מרכולתן לשנים הקרובות. אחת החברות הבולטות בתערוכה היא כמובן מיקרוסופט שמדי שנה היתה רוכשת את האולמות המרכזיים והגדולים ביותר במתחם, ובהתאם – השיגה קהל רב שהתעניין בהכרזותיהם של ביל גייטס (עד 2008) וסטיב באלמר.

בהודעה שפורסמה בבלוג הרשמי של מיקרוסופט נכתב כי 2012 תהיה השנה האחרונה בה תרכוש החברה מקום נחשב בתערוכה וכי השתתפותה בתערוכות הבאות לא תהיה מחייבת. “לאחר דיונים רבים בנושא, החלטנו כי בינואר הקרוב נערוך בפעם האחרונה מסיבת עיתונאים ואירועי ראווה בתערוכת CES“, כתב סגן נשיא מחלקת השיווק במיקרוסופט – פרנק ז.שואו. “למרות זאת, נמשיך להשתתף בתערוכת CES במישורים קטנים הרבה יותר, מכיוון שזהו מקום נהדר לחיבור עם שותפים ולקוחות עסקיים“. שואו הבהיר כי החלטה זו התקבלה משום שמועד התערוכה – מדי חודש ינואר – לא תואם לתקופה בה נוהגת מיקרוסופט לשווק מוצרים חדשים.

בהודעה פחות רשמית, מפרסם מקור אנונימי מידע קצת אחר מזה שמסרה מיקרוסופט, לפיו ענקית התוכנה סולקה מתערוכת CES. לטענתו של המקור, מארגני התערוכה (איגוד מוצרי האלקטרוניקה – CEA) החליטו לבצע שינויי מבנה באופי התערוכה ועל כן דרשו ממיקרוסופט לחרוג ממנהגה ולרכוש אולם קטן וצנוע יותר. לאחר שמיקרוסופט סרבה להצעה ולא היתה מוכנה לוותר על האולם הגדול ביותר – הוחלט באיגוד למנוע ממנה את ההשתתפות.

מחלקת יחסי הציבור של האיגוד המארגן את התערוכה, נמנעה מלהגיב לדבריו של המקור האנונימי אך פרסמה הודעה רשמית בנוגע להודעתה של מיקרוסופט: “במהלך 14 השנים האחרונות בהן לקחה חברת מיקרוסופט חלק מרכזי בתערוכת CES, נחשפו חידושים גדולים, מערכות הפעלה חדשות וכן טכנולוגיות מרהיבות נוספות. כעת הסכימו מיקרוסופט ו-CEA שהגיע הזמן להפסיק – ולכן החברה לא תקיים אירוע מרכזי בתערוכה שתתקיים בשנת 2013“.

משמעות הדבר היא שמיקרוסופט, בדומה למה שעושות במשך שנים אפל וגוגל, תקיים אירועים עצמאיים במועדים שנוח לה ובמימדים הנחוצים לה. בתערוכת CES 2012 שתיפתח בחודש הבא, צפוי סטיב באלמר לחשוף מכשירי טאבלט מבוססי Windows 8 אשר תתמוך במעבדי ARM וכן לחשוף פרטים נוספים על הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה הניידת Windows Phone – הלוא היא Tango.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים