המטאוורס אחראי על הפסד של כ-9.5 מיליארד דולר למטא ב-2022

ייצוג אווטאר בתלת ממד (באדיבות מטא) ייצוג אווטאר בתלת ממד (באדיבות מטא)

חברת מטא פירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השלישי של השנה וחשפה פעם נוספת את ההשפעה של ההפסדים הגדולים המגיעים בעיקר מהשקעותיה במטאוורס.

מניית מטא יורדת היום (ה’, 27.10) ביותר מ-20% במהלך המסחר בבורסת הנאסד”ק, כאשר בחברה מדווחים על חיתוך של 46% ברווח התפעולי משנה לשנה, את עיקרו ניתן לייחס להפסד הגבוה של חטיבת Reality Labs, האמונה על פיתוח המטאוורס.

הפסדי ענק במטאוורס

מטא סיכמה את הרבעון השלישי של 2022 עם הכנסות בגובה של כ-27.7 מיליארד דולר, ירידה קלה של 4% משנה לשנה, כאשר הרווח הנקי נחתך ב-52% מכ-9.2 מיליארד דולר ברבעון השלישי ב-2021 לכ-4.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון.

מטא הודיעה לא פעם על השקעות הענק במה שהחברה והמייסד שלה רואים בעתידה, אבל הירידה החדה במחיר המניה מעידה על כך שהמשקיעים חוששים.

משקפי Meta Quest Pro (באדיבות Meta)
משקפי Meta Quest Pro (באדיבות Meta)

חטיבת Reality Labs הפסידה כ-3.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, זאת לעומת הערכות אנליסטים שצפו הפסד של כ-3.1 מיליארד, כאשר הכנסותיה עמדו על 285 מיליון דולר בלבד, נתון המשקף לה ירידה שנתית של כ-49%.

מתחילת השנה ועד ה-30 בספטמבר רשמה החטיבה הפסדים בגובה של 9.438 מיליארד דולר (מול 6.89 מיליארד ב-2021), כאשר הכנסותיה עמדו על כ-1.43 מיליארד דולר, שיפור קל של כ-2.5% בהשוואה להכנסות החטיבה ב-9 החודשים הראשונים של 2021.

מטא במספרים

סך המשתמשים ברמה היומית בפייסבוק בסוף הרבעון השלישי עמד על 1.98 מיליארד, שיפור של 3% משנה לשנה, כאשר מספר המשתמשים ברמה החודשית עלה בכשני אחוזים ל-2.96 מיליארד.

בשיחת הועידה שלאחר פרסום התוצאות (תמלול השיחה ב-PDF כאן) ציין המנכ”ל מארק צוקרברג כי מספר המשתמשים הפעילים ברמה החודשית באינסטגרם עולה על 2 מיליארד וכי וואטסאפ מציגה נתון דומה עבור מספר המשתמשים הפעילים ברמה היומית.

צוקרברג חשף גם כי השימוש בסרטוני ה-Reels בפייסבוק ואינסטגרם צמח משמעותית וכי מעל מ-140 מיליארד ניגונים של סרטוני ה-Reels בשתי הפלטפורמות יחד מתבצעים מידי יום, נתון המשקף לדבריו עליה של 50% בהשוואה לנתונים אותם בחנה החברה לפני כשישה חודשים. “באינסטגרם בלבד“, מציין צוקרברג, “אנשים כבר משתפים יותר ממיליארד סרטוני Reels דרך הודעות פרטיות מידי יום“.

“משפחת האפליקציות” של מטא, המונה את פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, מהווה את החלק הארי בהכנסות החברה מפרסומות. את הרבעון השלישי סיכמה החטיבה עם הכנסות בגובה של כ-27.43 מיליארד דולר, ירידה של כ-3.5% משנה לשנה.

מתחילת השנה (ינואר-ספטמבר) רשמה החטיבה הכנסות בגובה של כ-83 מיליארד דולר, המשקפת עליה של כ-2% משנה לשנה.

בעוד שמשפחת האפליקציות של מטא עדיין מציגה רווחים גבוהים, אלו נמוכים יותר באופן משמעותי גם ללא ההשקעות הגדולות המגיעות מצד חטיבת Reality Labs שמעיבות על רווחיה.

את הרבעון השלישי סיכמה חטיבת האפליקציות עם רווח תפעולי של כ-9.33 מיליארד דולר, ירידה של כ-28.5% משנה לשנה, כאשר גם במבט ארוך יותר, מתחילת השנה ועד סוף הרבעון השלישי, הוצגה שחיקה ברווחיות שעמדה על כ-22%.

לדוחות החברה המלאים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים