Raspberry Pi מציגה: מחשב בעלות של 25 דולרים בלבד

בתחום המחשבים, בניגוד לתחום הטאבלטים והסמארטפונים, אנחנו בקושי שומעים על התפתחויות מרתקות מידי. אך הפעם הרשו לנו להציג לכם חידוש מהכיוון השני – לא מדובר במעבד חזק יותר או בכרטיס מסך משדורג, אלא במחשב בסיסי מאוד עם תג מחיר זעום למדי.

חברת Raspberry Pi הציגה השבוע פיתוח עליו דובר רבות בעבר, שהגיע סוף סוף לידי מימוש פיזי – מדובר במחשב אולטרה בעלות של 25 דולרים בלבד (פחות מ-100 שקלים). אתם בוודאי סקרנים לדעת מה כולל מפרט המחשב, ובכן, תמורת 25 דולרים תקבלו: מערכת הפעלה לינוקס המבוססת על מעבד ARM ויציאות מכובדות למדי הכוללות: USB, HDMI, וידאו, שמע וקורא SD. את התענוג הזה נוכל כבר לרכוש כבר בחודש ינואר הקרוב. למי שלא התרשם עדין ומעוניין בחומרה “חזקה” יותר, ישמח לשמוע כי Raspberry Pi מתכננת להשיק דגם נוסף וחזק יותר בעלות של 35 דולרים (כ-130 ש”ח), שיכלול פי 2 זיכרון (256 ראם) וחיבור לאינטרנט. בשורה משמחת נוספת היא גם ההכרזה על Gertboard שמהווה בעצם לוח הרחבה לשני המחשבים הנזכרים מעלה. ההרחבה מאפשרת התממשקות מול מערכי נורות ומגוון חיישנים.

נכון, רוב הסיכויים שלאחוז גבוה מהקוראים שלנו לא יהיה צורך בכזו מערכת מחשב, אבל זה בהחלט מעודד לראות שישנן חברות המנסות להכניס לכל בית ברחבי הגלובוס את פיסות הטכנולוגיה הללו. מי יודע, אולי בעוד כמה שנים נראה בפרויקטים כגון אלה מחשבים חזקים הרבה יותר המסוגלים להריץ אפילו משחקים כבדים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים