להיט האנימציה “האחים סופר מריו: הסרט” (The Super Mario Bros. Movie) ממשיך לשבור שיאים. ההשקה המרשימה במיוחד הפכה את הסרט כבר בשבוע הראשון שלו לעיבוד הכי מצליח למשחק וידאו אי פעם וכן לסרט האנימציה עם הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם, אפילו מעל “לשבור את הקרח” (Frozen) של דיסני.
כעת, הסרט מגיע לנקודת ציון מלהיבה נוספת עם חציית רף מיליארד הדולר. תוך פחות מחודש הרוויח הסרט של אולפני אילומיניישן 490 מיליון דולר בקופות בארה”ב, ו-532 מיליון בשאר העולם. בכך, הופך לסרט החמישי בלבד שחוצה את רף המיליארד מאז תקופת הקורונה.
לפניו עשו זאת “ספיידרמן: אין דרך הביתה“, “עולם היורה: עולם חדש“, “אהבה בשחקים: מאווריק” ו“אווטאר: דרכם של המים”.
בעוד חציית רף המיליארד תמיד נחשבה כהישג ענק, אין ספק שתקופת הקורונה הפכה זאת למשימה כמעט בלתי אפשרית. הרגלי הצפייה של כולנו השתנו במהלך המגיפה, והוליווד עדיין לא השתקמה לחלוטין ועדיין מגששת לחזור למספרים של לפני 2020.
אם נביט בטבלאות שוברי הקופות של השנים שלפני המגיפה נבין כי הרבה יותר סרטים עמדו במשימה הזו בתקופה שלפני סגירת בתי הקולנוע.
בשנת 2019 בלבד חצו את רף המיליארד לא פחות מתשעה סרטים, כמעט כפול משלוש השנים האחרונות יחד. לצד להיטים ברורים כמו “הנוקמים: סוף המשחק” ו“מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקיווקר” חצו את הרף גם סרטים כמו “אלאדין”, “צעצוע של סיפור 4” ו“ג’וקר” שייתכן ולא היו מגיעים לאותו הישג כיום.
“האחים סופר מריו: הסרט” ממשיך לנגן בבתי הקולנוע ולצבור רווחים, כאשר הסכומים צפויים לגדול בהרבה בשבועות הקרובים שכן מספר שווקים גדולים כמו יפן ודרום קוריאה רק השיקו את הסרט לפני מספר ימים.
המספרים העצומים של הסרט בולטים במיוחד לאור הפעם האחרונה שבה האחים הגיעו להרפתקה קולנועית, עם סרט הלייב אקשן משנת 1993, בכיכובם של בוב הוסקינס וג’ון לאגוויזמו. הסרט נחשב לכישלון די גדול בקופות ומעולם לא הצליח להחזיר אפילו את תקציב הפקתו, עם רווחים של פחות מ-40 מיליון דולר.
לצד ההצלחה הקופתית, הסרט חווה גם תקלות לא פחות גדולות לאחרונה. ערוץ הטלוויזיה הארגנטינאי Gen TV שידר את הסרט במלואו בהפרה די בוטה של זכויות היוצרים של נינטנדו. מה שנראה תחילה כטעות תמימה, התברר כמנהג חוזר של הרשת, אשר שידרה גם את “אנט-מן והצרעה: קוונטומאניה” במלואו הרבה לפני שהגיע לדיסני+.
לכך נוספה מבוכה נוספת כאשר הסרט הועלה במלואו גם לטוויטר, על ידי משתמש שהצליח להשאירו באוויר במשך שלושה ימים שלמים עד שחשבונו הושעה. ההפרה הזו נעשתה אפשרית על ידי האופציה שהעניק אילון מאסק למשתמשי טוויטר Blue, שמסוגלים להעלות קטעי וידאו של עד שעה – כך שהמשתמש האנונימי היה זקוק לשני ציוצים בלבד כדי להזרים את הסרט כולו.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.