חברת מיקרוסופט (Microsoft) מאוד רוצה שתשתמשו בדפדפן האדג' (Edge) שלה, בין אם תרצו בו או לא, כאשר עדכון תמיכה חדש שפורסם השבוע באתר החברה הודיע על כך כי קישורי האינטרנט אותם יבחר לפתוח המשתמש דרך תוכנת ה-Outlook, המגיעה כחלק מחבילת ה-Microsoft 365, יפתחו דרך הדפדפן של החברה גם אם הוא לא דפדפן ברירת המחדל שלכם.
אם הצעד החדש של מיקרוסופט נשמע לכם מוכר, הדבר נובע מהעובדה הפשוטה שהחברה ניסתה לבצע צעד דומה ב-2021 עם הפיכת דפדפן ה-Edge לברירת המחדל לפתיחת הקישורים במערכת ההפעלה ווינדוס 11, צעד שהוביל ללא מעט זעם בקרב המשתמשים.
למרות זאת, הדבר לא מפריע לחברה לבצע זאת שוב באמצעות השינוי החדש שמגיע לתוכנת ה-Outlook, אך יגיע בהמשך גם ל-Microsoft Teams, כלי העבודה המשותפת של החברה.
דפדפן ה-Edge הצליח לצבור לא מעט פופולריות בתקופה האחרונה לאחר שילובו של הצ'אטבוט ChatGPT של OpenAI במנוע החיפוש Bing ודפדפן ה-Edge עצמו, אך נראה שוב כי ההצלחה החדשה של הדפדפן איננה מספקת את החברה, שמתכננת לשלב פרסומות בתוצאות החיפוש, ומחליטה שוב על לקיחת חופש הבחירה של המשתמשים בבחירת דפדפן ברירת המחדל שלהם.
נראה כי מיקרוסופט חושבת כי שינוי דפדפן ברירת המחדל ל-Edge, שיוגבל רק ל-Outlook ו-Teams, יהיה צעד פחות בעייתי מאשר הגדרתו כדפדפן ברירת המחדל באופן כללי כפי שהחברה עשתה בעבר, תוך כדי שהיא מציינת כי מדובר ב"צעד חיובי" שנועד לשפר את חווית השימוש במעבר בין המיילים לדפדפן ללא צורך במעבר ל"תוכנות אחרות" ולספק חווית שימוש משופרת.
באופן שלא אמור להפתיע אף אחד, מלבד אולי מיקרוסופט, השינוי החדש שהחברה החליטה לכפות על המשתמשים שלה, ובמיוחד משתמשים עסקיים, איננו עובר בקלות ומעורר מחדש סערה, במיוחד לאור ההחלטה לכפות את השינוי בהמשך גם ליישום Teams הנמצא בשימוש בעסקים רבים.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.