שני סרטים גדולים נחתו בבתי הקולנוע במהלך סוף השבוע – “הפלאש” (The Flash) של אולפני די.סי ו“אלמנטלי” של דיסני ופיקסאר. אך במה שהיה אמור להיות שבוע ענק לבתי הקולנוע, שני הסרטים נקלעו למצב מעט מביך ולא הותירו יותר מדי רושם על קהל המבקרים.
הפלאש
נתחיל עם גיבור העל המהיר בעולם, אשר סבל מראש מפתיחה בעייתית. התחזיות לסרט לא היו מעודדות מלכתחילה, עקב מספר סיבות. הראשונה בהן היא שהסרט מגיע בתקופת מעבר עבור היקום הקולנועי של די.סי.
קהל המעריצים כבר מודע לאתחול שעומד להגיע בידי ג’יימס גאן, וקשה שלא לחשוב שאין הרבה טעם בסרט שמכין את הקרקע לעלילות שלא יגיעו. לסרט אמנם יש שחקן חיזוק מלהיב בדמות מייקל קיטון, שחוזר לגלם את באטמן הקלאסי שלו, אך הנוכחות שלו רק מזכירה את בעיית הכוכב האמיתי של הסרט.
השחקן הראשי, עזרא מילר, נמצא כבר תקופה ארוכה בצרות משפטיות. מילר נעצר מספר פעמים בגין תקיפה, הטרדה והתנהגות אלימה וכן הודיע לאחרונה על מצבו הנפשי המעורער. כל אלה הובילו לכך שמילר לא השתתף במסע הפרסום של הסרט החדש, דבר שללא ספק פגע בסיכוייו.
הסרט זכה לפתיחה של 55 מיליון דולר בבתי הקולנוע בארה”ב במהלך שלושת ימי הסופ”ש, סכום נמוך מהתחזיות שניבו לו בין 70-75 מיליון דולר. המצב לא מעודד גם עקב התקציב העצום של הסרט, שהפקתו עלתה 200 מיליון דולר עוד לפני הקמפיין הפרסומי היקר שעלה עוד 100 מיליון.
מחוץ לארה”ב, הסרט נפתח ב-79 מדינות והרוויח סכום של 75 מיליון נוספים. בסך הכל הסרט זכה לפתיחה גלובלית של 130 מיליון. זה שם אותו מתחת ל“בלאק אדם” שזכה ל-140 מיליון דולר בפתיחתו ולאחר מכן התרסק בשבועות העוקבים, וסיים את תקופתו בקולנוע עם 400 מיליון דולר בכל העולם.
לשם השוואה, “באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק” מ-2016 הרוויח 420 מיליון דולר רק בסופ”ש הפתיחה שלו. בסין, “הפלאש” שלשל לכיסו סכום פעוט של 13.8 מיליון דולר, ובשאר המדינות הגדולות לקח אפילו פחות. 9.4 מיליון במקסיקו, 5.3 מיליון באנגליה ו-3.7 מיליון בקוריאה.
אלמנטלי
אם חשבתם שהמצב של “הפלאש” לא מזהיר, הסרט החדש של פיקסאר כבר נמצא פחות או יותר בריצפה. הסרט נפתח בארה”ב לסכום של 29.5 מיליון דולר – הפתיחה הנמוכה ביותר של פיקסאר אי פעם.
מחוץ לארה”ב, הסרט הגיע ל-17 מדינות, בהן הרוויח 15 מיליון דולר נוספים. בסך הכל הסרט גרף 44.5 מיליון דולר בכל העולם. המצב המביך של “אלמנטלי” בולט לצד “הפלאש”, שכן שני הסרטים נעשו בתקציב דומה.
גם פיקסאר הוציאו על הסרט 200 מיליון דולר, ו-100 מיליון נוספים על פרסום. בכך, הסרט מוסיף לשנים המזעזעות שעוברות על פיקסאר מאז הקורונה.
הסטודיו סבל ממספר כשלונות לאחרונה, מסרטים כמו “נשמה”, “שנות אור” ו“אדומה אש”. אין ספק שחלק מהאשמה נופלת על פלטפורמת הסטרימינג דיסני+, שהרגילה אותנו כי הסרטים של פיקסאר נוחתים בשירות תקופה קצרה אחרי הקולנוע.
בניגוד לאירועים קולנועיים דחופים יותר כמו “הפלאש”, שעלולים לחשוף ספוילרים למי שממתין, סרטי הילדים של פיקסאר ככל הנראה נתפסים על ידי רוב ההורים כמשהו שאפשר לחכות איתו חודש עד הצפייה הביתית, במקום לגרור את הילדים לבילוי יקר בקולנוע. זהו בהחלט שיקול שדיסני יאלצו להתמודד איתו, ושם את הסטודיו האהוב בסכנה.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.