חברת פרטנר מסכמת את הרבעון השני של השנה עם ירידה בהכנסות וברווח התפעולי, אך רושמת צמיחה ברווח הנקי, שהסתכם ב-54 מיליון ש"ח. בדומה לחברות הסלולר האחרות, סלקום ופלאפון, גם במקרה של פרטנר ניתן להתרשם מכך שמרבית ההשפעה לרעה על סעיפי ההכנסות והרווח נגעו למכירות הציוד (טלפונים).
את הרבעון השני סיכמה פרטנר עם הכנסות בגובה 850 מיליון ש"ח, זאת לעומת 859 מ' ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. במבט פנימה ניתן למצוא כי ההכנסות ממכירות ציוד במגזר הסלולרי (טלפונים) ירדו בכ-15% משנה לשנה והסתכמו ב-115 מיליון ש"ח, זאת בעוד שמההכנסות משירותים הציגה החברה עליה, עיקרה נוגעת לעליה בהכנסות במגזר הנייח.
מספר מנויי הסלולר ירד באופן ניכר בתום הרבעון השני והסתכם ב-2.664 מיליון מנויים, זאת לעומת 3.095 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בפרטנר מציינים כי הצמצום בבסיס המנויים מגיע כתוצאה משינוי שיטת הספירה, שהוביל לצמצום של 189 אלף משתמש M2M (סימים הנמצאים במכונות) לצד "כמה עשרות אלפי מנויי פוסטפייד רגילים".
נתון נוסף שייתכן והושפע מצמצום ספירת מנויי ה"מכונות" (M2M) הוא ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU), זו הסתכמה ב-56 ש"ח, לעומת 54 ש"ח ברבעון הראשון של השנה ו-49 ש"ח ברבעון המקביל ב-2022. בפרטנר מציינים כי הנתון החדש הוא "שיא של 4 שנים", אך נזכיר שוב כי גם דרך הספירה שונתה והיא כבר לו זו שהייתה ב-4 השנים הללו.
יותר מנויים לאינטרנט בסיבים, פחות לטלוויזיה
הפריסה של פרטנר הגיעה ל-991 אלף משקי בית בסוף הרבעון השני, ועם 334 אלף מנויים בפועל מציינת פרטנר כי יש לה את מספר מנויי האינטרנט בסיבים הגבוה ביותר בשוק.
בפרטנר מציינים כי הנתון המדווח (334 אלף) נוגע למנויים בחיבור ישיר לסיבים של החברה בתוספת מנויים בחיבור דרך השוק הסיטונאי, דרך תשתית בזק, למשל, כאשר סך המנויים על התשתית של פרטנר עצמה עומד על 289 אלף.
בסלקום דיווחו לאחרונה על נתון של 219 אלף מנויים, בעוד שבבזק מדווחים על 424 אלף מנויים נכון לסוף הרבעון השני, כשגם במקרה זה מדובר בספירה של מנויים ישירים וכן במנויי השוק הסיטונאי.
בצד הטלוויזיה, פרטנר TV ראתה ירידה של כ-4,000 מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון הראשון של שנה זו. סך המנויים עמד על 213 אלף לעומת 217 אלף ברבעון הראשון ו-224 אלף ברבעון המקביל ב-2022.
לדוחות פרטנר המלאים (דרך מאי"ה)
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.