חברת מטא (Meta) הכריזה רשמית על תוכנית המנויים החדשה ונטולת הפרסומות של החברה בעבור משתמשי הפלטפורמות פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram) באיחוד האירופאי, מנוי שיוצע במחיר של 10 אירו בשלב הראשון בעבור כלל חשבונות המשתמש בפלטפורמות ויעלה ל-16 אירו ומעלה החל מחודש מרץ הקרוב בהתאם לכמות החשבונות של המשתמשים.
ההכרזה על המנוי החדש של מטא תואמת את הפרסום המוקדם יותר החודש של הניו-יורק טיימס, כאשר משתמשים הנמצאים באיחוד האירופאי (EU), האזור הכלכלי האירופי (EEA) ושוויץ יקבלו בקרוב את אפשרות הבחירה בין המשך שימוש ללא תשלום בפייסבוק ואינסטגרם בתמורה לחשיפה לפרסומות, או בתשלום חודשי של 10 אירו על מנת להימנע מפרסומות לחלוטין.
יש לציין ולהזכיר כי אפשרות המנוי נטול הפרסומות החדשה אותה הציגה מטא איננה מגיע כצעד של רצון טוב על מנת לחסוך ממשתמשים את כמות הפרסומות הרבה בפלטפורמות, אלא כמענה לצורך של החברה לעמוד בחוק ה-DMA (ר"ת Digital Markets Act) האחרון אותו חוקק האיחוד, חוק שמגביל את האופן בו החברה פועלת באיחוד ומחייב אותה להציע פתרון נטול פרסומות למשתמשים לצד הגרסה ה"חינמית" מבוססת הפרסומות.
המנוי החדש של מטא לפייסבוק ואינסטגרם יהיה זמין למשתמשים באירופה מעל גיל 18 החל מחודש נובמבר במחיר חודשי של 10 אירו (כ~43 ש"ח) ברכישה ישירה מהחברה או 13 אירו (כ~56 ש"ח) ברכישה מהחנויות של גוגל ואפל.
עד ה-1 במרץ 2024 המנוי נטול הפרסומות החדש יכלול את כלל חשבונות המשנה של המשתמש, ולאחר מכן המשתמש יצטרך לשלם עוד 6 או 8 אירו (כ~26 ו~34 ש"ח) בעבור כל חשבון נוסף בו הוא משתמש מעבר לחשבון הראשון, כלומר מה-1 במרץ תהיה "עליית מחיר" ומשתמשים בעלי חשבון פייסבוק ואינסטגרם יצטרכו לשלם 16 או 21 אירו ואף יותר מכך בעבור שימוש נטול פרסומות.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.