בהודעה ארוכה שפירסם ליף ק. ברוקס (Leif K-Brooks) בעמוד הראשי של אתר אומיגל (Omegle), מודה מייסד האתר והפלטפורמה שקישרה בין זרים בשיחות וידאו כי הוא נכנע למתקפות נשנות על האתר כחלק מהמגמה העולמית נגד רשתות חברתיות, עם דרישה לטפל בתכנים השונים המופצים דרכן.
Omegle נוסד ב-2009 במטרה לצמד בשיחת וידאו בין אנשים זרים. האתר צבר פופולריות לאורך השנים, עם הערכות כי מיליוני אנשים השתמשו בו ברחבי העולם מידי יום, אך מן הצד השני צבר גם מוניטין שלילי למדי מצד משתמשים שחוו מפגשים עם אנשים בהם לא היו מעוניינים לפגוש בשיחת וידאו מפתיעה.
עוד לפני התפרצותה של מגיפת הקורונה, אך בעיקר בזמן ששהו אנשים סביב העולם מסוגרים בביתם, זכתה Omegle לפופולריות לא רק בקרב המשתמשים, אלא גם מצד יוצרי תוכן, שהשתמשו בפלטפורמה שלהם כדי לנסות לייצר תוכן.
סרטוני שיחות וידאו עם זרים ב-Omegle איפשרו ליוצרי יוטיוב לא מעטים לצבור תאוצה ולא מעט עוקבים, עם הצגת כשרונות כמו יצירת מוסיקה מול זרים, בין אם בניגון בכלים שונים, בשירה או בפריסטייל ראפ, אל אלו נוספו גם כאלה שהשתמשו בפלטפורמה כדי להציג קסמי מצלמה או סתם Jump Scares.
מייסד החברה ציין במכתבו לקהל המשתמשים כי נעשתה עבודה רבה בניסיון לסנן תכנים בלתי רצויים בפלטפורמה, אך מי שהשתמש בה בפועל גם עד יומה האחרון יודע שכל הטאגים, הסינונים והמודרציה לא הצליחו למנוע לחלוטין מאנשים רעים להשתמש בפלטפורמה.
המתקפה אליה מתייחס ברוקס היא מלחמה המתקיימת כיום מול רשתות חברתיות רבות, בניסיון לייחס להן אחריות גדולה יותר על התכנים המופצים דרכן, וזו זכתה לדחיפה משמעותית בעיקר באירופה, כזו שהובילה לאחרונה חברות כמו מטא, טיקטוק, X ואחרות להתייחס באופן רציני יותר לנושא.
מן הצד השני קיימות גם טענות כי המאמצים של מדינות בניסיון השיטור של הרשתות החברתיות הוא כזה שעשוי להוביל למניעת “חופש הדיבור”.
“הקרב על Omegle הסתיים, אבל הקרב על האינטרנט עדיין נמשך“, מציין ברוקס בסוף דבריו, משפט שמעיד המון על הקרב הגדול על כל התפיסה של “חופש הביטוי” – מה אנחנו יכולים להרוויח ממנו וגם מה אנו עשויים להפסיד מעצם נוכחותו.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.