מיקרוסופט מעוניינת להביא את ה-Game Pass לפלטפורמות מתחרות

לוגו גיים פאס, מיקרוסופט

התוכניות העתידיות של מיקרוסופט לשירות המנויים Game Pass נחשפו על ידי מנכ”ל הכספים שלה, טים סטיוארט, במהלך מצגת למשקיעים. על פי סטיוארט, מיקרוסופט שואפת להביא את השירות לכל מסך שדרכו ניתן לשחק במשחקים – כולל פלטפורמות של חברות אחרות כמו פלייסטיישן ונינטנדו.

מדובר בתפיסה שונה משהתרגלנו אליה מהחברה, כזו שתשתף פעולה עם מתחריה הישירים. סטיוארט רוצה בסופו של דבר להגיע למצב בו שירותי החברה יהיו זמינים גם בכל הטלוויזיות החכמות והמכשירים הניידים.

עבור מיקרוסופט, Game Pass הוא אחד הנתחים הגדולים ברווחיה, לצד משחקים מקוריים ופרסומות במשחקים פופולריים כמו “קנדי קראש”. ברור כי מיקרוסופט מעוניינת להגדיל את קהל המנויים על ידי זליגה לפלטפורמות מתחרות – אך השאלה נותרת האם החברות האחרות יהיו מעוניינות בהגעה להסכם כזה?

זו אינה תהיה הפעם הראשונה בה מיקרוסופט מנסה להרחיב את זמינות שירות ה-Game Pass. בשנה שעברה ניסתה החברה להציע את השירות גם בפלייסטיישן, אך נדחתה על ידי סוני, שחסמה את העסקה. גם ניסיונות שיתוף פעולה עם נינטנדו היו על הכוונת של מיקרוסופט במשך שנים, אך ללא תוצאה נראית לעין.

אם כך, נראה כי התפיסה של מיקרוסופט אינה חדשה כפי שסטיוארט גרם לה להישמע. החברה ברורה מאוד בעניינה הגדל בעולם המשחקים, כמשתמע מעסקת הענק שלה לרכישת אקטיביז׳ן, יצרנית משחקי Call of Duty – עסקה כה גדולה שאף צדה את עיניה של רשות התחרות הבריטית.

מיקרוסופט רכשה לבסוף את החברה ב-68.7 מיליארד דולר, ומשחקי Call of Duty צפויים להגיע ל-Game Pass בשנה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים