טלגרם (Telegram) הכריזה רשמית על Telegram Buisness (“טלגרם ביזנס”), תוכנית מנויים עסקית חדשה שהוצגה למעשה לפני כשבועיים.
התוכנית תאפשר למשתמשים להפוך את פרופיל הטלגרם הרגיל שלהם לפרופיל עסקי עם פיצ’רים יעודיים כמו הצגת מיקום וזמני הפעילות של העסק, תגובות מהירות למשתמשים ועוד.
לצד הפלטפורמה העסקית, טלגרם הכריזה גם על פלטפורמת פרסומות חדשה מבוססת מטבע הקריפטו TON, כאשר החברה תתחלק ב-50% מההכנסות מפרסומות עם בעלי הערוצים בהם הן יופיעו.
טלגרם ביזנס
ההכרזה הרשמית של טלגרם על טלגרם ביזנס מגיעה למעשה כשבועיים לאחר ההשקה השקטה של החברה כיישור קו מול פלטפורמת וואטסאפ העסקית (WhatsApp Business) המתחרה של מטא שהושקה עוד ב-2017.
משתמשים עסקיים יוכלו ליהנות ממגוון פיצ'רים, בהם כאלו שלא הוצגו בהשקה המוקדמת:
- צ'אטבוטים לעסקים (Chatbots for Business) – אפשרות לחיבור צ'אטבוטים שיוכלו לנהל שיחות עם לקוחות, כאשר יהיה ניתן להגדיר באילו צ'אטים הצ'אטבוט יהיה פעיל.
- עמוד פתיחה (Start Page) – עסקים יוכלו להגדיר עמוד פתיחה שיופיע באופן אוטומטי עם הפעלת הצ'אט מולם עוד לפני תחילת השיחה, שיכלול טקסט וסטיקר.
- קישורים לצ'אט (Links to Chat) – אפשרות ליצור מגוון קישורים לצ'אט העסקי לביצוע פעולות מוגדרות מראש כמו "שיריון שולחן" או "מעקב הזמנה", שיפתחו בצ'אט עם טקסט מוגדר מראש על ידי המשתמש.
- מיקום ושעות פתיחה (Location and Business Hours) – עסקים יוכלו להציג למשתמשים את המיקום ושעות הפעילות של העסק שלהם.
- הודעות ברכה (Greeting Messages) – אפשרות הגדרת משלוח הודעה אוטומטית לכל משתמש שיצור בפעם הראשונה קשר עם הפרופיל העסקי.
- הודעות לא זמין (Away Message) – אפשרות הגדרת הודעה שתשלח באופן אוטומטי כאשר המשתמש העסקי לא זמין.
- תגובות מהירות (Quick Replies) – אפשרות ליצור הודעות מוכנות מראש שישמשו כתגובה מהירה במענה למשתמשים.
- תגיות לצ'אטים (Folder Tags) – הוספה אוטומטית של תגיות לצ’אטים בהתאם לתיקיה בה הם נמצאים לסידור נוח יותר עבור משתמשים עסקיים.
כלל הפיצ'רים החדשים של טלגרם ביזנס זמינים כעת בחינם בעבור משתמשי טלגרם פרימיום תחת הגדרות > טלגרם לעסקים, כאשר החברה צפויה להשיק פיצ'רים נוספים בהמשך.
עם זאת, נכון לרגע זה לא ידוע התמחור הנפרד של טלגרם ביזנס לאחר שהחברה תפסיק להציע אותו בחינם בעבור משתמשי הפרימיום.
שיתוף הכנסות מפרסומות
לצד ההשקה הרשמית של טלגרם ביזנס, טלגרם הכריזה על פלטפורמת פרסומות חדשה ועל תוכנית שיתוף הכנסות מפרסומות בעבור בעלי ערוצים.
כחלק מהפלטפורמה החדשה, משתמשים יוכלו לרכוש ולפרסם פרסומות בטלגרם על ידי שימוש במטבע הקריפטו TON, כאשר הם יכולים לבחור באילו ערוצים יופיעו ההודעות. המודעות יופיעו רק בערוצים ציבוריים ואינן מבוססות על מידע של המשתמשים, אלא על זהות הערוץ עצמו.
מן הצד השני, בעלי הערוצים בהם יופיעו הפרסומות יזכו לקבל 50% מההכנסות של הפרסומות החדשות בדמות מטבעות TON, אותם הם יוכלו להמיר לאחר מכן דרך פלטפורמת ה-fragment של טלגרם או לבחור להשתמש בהם לרכישת פרסומות בעצמם, לרכוש שמות משתמש או להגריל מנויי פרימיום בעבור המשתמשים שלהם.
בעלי ערוצי טלגרם ציבוריים עם לפחות 1000 מנויים יוכלו לקחת חלק מתוכנית שיתוף ההכנסות החדשה של טלגרם, אך מודעות ה-TON החדשות אינן זמינות בחלק מהמדינות, בהן ישראל.
בנוסף, טלגרם מזכירה למשתמשים כי משתמשי טלגרם פרימיום בתשלום (או בחינם אם הם מוכנים לנדב את המכשיר שלהם למשלוח הודעות SMS) יכולים לבטל את תצוגת הפרסומות.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.