“הקול בראש” הוא אחד מסרטי דיסני שאני צריך הפסקה של כמה שנים בין צפיה לצפיה בו, שכן הוא רכבת הרים רגשית שלא משאירה את העיניים שלי יבשות גם בגיל 30, לכן היה לי חשש מסויים מ”הקול בראש 2″ (Inside Out 2).
אולי זה אני שהתבגרתי ואולי זה הסרט, אבל קצת הוקל לי שלפחות עבורי לא היה לסרט השני את האימפקט הרגשי שהיה לראשון – ועדיין, דיסני הוכיחו שהם יודעים מה הם עושים, ולמרות שאף אחד לא ביקש המשך ל”הקול בראש”, אין לי התנגדות לעובדה שהוא קיים.
הקול בראש 2 – העלילה
ב”הקול בראש 2″ ריילי מגיעה לגיל ההתבגרות ואיתו מגיעים גם רגשות חדשים לתוך מטה הרגשות שלה – חרדה (מאיה הוק), קנאה (איו אדבירי), שיממון (אדל אקסרופולוס) ומבוכה (פול וולטר האוזר).
כשהרגשות המקוריים מהסרט הראשון נדחקים לצד לטובת הרגשות החדשים, הם צריכים לפלס את דרכם חזרה כדי לאזן את הרגשות החדשים ולמנוע הרס אפשרי בחייה של ריילי.
קונספטים לא קלים בצורה נגישה
“הקול בראש 2” הוא סרט שבוחר בדרך הקלה ליצירת סרט המשך – הוא לוקח את הסיפור של הסרט הראשון ויוצר אותו מחדש בסקאלה קצת יותר גדולה, אבל עם אתגרים יחסית דומים לסרט הראשון.
סביר להניח שלקהל היעד של הסרט – ילדים ומתבגרים – זה פחות יפריע, אבל בתור מישהו שראה את הסרט הראשון מספר פעמים, אני מרגיש שראיתי פחות או יותר את אותו הסיפור, רק עם דמויות נוספות ובקנה מידה גדול יותר.
עם זאת, מה שמייחד את סרטי “הקול בראש” הוא בניית העולם שלו, ובפרט בניית העולם הרגשי הפנימי של בני האדם בצורה ויזואלית קלה לעיכול.
הסרט החדש בסדרה לוקח את בניית העולם שלו צעד קדימה ומציג קונספטים כמו רגשות מודחקים או מערכת אמונות פנימיות, קונספטים שסרט ילדים בדרך כלל מתקשה להציג, בצורה ברורה, ופה בעצם נקודת החוזקה הגדולה של הסדרה – להציג את העולם הפנימי של כל בן אנוש בצורה נגישה.
“הקול בראש 2″ מתעסק בנושאים קצת יותר בוגרים מקודמו, מכיוון שריילי גדלה וגיל ההתבגרות הוא תקופה שבה החיים נהיים מורכבים יותר, וכך גם העולם הפנימי של ריילי.
בתור מבוגר אני יכול להסתכל על הסרט בעיקר בתחושת נוסטלגיה ובמחשבה של אילו דרמות מיותרות היו לי בגיל ההתבגרות.
הצפייה ב”הקול בראש 2″ הרגישה לי קצת כמו גרסה לכל המשפחה ל”פה גדול” של נטפליקס, סדרה מצויירת למבוגרים ובני נוער שמתעסקת בגיל ההתבגרות. אם ב”פה גדול” התעסקו לא מעט בהתבגרות המינית של בני נוער, אז ב”הקול בראש 2″ פונים יותר לכיוון הרגשי, ומתמקדים בנושאים כמו חברות ויחס לתחושת כישלון.
למי מיועד “הקול בראש 2”?
כשאני ניגש לכתוב ביקורות לתוכן כלשהו אני תמיד שם לנגד עיניי מי קהל היעד שהיוצר בחר לפנות אליו, ופה בעצם הבעיה הכי גדולה שלי עם “הקול בראש 2″. בדיסני תמיד מנסים לפנות למכנה המשותף הנמוך ביותר שהם יוכלו לפנות אליו, במקרה זה ילדים ובני נוער. הבעיה מתחילה כשבדיסני מנסים לפנות לקהל כל-כך רחב שאני לא יודע בסוף למי הם באמת פונים.
ב”הקול בראש” הראשון היו כמה רגעים שנראו כאילו הם פונים יותר להורים, שכנראה יצפו בסרט עם הילדים שלהם (אני מדבר כמובן על הסצנות שבהן רואים את מטה הרגשות של ההורים של ריילי). אלו היו סצנות שאני לא יודע כמה ילדים יצליחו באמת להתחבר אליהן וגם אני בתור בחור צעיר לא באמת הבנתי את המחשבות והבדיחות הקטנות האלו שכנראה פנו יותר להורים.
היום, בצפייה נוספת כאדם בוגר, אלו בדיחות שמצחיקות אותי הרבה יותר כי אני מבין את המנטליות הזו הרבה יותר.
“הקול בראש 2” רווי ברגעים כאלו, טיפה יותר בוגרים עם בדיחות וניואנסים שאני לא יודע אם ילדים באמת יבינו אותם. אני לא חושב שזה דבר רע, עד היום אני אוהב להסתכל כאדם בוגר על סרטים שאהבתי כילד ולהבין פתאום בדיחות וניואנסים שעברו מעל הראש שלי פעם. אני גם בסופו של דבר מאוד נהניתי מהבדיחות האלו, אבל אני פשוט תוהה אל מי דיסני כיוונו את הסרט הזה.
השורה התחתונה – מה חשבנו על “הקול בראש 2”?
קצת חששתי לראות את “הקול בראש 2”. ציפיתי לרכבת הרים רגשית יותר גדולה מהסרט הראשון ובסופו של דבר קיבלתי רכבת הרים רגשית קטנה משציפיתי.
הסרט החדש עדיין מהנה כמו קודמו, אבל אין בו את האימפקט הרגשי שהיה כה מיוחד בסרט הראשון. ילדים כנראה יהנו ממנו ומבוגרים כנראה יסתכלו עליו בתחושת נוסטלגיה, כי דיסני עשו את זה שוב ויצרו סרט שמיועד לכולם, וכולם באמת צריכים לראות אותו.
שירות לציבור: כמו ברוב הסרטים של דיסני, לסרט זה יש קטע קצר ומשעשע בסוף הכתוביות. האם חייבים להישאר בשבילו? לא, אבל הוא משעשע.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.