נתונים חדשים שפרסמה חברת פנגו חושפים תמונה מקיפה של תשתיות הטעינה החשמלית בישראל, המצביעה על צמיחה מרשימה לצד פערים משמעותיים בין המרכז לפריפריה.
תל אביב מובילה, הפריפריה נשארת מאחור
תל אביב מובילה את התמיכה ברכבים החשמליים עם 523 עמדות טעינה, מתוכן 474 עמדות טעינה רגילות (AC) ו-49 עמדות טעינה מהירות (DC). במקום השני ניצבת ירושלים עם 431 עמדות טעינה, פער המדגיש את הריכוזיות של תשתיות הטעינה במרכז הארץ.
חריגה בין הערים היא קיסריה, בה קיים היחס הגבוה ביותר של עמדות טעינה לתושב עם עמדה אחת לכל 102 תושבים. לעומת זאת, בערי הפריפריה המצב שונה בתכלית: בקריית אתא, למשל, קיימת עמדת טעינה אחת לכל 15.6 אלף תושבים, ובאשקלון – עמדה אחת לכל 15 אלף תושבים.
10 הערים המובילות בפריסת תשתיות טעינה חשמלית בישראל
על פי נתוני פנגו, אלו הן הערים המובילות בפריסת עמדות טעינה לרכבים חשמליים (עמדות טעינה רגילות AC ועמדות טעינה מהירות DC):
- תל אביב-יפו: 523 עמדות – מתוכן 474 עמדות רגילות ו-49 עמדות מהירות.
- ירושלים: 431 עמדות – 410 עמדות רגילות ו-21 עמדות מהירות.
- פתח תקווה: 203 עמדות – 175 עמדות רגילות ו-28 עמדות מהירות.
- הרצליה: 164 עמדות – 150 עמדות רגילות ו-14 מהירות.
- אשדוד: 147 עמדות – 128 עמדות רגילות ו-19 עמדות מהירות.
- חולון: 127 עמדות – 121 עמדות רגילות ו-6 עמדות מהירות.
- רמת גן: 82 עמדות – 67 עמדות רגילות ו-15 עמדות מהירות.
- נתניה: 78 עמדות – 48 עמדות רגילות ו-30 עמדות מהירות.
- באר שבע: 70 עמדות – 44 עמדות רגילות ו-26 עמדות מהירות.
- רעננה: 68 עמדות -62 עמדות רגילות ו-6 עמדות מהירות.
10 הערים עם התשתית המצומצמת ביותר לטעינת רכבים חשמליים
- קרית אתא: 4 עמדות בלבד – כולן עמדות טעינה רגילות, ללא אפשרות לטעינה מהירה.
- אור עקיבא: 5 עמדות – חלוקה של 4 עמדות רגילות ועמדה מהירה אחת.
- מעלות תרשיחא: 6 עמדות – 2 עמדות רגילות ו-4 עמדות מהירות.
- דימונה: 7 עמדות – 3 עמדות רגילות ו-4 עמדות מהירות.
- אופקים: 7 עמדות – כל העמדות בעיר הן מסוג רגיל, ללא אפשרות לטעינה מהירה.
- עכו: 8 עמדות – העיר העתיקה מציעה 7 עמדות רגילות ועמדה מהירה אחת.
- לוד: 10 עמדות – כל העמדות בעיר הן מסוג רגיל.
- יוקנעם עילית: 11 עמדות – 2 עמדות רגילות ו-9 עמדות מהירות.
- רמלה: 11 עמדות – 7 עמדות רגילות ו-4 עמדות מהירות.
- נתיבות: 11 עמדות – 4 עמדות רגילות ו-7 עמדות מהירות.
עלויות ומגמות שימוש
הנתונים שמפרסמת פנגו מצביעים על פער משמעותי בעלויות בין טעינה חשמלית לתדלוק רגיל. בעוד שהעלות החודשית הממוצעת לטעינה חשמלית עומדת על 210 ש”ח, בעלי רכב בנזין משלמים בממוצע 476 ש”ח בחודש – פער שמשחק לטובת הרכב החשמלי.
בנוסף, נרשם פער משמעותי בין השימוש בעמדות טעינה איטיות למהירות. העלות הממוצעת לטעינה בעמדה איטית עומדת על 28.86 ש”ח, לעומת 44.07 ש”ח בעמדות המהירות.
צמיחה בשוק החשמליות ומבט לעתיד
מתחילת שנת 2024 נרשמה עלייה משמעותית במספר הרכבים החשמליים בישראל, עם למעלה מ-56,000 רכבים חשמליים חדשים שעלו על הכבישים. שיא נרשם בחודש ינואר 2024 עם 9,631 רכבים חדשים, כאשר הממוצע החודשי עומד על כ-6,000 רכבים.
לדברי ליטל פרנקל, סמנכ”לית שיווק ופיתוח עסקי בפנגו, חברות הטעינה פועלות להתאמת התשתיות לצרכי כל עיר ותושביה. למרות שישראל עדיין מפגרת אחרי מדינות אירופה בפריסת עמדות טעינה, השוק מתפתח במהירות עם פריסה הולכת וגדלה של עמדות חדשות. כיום, פנגו לבדה מציעה גישה ליותר מ-1,500 נקודות טעינה דרך האפליקציה שלה.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.