יונדאי (Hyundai) וקיה (Kia) הכריזו על ה-X-ble Shoulder, “שלד חיצוני” (Exoskeleton) לא ממונע אותו עובדים יוכלו ללבוש על מנת לשפר את איכות העבודה שלהם ולשמור על הבריאות שלהם, שלד שנועד להוריד 60% מהעומס על כתפי הלובש ו-30% מהעומס על שרירי הידיים שלו.
בעוד שרובוטים תופסים יותר ויותר מקום בתעשיות, עדיין קיים צורך בעובדים אנושיים בתעשיות רבות, כאשר רק בארה”ב עלות פציעות הקשורות לעבודה עומדת על לא פחות מ-167 מיליארד דולר, מספר אותו מנסים בתעשיה להקטין על ידי שימוש ברובוטים ושלדים חיצוניים לבישים שנועדו לסייע לעובדים, שוק המוערך כיום ב-2.55 מיליארד דולר עם צפי להגעה ל-10.25 מיליארד דולר עד 2029.
שלד ה-X-ble Shoulder החיצוני החדש של יונדאי וקיה נועד לשפר את היעילות של העובדים ולהפחית פציעות שונות על ידי סיוע לשרירי הזרוע העליונה של העובד בדגש על סיוע בעבודות “מעל הראש” של העובד.
השלד לא משתמש במנועים חשמליים, אלא בפתרונות מכניים על מנת לסייע לשרירים של הלובש, כאשר הוא יהיה זמין בגרסה בסיסית עם “כוח מסייע” (assistive force) של 2.9 ק”ג וגרסה ניתן להתאמה המציעה עד 3.7 ק”ג כוח מסייע.
ה-X-ble Shoulder נועד להיות פתרון קל ונוח לשימוש במשקל של כ~1.9 ק”ג אותו יכול המשתמש ללבוש לבד בתוך 20 שניות בלבד, כאשר השימוש בו מוריד את העומס הכתפיים ב-60% ואת פעילות השרירים ב-30% לפי החברה, זאת מבלי לפגוע בטווח התנועה של הלובש.
פתרונות X-ble נוספים בדרך
מלבד ה-X-ble Shoulder שנועד להוריד את העומס מהכתפיים, יונדאי וקיה צפויות להציג בהמשך מספר שלדים חיצוניים נוספים:
- X-ble Waist – שלד חיצוני ל”מותן” שנועד לסייע להרים משאות כבדים ומניעה של פציעות מותניים וגב.
- X-ble MEX – שלד חיצוני רפואי שנועד לסיי לשיקום לקויי הליכה.
יונדאי וקיה צופות כי המשלוחים הראשונים של ה-X-ble Shoulder יצאו במהלך המחצית הראשונה של 2025.
סרטון הוידאו הרשמי של ה-X-ble Shoulder:
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.