בעקבות אינטל: גם AMD רוצה להגיע לטאבלטים ושוקלת עתיד עם ARM

חברת AMD, יצרנית השבבים והמתחרה המיתולוגית של אינטל, חושפת את מפת הדרכים שלה עד לשנת 2013 ומבינה שדווקא מעבדים בצריכה נמוכה הם העתיד. מסוג המעבדים שיתאימו למחשבים ניידים קלים במיוחד (או כפי שאינטל מכנה אולטרה-בוק) וכמובן טאבלטים. AMD מאמינה מאוד במעבדים מסוג APU (ר”ת Accelerated Processing Units), המשלבים בתוכן מאיץ גרפי, אולם תמשיך לייצר סדרת מעבדי CPU אחת. המהלך מגיע כנראה בעקבות חוסר ההצלחה של סדרות המעבדים האחרונות שלה, ולפי השמועות הרצון של החברה להיות פחות מתחרה של אינטל ויותר זו שמתמחה במעבדים עם יכולות גרפיות מתקדמות (היא הרי רכשה את ATI ולא חסר לה ידע בנושא) למחשבים ניידים קלים וטאבלטים.

עד כה ראינו את מעבדי ה-APU של AMD בעיקר במחשבים ניידים, אך רק במספר מועט מאוד וללא הצלחה מיוחדת. הדור הבא למחשבים נייחים ומוצרי מובייל (כרגע טאבלטים) מכונה Brazos, צפויה להביא את מעבדי ה-APU עם תמיכה ב-USB 3.0 ובתהליך ייצור של 40 ננו-מטר. הדור אחריו שיגיע מאוחר יותר השנה יהיה מיועד בעיקר לטאבלטים ומחשבים חלשים מכונה Hondo, בעל צריכת חשמל נמוכה של 4.5W. חשוב לציין, שמסתמן כי כרגע איכות המעבד לא שקולה לזו של מבוססי ארכיטקטורת ARM, כך ש-AMD כנראה בצרה. בעיה דומה לזו של אינטל ופלטפורמת ה-Medfield שעדיין לא ברור איך תעמוד מול מתחריה בשוק המובייל מבוססי ה-ARM, בעוד אין עדיין תאריך להשקת מוצר איתה.

כאן אנחנו מתחברים לאפשרות חדשה עבור AMD. אינטל דבקה בארכיטקטורת x86, שלה באמת אין מתחרים כרגע לצרכני המחשב הביתי. AMD דווקא כן שוקלת שימוש בארכיטקטורות אחרות, בדבריה ל-Wired, על מנת להציע פתרונות למגוון רחב יותר של לקוחות. שנשאלו ספציפית לגבי ARM, “אנחנו לא אומרים לא”. זהו לא אישור, אבל בהחלט ניתן להסיק כי AMD מבינה את הבעיתיות כרגע והיתרון בשוק של ARM ומעבדים בצריכה נמוכה במיוחד לטאבלטים וסמארטפונים שווקים שגדלים מידי יום. הידע והניסיון של AMD בשילוב עם ארכיטקטורת ARM והתמיכה בה במערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט Windows 8, יכולים להפוך אותה לשחקנית מרכזית בשוק המובייל. מה שאולי באמת יוציא אותה מסטיגמת המתחרה האפרורית של אינטל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים