הונדה (Honda), ניסאן (Nissan) ומיצובישי (Mitsubishi), שלוש יצרניות הרכב היפניות המוכרות, חתמו על מזכר הבנות MOU (ר"ת memorandum of understanding) לבחינת מיזוג אפשרי ביניהן בתחום הרכב על מנת להתחרות בצורה טובה יותר בשוק הנוכחי.
שוק הרכב העולמי עובר בשנים האחרונות לא מעט שינויים עם המעבר מרכבי בנזין ודיזל לרכבים היברידיים וחשמליים. בעוד שטויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ביותר ביפן, הצליחה לבצע את ההתאמות הנדרשות, הונדה וניסאן, הממוקמות במקום השני והשלישי בשוק היפני "נתקעו מאחור", דבר שהוביל לשיחות המיזוג החדשות יחד עם מיצובישי.
המיזוג האפשרי בין שלושת יצרני הרכב היפניים יוביל ליצירת חברת הרכב השלישית בגודלה בעולם מבחינת מכירות שנתיות, אחרי טויוטה ופולקסווגן, ויאפשר לחברות להתחרות טוב יותר ביצרני הרכב הסיניים הרבים שהחלו לצבור נתח שוק משמעותי בשוק הרכב העולמי והצליחו לצבור תאוצה לא קטנה גם בשוק המקומי בישראל.
החברות מכוונות למכירות משולבות של 30 טריליון ין (כ~701 מיליארד ש"ח) עם רווח של מעל 3 טריליון ין (כ~70 מיליארד ש"ח) לאחר המיזוג ביניהן, עם השקעה בפיתוח שתאפשר להן להתחרות ביצרניות הסיניות עד 2030 על מנת שלא להפסיד להן.
מזכר ההבנות הנוכחי מדבר על המיזוג בין ניסאן והונדה, כאשר מיצובישי צפויה לתת מענה על המיזוג האפשרי בחודש ינואר הקרוב.
במידה שהמיזוג יצא לפועל, יהיה מעניין לראות האם הדבר ישפיע על הייבוא המקומי, שכן שלוש החברות מיובאות לישראל על ידי שלושה יבואנים שונים, עם קבוצת כלמוביל לרכבי מיצובישי, קבוצת קרסו לרכבי ניסאן וקבוצת מאיר לרכבי הונדה.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.