לראשונה: סמסונג מובילה את מכירות הסלולר בישראל

חברת המחקר IDC ישראל פרסמה את נתוני המכירות בשוק הסלולר הישראלי, כאשר לראשונה נוקיה לא נמצאת בפסגה ואותה עוקפות סמסונג במקום הראשון ואפל במקום השני. סמסונג הצליחה לתפוס נתח שוק של 27%, אפל עם דגמי האייפון תופסת 23% ונוקיה מסתפקת במקום השלישי עם 20%. נתוני שלושת הראשונות תואמים למגמה העולמית, אולם ידוע כי השוק הישראלי נוהג קצת אחרת.

חברת נוקיה ביצעה שינוי משמעותי במעבר החד למערכת ההפעלה החדשה Windows Phone של מיקרוסופט, אולם העדר תמיכה עברית במכשירים אלו פוגעת ביכולת שלהם להתחרות כרגע בשוק המקומי. מיקרוסופט ונוקיה אמורות להציע במהלך השנה עברית למערכת ההפעלה, אולם כרגע אין עדכון בנושא.

סמסונג ואפל מצליחות לתפוס נתח שוק משמעותי בעיקר עקב הצמיחה ברכישת סמארטפון על גבי “טלפונים טפשים”, כאשר כמעט 65% מהטלפונים הסלולריים שנמכרו ב-2011 מוגדרים סמארטפונים. סמסונג נמצאת כיום עם אחד הליינים המוצלחים והעשירים בחברות הסלולר הישראליות בכל הקטגוריות, מה שתורם להצלחה.

ישראל כמדינה אופנתית, הפכה לסוג של ארץ אייפונים, למרות שמערכת ההפעלה אנדרואיד היא המובילה בשוק הישראלי עם 39.39% בעוד iOS מחזיקה ב-36.62%. הפופולאריות העולה של מערכת ההפעלה מבית גוגל עזרה לחברת LG לחזק משמעותית את נוכחות בשוק המקומי עם 8%, מה ששם אותה במקום הרביעי והמכובד (למרות שמדובר בפער ניכר מהראשונות). סוני אריקסון מחזיקה ב-7% מנתח המכירות למרות העובדה שהיא מציעה מגוון רחב של מכשירים בארץ.

חברת HTC שחוזרת לארץ לסיבוב שלישי מחזיקה בכ-1% מהמכירות, בעוד בעולם היא נחשבת לאחת מיצרניות הסמארטפונים האהובות והפופלאריות ביותר. היא זו שככל הנראה תזכה להגדיל את נתח השוק שלה בישראל באופן המשמעותי בשנת 2012 באחוזים, דווקא בגלל נקודות מוצא נמוכה והעדרות של כמעט שנה מהשוק המקומי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים