החיפוש בגוגל הופך להיות חכם יותר עם ה-AI Mode

חיפוש ה-AI Mode (מקור גוגל) חיפוש ה-AI Mode (מקור גוגל)

גוגל (Google) משדרגת את החיפוש ברשת עם AI Mode, מצב חיפוש חדש המתבסס על גרסה מותאמת של מודל ה-Gemini 2.0 של החברה, המאפשר למנוע החיפוש לתת מענה גנרטיבי מבוסס AI לחיפושים ושאלות של המשתמשים עם אפשרות לביצועי חיפושי המשך.

מנוע החיפוש של גוגל עדיין נחשב לפופולרי ביותר כיום וכולל את פיצ'ר החיפוש AI Overviews ("תצוגת-על AI"), המוסיף מענה מבוסס בינה מלאכותית לצד תוצאות החיפוש הרגילות ללמעלה ממיליארד אנשים לפי החברה, פיצ'ר שהתעדכן ומתבסס כעת על מודל ה-Gemini 2.0 של החברה בארה"ב.

AI Overviews של גוגל נועד לשפר את תוצאות החיפוש הרגילות שמקבל המשתמש, אך לא מדובר על "מנוע חיפוש גנרטיבי" שנועד לתת מענה ישיר לשאלות המשתמש, בדומה ל-ChatGPT search של OpenAI או מנוע החיפוש של Perplexity, דבר אותו היא תנסה לתקן עם מצב ה-AI Mode החדש והמתקדם יותר.

חיפוש ה-AI Mode

מצב ה-AI Mode נמצא כיום בשלבי ניסוי ומתבסס על גרסה מותאמת של מודל ה-Gemini 2.0, המספק אפשרויות חשיבה טובות יותר במטרה לספק מענה טוב יותר למשתמש, במיוחד בשאילתות חיפוש הדורשות שאילתות המשך או הבהרות.

בדוגמה המצורפת של גוגל ניתן לראות את ה-AI Mode עונה על השאלה (בתרגום חופשי לעברית):

מה ההבדל בתכונות מעקב השינה בין טבעת חכמה, שעון חכם ומזרן מעקב

מנוע החיפוש במצב ה-AI Mode מבצע ברקע חיפוש מרובה שלבים ומארגן את המידע בצורה נוחה יותר לקריאה על ידי המשתמש, כאשר הוא מסוגל להמשיך לשאול שאלות המשך, דוגמת (בתרגום חופשי לעברית):

מה קורה לקצב הלב שלך במהלך שינה עמוקה

פיצ'ר החיפוש החדש AI Mode יהיה זמין בשלב הראשון כבטא נסיונית למנויי ה-Google One AI Premium בתשלום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים