לראשונה מזה 14 שנה: סמסונג עוקפת את נוקיה במכירת טלפונים ניידים

לפי סקר שנערך על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, נראה שברבעון הראשון של 2012 עקפה סמסונג את נוקיה במכירות מכשירי טלפון. לפי הדיווחים, נוקיה מכרה בין ינואר למרץ השנה כ-83 מיליון מכשירים ברחבי העולם, בעוד שסמסונג מכרה בין 85 ל-88 מיליון. נתון זה הינו חסר תקדים, היות ונוקיה שלטה במכירות אלפונים ניידים מאז עקפה את מוטורולה בשנת 1998.

אפשר להסביר נתונים אלה בהסתכלות על האסטרטגיה של שתי החברות. נוקיה מאמינה שמכירת המכשירים “הפשוטים” תמשיך ומתבססת על מדינות מתפתחות כדוגמת ברזיל והודו ומבססת על כך את האסטרטגיה שלה. לעומתה, החברה מסיאול הצליחה להעביר בהצלחה חלק נרחב מפסי הייצור שלה לייצור סמארטפונים, כאשר היא משווקת מכשירים חכמים בכל קשת המחירים.

האסטרטגיה הנוכחית של נוקיה הינה קידום סדרת הלומיה והישענות על סימביאן במכשירים הקלאסיים, עד התבססות בשוק הטלפונים החכמים. קשה להאמין שאסטרטגיה זו תשתנה, היות ומכירות החברה צונחות זה זמן מה, והחדירה לשוק של סדרת הלומיה ושל מערכת ההפעלה Windows Phone היא דבר חדש, יחסית, לחברה. ההשפעה שכן יכולה להיות לנתונים הללו, היא על סיכוי שנוקיה תמכור את חטיבת הסמארטפונים שלה למיקרוסופט, היות ולפי הנתונים, מהלך כזה יהיה גזר דין מוות לחברה.

בנוגע לענקית הקוריאנית, אנו צופים שהיא תעלה אף יותר את נתוני המכירות שלה ברבעון השני לאחר השקת מכשיר הדגל Galaxy S III בשבוע הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים