טבעי כמו להסתכל דרך החלון, מסכי ה-OLED של סמסונג נכנסים לייצור המוני

זה זמן רב שאנחנו שומעים על טכנולוגיית ה-OLED – אור טבעי, מסכים גמישים, ניגודיות מדהימה – טבעי וטוב כמעט כמו להסתכל מהחלון, אבל עד היום החלון והמסך לא פרצו את כמות האינצ’ים אליה התרגלנו בצפיה של משחקי מכבי בליגה האירופית, זמן חייה היה קצר (יחסית למסכי ה-LCD והפלזמה) ובנוסף סבלה מצריבות מסך.

בתערוכת CES 2012 הציגה סמסונג לראשונה OLED בגודל מספק, אפילו קצת מעבר. הטלויזיה שהוצגה בתערוכה הייתה בין היחידות נכון לימיה הראשונים של שנת 2012 אך הדרום קוראניים שהבטיחו – המשיכו לעשות את הדבר בו הם מצטיינים, לפרוץ דרך בתחום הטכנולוגיה ולהביאה אל ההמונים. סמסנוג דיווחה כי מסך ה-OLED שהוצג מדגם ES9500 ובגודל 55 אינץ’ נכנס לייצור המוני, מה שמזכה את החברה בתואר החלוצה בתחום. המסך נהנה מהיתרונות המוכרים במסכי LCD ופלאזמה כמו “חוכמה”, מעבד כפול לעיבוד התמונה וטכנולוגיית המסך המפוצל של סמסונג המאפשרת לראות 2 תכני 2D שונים על אותו המסך כשהסאונד מכל תוכן מועבר לאוזניות שונות (הצופים נדרשים לצפות דרך משקפי ה-3D). בנוסף, על-פי סמסונג, טכנוליית “הפיקסל העצמאי”, המבטאת כל פיקסל בנפרד, מזכה את המסך באיכות צבע טובה יותר, יחסית למסכי ה-LED המתקדמים (20% במספר).

LG, היריבה העיקרית מבית והמתחרה הגדולה בתחום ה-OLED, עדיין לא יצאה לייצור המוני אך גם לא השמיעה את קולה האחרון. באשר לסמסונג, על-פי Associated Press, הטלויזיות ישווקו במחצית השנייה של השנה, תג המחיר ינוע סביב ה-9,000$ והחברה מצפה לכ-10 מיליון קונים עד סיומה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים