גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy S III – הכוכב החדש בגלקסיה

כולנו מכירים את האמרה המפורסמת מהקומיקס ספיידרמן שנחקקה בזיכרון של כולנו: “עם כוח גדול באה אחראיות גדולה”, בדיוק באותו מקום ניצב מכשיר הדגל החדש של סמסונג, ה-Galaxy S III. המכשיר החדש היה אחד ממכשירי האנדרואיד המצופים ביותר בחודשים האחרונים, ולאחר שכל החברות האחרות הציגו את מכשיריהן, כולם נשאו את עיניהם אל עבר סמסונג וציפו בשקיקה לראות איזה קלף תשלוף. מרגע יציאתו נבחן ה-Samsung Galaxy S III בשבע עיניים במטרה לענות על השאלה שעניינה את כולם – “האם הוא הסמרטפון הטוב בעולם?” כאשר חובת ההוכחה של סמסונג היא גדולה מאי פעם. בסקירה שלפניכם ננסה להעניק תמונה מקיפה וכוללת על המכשיר ועל יכולותיו המתקדמות ואף נענה על שאלות שהפנתם אלינו. רבים מהקוראים ציפו בקוצר רוח לסקירה מאחר שזאת עתידה להשפיע על בחירת הסמרטפון הבא שלהם, אז שבו בנחת והישענו אחורה – אנחנו מתחילים.

סקירת וידאו לסמארטפון ה-Samsung Galaxy S III:

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 4.8 אינץ’ מסוג Super AMOLED ברזולוציית 720×1280 פיקסלים. מצופה Gorilla Glass 2
מעבד Cortex-A9 מרובע ליבות בתדר 1.4GHz על גבי פלטפורמת Exynos 4212
מאיץ גראפי Mali-400MP
זיכרון פנימי 1GB RAM
נפח אחסון 16/32/64GB
חריץ זיכרון MicroSD, עם תמיכה עד 64GB
מערכת הפעלה אנדרואיד Ice-Cream Sandwich 4.0.4 עם ממשק המשתמש TouchWIZ Nature UX
מצלמה ראשית 8 מגה-פיקסל עם אוטופוקוס ופלאש LED, צילום וידאו 1080p
מצלמה משנית 1.9 מגה-פיקסל, צילום וידאו 720p
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC, microUSB v2.0 (MHL), USB On-the-go, A-GPS
מידות גובה – 136.6 מ”מ, רוחב – 70.6 מ”מ, עובי – 8.6 מ”מ. משקל – 133 גרם
שונות Micro-SIM בלבד, מגוון תכונות ייחודיות כגון S-Voice ו-Smart Stay

עיצוב ואיכות בניה

לפני שאנחנו מתחילים להיכנס לנבכי נשמתו של ה-Samsung Galaxy S III נתבונן תחילה “בקנקן” ולאחר מכן ניגש למפרט הטכני. לפני שראיתי את המכשיר הייתי בטוח שעקב מסכו הגדול (4.8 אינץ’) הוא יהיה בעל גודל מפלצתי למדי – טעיתי. ברגע הראשון שראיתי את המכשיר לא האמנתי תחילה שאכן שמדובר במסך בגודל 4.8 אינץ’, מאחר וגודלו לא נראה חריג. סמסונג הצליחה לעצב את המכשיר בצורה בה המסך הגדול יוטמע היטב במכלול שטח הפנים של המכשיר מה שמעניק לנו הרגשה של מסך גדול, אך עם זאת מכשיר שנעים לעין. הודות ליחס המצוין בין גודל המסך לגודל המכשיר עצמו, האחיזה והתפעול של המכשיר נוחים למדי ואף יכולים להתבצע ביד אחת, אך ללא ספק מורגש שהגענו לגבול מתיחת המסכים עבור מכשירים סלולאריים – אם עדיין ברצוננו להשתמש בהם רק ביד אחת. מי שבעל כפות ידיים קטנות או בינוניות יצטרך זמן להתרגל לגודל המכשיר מכיוון שלפעמים המעבר בין לחיצה על אחד מהכפתורים למטה ובין משיכה של חלונית ההתראות יצריך שינוי תנוחת האחיזה והסתגלות קצרה, וזאת נקודה חשובה שיש לשקול לפני רכישת המכשיר.

רבים התרעמו על החומרים בהם בחרה סמסונג להשתמש בייצור ה-Galaxy S III, בטענה שהם יעניקו למכשיר תחושה זולה ויפגעו בעמידותו, אך לא כך הדבר. תחילה נציין כי אחורי המכשיר, או בעצם – מכסה הסוללה, עשוי מפוליקרבונט שהוא אכן סוג של פלסטיק, אך כאשר אוחזים במכשיר הוא מרגיש חזק ועמיד והדפנות המעוגלות שלו גורמות לאחיזה להיות נוחה וקלה. נקודה נוספת שיש להתייחס אליה היא שהמכשיר דק וקל מאוד, מעצם היותו דק כל-כך לפעמים לא הייתי בטוח כלל אם הוא נמצא בכיס, עד ששלחתי יד בכדי לוודא שהוא עדיין שם (קצת מלחיץ לאבד אותו). סמסונג גם בחרה להשאיר את הכפתורים הפיזיים בתחתית המכשיר, כאשר הכפתור החשוב ביותר הוא כפתור “הבית” מכיוון שלו תפקיד חשוב הכולל הן הפעלת ממשק ריבוי המשימות והן את הפעלת השליטה הקולית (S-voice). בסופו של יום מדובר על מכשיר בעל עיצוב נעים לעין ורואים כי סמסונג הקדישה חשיבה רבה בעניין עיצוב המכשיר נוכח מסכו הגדול.

חומרה וביצועים

לאחר שסקרנו את עיצובו של המכשיר נעבר לחלק הלא פחות מעניין – חומרת המכשיר. להזכירכם סמסונג ציידה את ה-Samsung Galaxy S III במעבד מסוג Exynos 4 מרובע הליבות כאשר כל ליבה תפעל בתדר של 1.4GHz, בנוסף לכך המכשיר מגיע עם זיכרון פנימי 1GB RAM – שילוב שאמור להעניק לו כוח עיבוד גבוה מאוד. שמתי לעצמי למטרה לשבור את רוחו של המכשיר, לנסות לגרום לו לגמגם ולקרוס תחת העומס הגודל שאציב עליו, כל הנסיונות שלי עלו בתוהו. תחילה פתחתי מספר רב של אפליקציות, כולל משחקים כבדים שירוצו ברקע, לאחר מכן הפעלתי סרט באיכות 720P שירוץ ברקע ואף כדי ממש להכביד על המכשיר השתמשתי בפיצ’ר החדש של סמסונג המאפשר לגרום לסרט להמשיך לרוץ על מסך הבית. נמשיך בזה שהורדתי משחק כבד מהמרקט ולבסוף קינחתי בפתיחת עוד אפליקציות שיקשו על ה-Samsung Galaxy S III, אך המכשיר עמד איתן בכל המשימות ועמד בגבורה תחת הנטל. בכל הזמן הזה הצלחתי לעבור בצורה חלקה בין האפליקציות הפתוחות ברקע והסרט המשיך להתנגן ללא גמגום אחד. מיותר לציין כי דפי אינטרנט עלו במהירות, אפליקציית פייסבוק פיזזה בקלות ומשחקים נטענו לאחר מספר שניות. ואם במשחקים עסקינן, גם הם עבדו חלק ללא לאגים או תקיעות ולא קרטעו גם אם אפליקציות רבות אחרות רצו ברקע. עוד פרט קטן וחביב, בעקבות המפרט המצוין ניתן לצלם תמונה ולאחר שבריר שניה המכשיר יהיה כבר מוכן ומזומן לצלם את התמונה הבאה. תענוג (על נושא המצלמה נרחיב בהמשך).

אין כל ספק שה-Samsung Galaxy S III הוא אחד המכשירים החזקים ביותר בשוק המגיע עם מפרט ששקדו עליו מיטב המוחות בסמסונג ואנחנו שמחים לבשר כי ההשקעה השתלמה וסמסונג הצליחה במשימתה להפוך את ספינת הדגל שלה למכשיר מהיר כשד שלא עוצר לנוח ולו לרגע. זאת דוגמה מעולה לכך שארבע ליבות הן לא גימיק ואכן יכולות לתרום לביצועי המכשיר ולשפר את כוח העיבוד שלו. אם אתם מחפשים מכשיר שהוא חיית ביצועים שיצליח להחזיק מעמד נוכח מעמסות קשות שתציבו בפניו, אין ספק שה-Samsung Galaxy S III הוא הבחירה הנכונה עבורכם.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק

מסך

ביום ההכרזה של ה-Samsung Galaxy S III הרבה יצאו חוצץ כנגד סוג המסך בו בחרה סמסונג להשתמש במכשיר. נשמעו ביקורות רבות על כך שהמסך הוא מסוג PenTile ולכן ייכשל בהצגת תמונות באיכות גבוהה. אם לומר את האמת אינני מבין גדול בטכנולוגיות התצוגה השונות ואינני מכיר את רזי ההבדלים בין המסכים השונים ולכן החלטתי שעיני הן אלו שתקבענה האם המסך טוב או לא כי הרי בסופו של דבר אנו צריכים להאמין רק למה שאנחנו רואים בעצמנו. במבחן התוצאה, מסך 4.8 אינץ’ מסוג HD Super AMOLED, על אף הביקורות הקשות מאלו שטרם ראו אותו בפועל, הצליח להרשים אותי לא מעט.

כאשר אנחנו באים להתייחס למסך המכשיר אנחנו לא יכולים להתעלם מהעובדה שמדובר במסך 4.8 אינץ’, גודל שמעצים מאוד את חווית הצפייה. ואיך תצוגת המסך עצמה אתם שואלים? חדה וברורה. המסך מצליח להציג תמונות וקטעי וידאו בצורה מצוינת עם צבעים אמיתיים, אך זרחניים במקצת, ואפילו גווני השחור נראים מדויקים ועמוקים (יתרון למסכי ה-OLED השונים). כדי לבדוק את יכולותיו האמיתיות של המסך הפעלתי סרט באיכות HD 720P וגם הפעם התוצאות היו מעולות. הסרט לא קרטע והנקודות הירוקות המוכרות לא הופיעו, כל פרט ופרט בסרט נראה בבירור ולאחר צפייה קצרה כמעט שכחתי שאני צופה בסרט במכשיר הסלולרי שלי. זה המקום לציין כי זווית הצפייה של המכשיר היא רחבה מאוד וגם כאשר ניסיתי לצפות בסרט בזווית קיצונית עדין הצלחתי לראות את התמונה יחסית בבירור.

אך לצד התשבחות, יש לציין כי לא מדובר על המסך המרהיב ביותר שיצא לי לראות, לצערי עדיין לא יצא לי לראות את המסך של מכשיר ה-One X שידוע במסכו האיכותי, אך ישנם מכשירים אחרים שמציגים תמונה עמוקה וחדה עם צבעים עשירים יותר, ביניהם ניתן למנות את מכשיריה של סוני שמגיעים עם טכנולוגית ה-Bravia המוכרת מעולם הטלוויזיות שמככבת ב-Sony Xperia S. כולנו מסכימים על זה כי סמסונג יודעת לייצר מסכים מדהימים, אך עדיין מורגש שמשהו קטן חסר ושסמסונג יכולה לשפר את איכות התמונה ולהפוך את המסך לבעל תצוגה מדהימה. לסיכום, סמסונג הצליחה ליצור מסך איכותי שמניב תוצאות טובות מאוד והוא לא יאכזב אתכם כאשר תרצו לצפות בסרט, או אפילו אם סתם תקראו מסמך שחור על גבי לבן במכשיר.

מצלמה

ה-Samsung Galaxy S III מגיע עם מצלמה אחורית בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל ומצלמה קדמית בעלת חיישן 1.9 מגה פיקסל, תחילה נעסוק במצלמה האחורית שכן בה רוב העניין. אז כפי שציינו המכשיר מצויד בחיישן 8 מגה-פיקסל, אותו חיישן שקיים במכשיר ה-iPhone 4S, שעושה את העבודה בצורה מצויינת. נחזור ונאמר כי הזמן שעובר בין צילום תמונה אחת לאחרת הוא באמת שבריר שנייה מה שמאפשר לנו לצלם תמונות רבות ולא לפספס אף רגע (אם יש לכם זאטוטים שמתרוצצים זה המכשיר בשבילכם!) . התמונות יוצאות חדות וחיות מאוד ושמים לב שהמצלמה באמת תופסת את הצבעים כפי שהם ומצליחה להנציח את הרגע אותו אתם מצלמים. אך מבחינתי האיכות האמיתית באה לידי ביטוי כאשר מצלמים תמונות HDR, בהן האיכות פשוט עוצרת נשימה ובשילוב עם המסך המעולה ניתן לקבל תוצרים ברמה גבוהה מאוד. צילום HDR הוא צילום באיכות גבוהה יותר אשר מוענקת תשומת לב מיוחדת לפרטים והתמונה נוצרת משילוב של כמה תצלומים שלכל אחד מהם חשיפה אחרת. כל התהליך הזה שקוף למשתמש אך הוא חשוב מאוד. החיסרון היחיד הוא שלצילום שכזה לוקח קצת יותר זמן להתבצע, בערך שנייה וחצי בין צילום לצילום, הקרבה זעומה עבור תמונות טובות כל כך.

לצד אפשרות הצילום ב-HDR, ישנן אפשרויות נוספות כמו צילום חיוך (המצלמה מצלמת רק כאשר מזהה חיוך) שעובד בצורה מעולה, צילום פנורמי וצילום רצוף שבוחר את התמונה הטובה ביותר מתוך 20 תמונות שצולמו יחדיו. בהגדרות ניתן לשחק עם פרמטרים נוספים רבים כמו רזולוציית התמונה, איזון הלבן, ISO ועוד. התענוג האמיתי היה הרגשה שמדובר במצלמה מקצועית נוכח האפשרות לערוך שינויים רבים ולהתאים את הצילום לביצוע מצבים שונים ובכך למקסם את התוצאות. גם בתנאי תאורה חשוכה התקבלו תמונות באיכות גבוהה וזאת הודות לפלאש העוצמתי שהאיר ואיפשר לקלוט את האובייקט אותו מצלמים, אך כמובן שהאיכות עדיין לא הייתה בשיאה וזה הגיוני. המצלמה הקדמית למרבה ההפתעה מספקת גם היא תמונות איכותיות, הן בעת צילום עצמי והן בעת שיחות וידאו בהן דיווח הצד השני כי רואים אותי בצורה מצוינת.

אם חשבתי שכבר ראיתי הכל במצלמה, אז הצילום ב-HD לימד אותי שיש עוד הרבה הפתעות למכשיר הזה. צילום הוידאו מתבצע ברזולוציה של 1920X1080 בקצב של 30fps ובסופו של דבר התוצאה היא סרטון באיכות גבוהה מאוד ללא פשרות שקשה להאמין שאכן מדובר על מצלמה של מכשיר סלולארי. יתרון נוסף הוא שבכל רגע שאנחנו מצלמים אנחנו בעצם רואים בכמה גדל משקל הקובץ, כלי שיכול להיות שימושי מאוד אם אנחנו רוצים לשלוח למישהו את הקובץ בשלב מאוחר יותר. אך כדי לא לשבור את הראש יותר מידי ישנה גם את האופציה לצלם באיכות שתתאים לשליחת הסרטון ב-MMS ככה שגם את הסוגיה הזאת פתרו לנו. גם כאן אפשר למצוא שלל הגדרות כמו הקלטה עצמית, מייצב תמונה ושינוי איכות הצילום.

ממשק משתמש ופיצ’רים יחודיים

כפי שידוע לכם, מכשיר ה-Samsung Galaxy S III מגיע עם גרסת אנדרואיד ICS מובנית בתוכו, עליה מולבש ממשק ה-TouchWiz Nature UX של סמסונג. כמעט קשה להאמין כי מדובר באותו ממשק TouchWiz מוכר “ואהוב”, זאת אנחנו לוקחים כמובן במובן החיובי. לכן נתחיל ונתרכז דווקא בפיצ’רים החדשים שהוסיפה סמסונג באמצעותם ניסתה לבדל עצמה מהמתחרות שלה, ולאחר מכן נעסוק בשינויים או בחידושים שיש בגרסת הממשק הנוכחית.

Smart Stay – כולנו מכירים את זה שאנחנו שקועים בקריאה ולפתע המסך כבה בדיוק ברגע המעניין של הכתבה (בערך בשורה הזו). תכונת ה-Smart Stay פותרת את הבעיה הזו בכך שהיא משתמשת במצלמה הקדמית של המכשיר על מנת לאבחן האם אנחנו צופים במסך או לא. יש לציין כי היכולת הזאת עובדת בצורה מעולה, ואחרי שימוש ממושך בה לא הצלחתי להבין איך הסתדרנו עד עכשיו בלעדיה. נקודה נוספת לחיזוק היא שהמצלמה יודעת מתי אנחנו מסתכלים על המסך וזאת גם ממרחק גדול יחסית ועם מעט אור.

S-Voice – התשובה של סמסונג לסירי של אפל, ולמרבה הצער סמסונג לא מצליחה לתת פייט לאפל בתחום הזה. בפעולות הרגילות כמו לפתוח אפליקציה, לקבוע פגישות ודברים פשוטים שכאלה השירות מצטיין, ויתרה מזאת הוא גם הבין את המבטא הישראלי בקלות רבה ולא התקשה יתר על המידה להבין את מה שאני אומר. הצרות התחילו כאשר ה-S-Voice התבקש לענות על שאלות כמו “מה גובהו של הר האוורסט” או “מי זה ברק אובמה” מה שלקח לו קרוב ל-20 שניות (!) על מנת למצוא את התשובה (שהייתה מצוינת ומדויקת), מה שקצת קילקל את חווית השימוש בשירות. נקודה נוספת שהפריעה לי היא חוסר “האנושיות” וההומור הציני שאנחנו מכירים מסירי, כך ששאלות כמו “מה משמעות החיים?” או סתם “מה נשמע?” נענו ב”אני לא יודע את התשובה, האם לחפש באינטרנט?”. נקודת אור אחת קטנה היא שהמכשיר קלט את דברי גם במרחק של מטר בערך וזאת מבלי להרים את הקול ושכל מה שהיה צריך בכדי להפעיל את השירות היה להגיד “Hi Galaxy”, בתנאי שאתה כבר בתוך שירות ה-S-Voice או במסך הנעילה. אם סמסונג הייתה מאפשרת את ההפעלה הקולית מכל מסך, יכול להיות שזה היה היתרון הגדול שלה על פני המתחרים. לסמסונג יש עוד לא מעט עבודה בכדי להפוך את S-Voice לכלי עבודה רציני, בעודו מצטיין במשימות הרגילות, ישנם עדיין כמה ליטושים שצריך לעשות על מנת להפוך את השירות טוב ולא פחות חשוב מהנה כמו סירי.

Social Tag – יכולת מיוחדת של המכשיר לזהות את הפרצופים של אנשים אותם צילמנו ולתייג אותם בעתיד כאשר יצולמו בשנית. תחילה אנחנו צריכים להגדיר מי הוא כל אחד בתמונה, אך בפעמים הבאות המכשיר ידע לעשות את העבודה לבד. המכשיר עושה את זה בצורה טובה למדיי, מה שחוסך הרבה זמן בתיוגים מאוחר יותר. למרבה הצער לא כל הפרצופים מזוהים, ככה שיש עוד מקום לשיפור.

Pop Up Play – מאפשר לנו “למזער” סרטון שאנחנו רואים ולהציג אותו במעין מלבן קטן על מסכי הבית שלנו, בהחלט מדובר על פיצ’ר נחמד אם אנחנו מאזינים לקליפ או רוצים לראות סרטון ולעשות כמה דברים במקביל. למרבה הצער האפשרות הזאת לא הייתה אפשרית עם אפליקציית ה-Youtube המובנית, אך עם סרטים שנמצאים בזיכרון של המכשיר השירות עבד בצורה מעולה.

לצערנו את פיצ’ר ה-S beam לא יכולנו לנסות עבורכם מכיוון שהוא עובד רק בין שני מכשירי Samsung Galaxy S III, ולצערנו כל חמשת הכתבים שקיבלו את המכשיר לסקירה, פשוט לא מצאו את הזמן להיפגש. בדקנו את יכולות ה-NFC הסטנדרטיות של המכשיר, כמו שיתוף קישורים ומפת גוגל על ידי הצמדת ה-S III למכשיר אחד עם NFC והמידע עבר במהירות ובאפליקציה המתאימה באופן כמעט קסום.

כעת נעבור לדון בממשק המשתמש, תחילה נתייחס למסך הנעילה ונציין כי סמסונג ציידה אותו במספר קיצורי דרך שיקלו על השימוש שלנו כגון: הודעות, דפדפן, מצלמה והחייגן (כמובן שניתן לערוך את הקיצורים המוצגים) – מדובר בסופו של דבר על יישור קו עם ממשקי היצרניות האחרות, אך בהחלט צעד מבורך. עוד שינוי מרענן הוא שכעת ישנם חמישה אייקונים בשורת האפליקציות הקבועה שיש בתחתית המסך, אך הדבר המציק הוא שהאייקון הימני ביותר הוא מעין קיצור דרך לתפריט האפליקציות ואת מיקומו אי אפשר לשנות, גם לא להזיזו למרכז – בהחלט נקודה שהפריעה.

פרט נוסף שהעיב על השימוש הוא תהליך הוספת הווידג’טים למסך הבית, אם פעם כדי לעשות זאת היינו צריכים ללחוץ לחיצה ארוכה על מסך ולאחר מכן לבחור ווידג’טים מהתפריט, כעת אנחנו צריכים ללחוץ לחיצה ארוכה על המסך, לאחר מכן ללחוץ על אפשרות “הוסף למסך הבית”, ללחוץ על אפשרות יישומים ואז לבחור בלשונית ווידג’טים בחלקו העליון של המסך – רק אז נוכל לבחור ווידג’ט להוספה. מדובר על צעד מעט תמוה מצידה של סמסונג מאחר ודווקא הווידג’טים, שאמורים להיות דינאמיים וקלים להחלפה, זוכים לדרך נגישות מסורבלת. ואם כבר דיברנו על ווידג’טים, בהנחה שמצאתם את הדרך לשם, בתחום זה דווקא ישנן הפתעות, סמסונג הוסיפה כמה וודיג’טים מוצלחים שביניהם אפשר למצוא ווידיג’ט לאפליקציית היומן (המדהימה), ווידג’ט שעון ומזג-האוויר ועוד.

נקודה נוספת שהפריעה היא הדרך בה יוצרים תיקיה, כבר התרגלנו לגרור אפליקציות אחת על השניה ובכך ליצור תיקיות של אפליקציות. אך במקרה הזה לא כך הדבר, אנחנו צריכים שוב פעם ללחוץ לחיצה ארוכה על המסך, לבחור באפשרות “הוסף למסך הבית” ולאחר מכן ללחוץ על אפשרות ההוספה של תיקיה ורק לאחר מכן לגרור לשם את האפליקציות – שוב פעם צעד לא מובן מצידה של סמסונג, במיוחד שחרטה על דגלה את השאיפה להעניק למשתמש את השימוש האינטואיטיבי ביותר.

לסיכום הנושא, הממשק של סמסונג פחות בולט מבעבר, מרגיש הרבה יותר קרוב לגרסת הממשק של אנדרואיד 4.0 הטבעית. TouchWiz Nature UX קלה מאוד למכשיר ולעיניים, נראת טוב מאי-פעם וכוללת מגוון שדרוגים יחודיים ושימושיים. אין ספק שסמסונג התקדמה צעד ענק קדימה ואנחנו בטוחים שהרבה פחות אנשים ירוצו להחליף את הממשק שלה.

איכות שמע וחיי סוללה

ביקשתם שנדווח לכם על איכות השמע בכלל ועל איכות האוזניות בפרט, ובכן – נעתרנו לבקשתכם. איכות השמע במכשיר טובה מאוד והרמקולים איכותיים למדי, הם לא הכי חזקים בשוק אבל הם בהחלט מספיקים בשביל לראות סרט וליהנות ממנו. האוזניות שמסופקות ביחד עם המכשיר מציעות איכות שמע סטנדרטית שמצופה מאוזניות נלוות והן יעשו את העבודה כשזה מגיע לשמיעת שירים או ביצוע שיחות. באמצעות האוזניות ניתן גם להאזין למקלט הרדיו שקיים במכשיר ככה שיש להן ערך מוסף ובין היתר אפשר לשלוט על המעבר בין התחנות, לשלוט בעוצמת השמע או להפסיק ולהפעיל שירים. סמסונג הגדילה ראש וכפי שראיתם בסרטון פתיחת הקופסה הוסיפה מספר ראשי סיליקון לאוזניות כדי שתוכלו להתאימן בדיוק לרצונכם, דבר שיכול להיות שימושי מאוד.

כעת נעבור לחלק שסיקרן את כולכם – חיי הסוללה. נציין כי המכשיר מגיע עם סוללה בקיבולת 2100mAh שזאת קפיצה לא קטנה מהסטנדרט שאליו אנו רגילים בשוק הסמארטפונים. בכדי לבחון את אורך חיי הסוללה העדפתי שלא לבצע שימוש קיצוני במכשיר, הרי זה לא מה שמאפיין את אופי השימוש השגרתי שלנו (אנחנו לא באמת משחקים ומנווטים כל היום), אך עדיין לא עשיתי לו חיים קלים. בחרתי ביום בו גם למדתי וגם יצאתי עם חברים במטרה לראות איך המכשיר מתפקד בשגרת היום יום שלי, אך מנגד עשיתי בו שימוש מאסיבי (בזמן שניסיתי לגרום לו לגמגם במבחני הביצוע) שכלל הרצת סרטים באיכות גבוהה, גלישה באתרים, בדיקת מיילים, הורדה של אפליקציות, אינטרנט אלחוטי דולק, צילום הן בסטילס ווידאו ועוד שלל פעולות רבות. למרבה ההפתעה בסופו של היום נשארתי עם קרוב ל-16 אחוזים בסוללה, משהו שאכן הצליח להפתיע אותי. נכון, לא הפעלתי את ה-GPS ולא שיחקתי ביותר מידי משחקים, אך עדיין המכשיר הצליח להחזיק מעמד יום שלם, שזה כשלעצמו הישג לא קטן.

חשוב לציין כי למכשיר מסך 4.8 אינץ’ שזולל הרבה אנרגיה ומעבד 4 ליבות שגם הוא צורך הרבה חשמל מהסוללה ועל כן סמסונג בכל זאת הצליחה לגרום להכל לעבוד ביחד בצורה שתאפשר לנו, ולו לקצת, לקבל חופש מהחיפוש המתמיד אחרי המטען. אך אם באמת אתם מכירים את עצמכם ככאלה ששואבים את חיי הסוללה של המכשיר שלכם, גם כאן יש לסמסונג פתרון יצרתי ובחלונית ההתראות ישנה האפשרות לבחור במצב “חסכון בסוללה” ובהגדרות אפשר לקבוע על אילו פרמטרים המצב הזה ישפיע (במעבד, בתצוגה, בצבעי הרקע ועוד) – מה שיעניק לכם ביצועים אולי חלשים יותר ואולי יפגע במעט באיכות התצוגה, אך זה בהחלט יעניק עוד כמה אחוזים לחיי הסוללה שלכם. לשמחתכם הרבה, גם אם אתם חיות סלולר, ניתן להחליף למכשיר סוללה אם אתם זקוקים לאנרגיה נוספת ומהר.

מה אהבנו?

  • מכשיר עצמתי
  • מסך איכותי
  • מצלמה מעולה

מה לא?

  • הגודל יכול להיות חיסרון לאנשים מסוימים
  • ממשק משתמש

 סיכום


רבים בעולם הטכנולוגי חיכו בדריכות רבה להגעתו של ה-Samsung Galaxy S III, לכל אלו אני רוצה להגיד – ההמתנה השתלמה. נכון, המכשיר לא מושלם, אך יתרונותיו הרבים עולים באלפי מונים על חסרונותיו המזעריים. סמסונג יצרה מכשיר בעל יכולות עיבוד מהגבהות ביותר, מסך איכותי בעל תצוגה מדהימה ומצלמה מתקדמת מאוד שמפיקה תמונות חיות ויפהפיות. אך אליה וקוץ בה, בכל הנושא של התוכנה יש לסמסונג עוד כמה דברים ללמוד וללטש ואולי הקשבה לרצונות המשתמשים שלה יעשו עבורה מה שמיליון מעצבי או אנשי תוכנה לא יצליחו לעשות. אך על כך צריך גם להגיד מילה טובה על סמסונג, היא לא פחדה ובאמת ניסתה, גם בתחומים שאין לה ניסיון רב, לגרום לנו לקבל את חווית השימוש הטובה ביותר עבורנו ועל כך כל הכבוד.

בשורה התחתונה – כל המתלבט אם לרכוש את המכשיר או לא, אני יכול להבטיח לו שלא יתאכזב אם ירכוש אחד, אך הייתי ממליץ לבדוק קודם איך המכשיר מרגיש ביד טרם הרכישה, זה אולי הדבר היחיד שיכול להניע אתכם לקנות את המכשיר בסופו של דבר, כי כל השאר מרגיש כאילו הגיע מגלקסיה אחרת.

רוצים לראות עוד? יש לכם שאלות נוספות או שסתם בא לכם להביע את דעתכם? מחר בגאדג’טי משדר (19:00) נעביר שידור בוידאו, נשוחח על המכשיר ונוכל גם לתת לכם את הבמה ולהעלות אתכם לשידור. עקבו אחר הפרסומים באתר ובפייסבוק כיצד ניתן לעלות לשידור.
רוצים לשריין את מקומכם? צרו קשר כבר עכשיו בכתובת editor@gadgety.co.il

Samsung Galaxy S III
ציון: 9.5


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים