Adobe מודיעה: החל מה-15 באוגוסט – אין פלאש באנדרואיד

בשנה שעברה הודיעה אדובי, המפתחת של טכנולוגיית הפלאש (Flash), כי במהלך 2012 תפסיק לפתח את נגן הפלאש לאנדרואיד על כל המשתמע מכך – מערכת ההפעלה אנדרואיד לא תהיה מסוגלת להריץ אלמנטים מהאינטרנט העושים שימוש בטכנולוגיית המולטימדיה הותיקה. בהודעתה, מסרה אדובי כי מערכת ההפעלה החדשה Jelly Bean 4.1 יוצאת מפיתוח כשהיא ללא תמיכה בפלאש וגם אם ינסו ליצור בעבורה פורט מגרסאות ישנות יותר – ייתכן מאד שעבודתו לא תתבצע כראוי או לא תתבצע כלל.

מעבר לכך, אדובי מסרה כי בתאריך ה-15 באוגוסט היא תסיר מחנות האפליקציות של גוגל את נגן הפלאש, כך שלא ניתן יהיה להורידו ולהתקינו במכשירים חדשים. מכשירים שכבר כוללים בתוכם את הנגן, ימשיכו לקבל עדכוני יציבות שונים, אולם גם אלו צפויים להיפסק בשלב כזה או אחר. אין ספק שקהילת המפתחים לאנדרואיד תצליח לשמר על נגן הפלאש עבור גרסאות Gingerbread, Honeycomb ו-Ice-Cream Sandwich, אולם ככל שהזמן יעבור כך יהיה קשה יותר לתפקד עמו – אדובי בעצמה אמרה שמדובר במוצר הדורש עדכונים רבים לשיפור היציבות.

העתיד כבר כאן

בעבר, התמיכה בפלאש היתה נקודה ענקית לטובתה של אנדרואיד אל מול iOS, אולם כעת גוגל אינה מתרגשת מהודעתה של אדובי הנובעת משיקולים כלכליים הכרוכים בהמשך פיתוח הטכנולוגיה למכשירים ניידים. בין כה, גוגל היא בין המקדמות הגדולות של טכנולוגיית ה-HTML 5 שביכולתה להחליף בקלות וביעילות את מה שמציעה אדובי עם נגן הפלאש שלה. HTML 5 נתמכת כבר ברוב המכשירים והדפדפנים הניידים, לרבות אנדרואיד ודפדפן ה-Chrome שיצא באחרונה מבטא. גוגל רואה במהלך הזה של אדובי את הצעד הראשון באמצעותו מפתחי WEB יבינו כי בהחלט הגיע הזמן לעבור ולהשתמש ב-HTML 5.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים