AMD: הדור הבא של כרטיסי הגרפיקה יושק בשבוע הבא, שבבים לטאבלטים “כשהשוק יגדל ויצדיק השקעה”

ביום חמישי ערכה יצרנית השבבים AMD את כנס דו”ח הרווחים הרבעוני שלה, בו דיווחה על הפסדים של כ-118 מיליון דולר, למרות הכנסות שהסתכמו ב-1.62 מיליארד דולר. כנראה כדי להרגיע את בעלי המניות והמשקיעים, פלט מנכ”ל החברה דירק מאייר כמה פנינים מרגיעות.

ראשית, בניגוד לדבריו בעבר על כך שהחברה אינה ממהרת להיכנס לתחום הטאבלטים, אמר מאייר כי הוא מאמין עתה שמחשבי הלוח יכרסמו קשות במכירות המחשבים הניידים לסוגיהם, וכי הוא מצפה שחברות שונות יחלו להשתמש בשבבי הנטבוקים של החברה בשנתיים הקרובות, עד ש-AMD עצמה “תופיע עם הצעה שונה בעלת טכנולוגיות גרפיקה ווידאו מעולות” כשהשוק יגדל מספיק להצדיק את ההשקעה במו”פ (מחקר ופיתוח). במלים אחרות – AMD מבינה עתה ששוק הטאבלטים כאן כדי להישאר, אך היא טרם יודעת איך תשתלב בו. מאוד מרגיע.

שנית, גילה מאייר כי הדור הבא של מאיצי הגרפיקה ממשפחת Radeon של ATI (אותה רכשה AMD ב-2006 ו”בלעה” לפני כחודש וחצי) ייצא עוד השנה, כאשר ההשקה תתרחש כבר בשבוע הבא ו”מאות אלפי יחידות” של כרטיסי Radeon HD 6xxx תזרומנה לשוק בחודש וחצי שנותרו עד סוף השנה. הסדרה החדשה, על פי כמה הדלפות מהזמן האחרון, צפויה להביא עימה שיפורים משמעותיים מאוד בביצועים.

בינתיים, בראיון ל-IDG News אמר דונלד ניואל, המפקד הטכנולוגי של AMD לענייני שרתים שהגיע אליה בקיץ האחרון ישר אחרי 16 שנים באינטל, כי בקרוב תגענה לסיומן המלחמות על מספר הליבות במעבד. לטענתו, כפי שהגיעו לקיצן המלחמות על מהירות השעון “כאשר גילינו ששבב במהירות 10GHz יתחמם כ”כ שימיס את כדור הארץ” (הא-הא), כך יגלו בקרוב אנשי השבבים כי מעבר לגבול מסויים אין השפעה למספר הליבות על הביצועים, וכי ריבוי ליבות אף עלול לפגוע ביעילות העיבוד. במקום זה, תתחרינה יצרניות הסיליקון על שבבים וליבות בעלי חלקים ייעודיים לסוגי עיבוד שונים, כגון וידאו, הצפנה ועוד. בנוסף, תתרכזנה החברות בייעול צריכת האנרגיה של השבבים. מי יודע – אולי בעתיד הלא רחוק נראה מחשבי-על הצורכים אנרגיה כמו טלפונים סלולריים.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים