גאדג’טי מסקר: HTC One X – כשעוצמה, אלגנטיות והמון סנסציה נפגשים בגוף אחד

לאחר חודשים ארוכים של שמועות ושמות שונים שניתנו למכשירים, חשפה HTC בתערוכת המובייל בברצלונה (פברואר 2012) את סדרת One, הכוללת שלושה מכשירים לשווקים שונים – One V לשוק הנמוך, One S לשוק הבינוני והגבוה ו-One X, נושא הדגל, לשוק הגבוה. HTC, שידעה ששנת 2012 לא תהיה פשוטה בעבורה, היתה צריכה להציג מכשיר חדש ומרשים עם שינויי חומרה ועיצוב, לאחר שבמשך שנה שלמה הציגה שלל מכשירים בעלי מאפיינים דומים וקווי עיצוב כמעט זהים.

לאחר חשיפתה של מערכת ההפעלה אנדרואיד Ice-Cream Sandwich 4.0 בסוף 2011, היה על HTC גם לקבל החלטה גורלית – האם לשמור על ייחודו של ממשק ה-Sense או אולי לצמצם אותו משמעותית, שכן דרכי פעולתו לא תאמו ברובן לתנאים החדשים שהביאה עמה הגרסה החדשה של אנדרואיד. HTC בחרה לבסוף לשמר את ממשק המשתמש הייחודי והאהוב שלה, תוך שהיא מסירה ממנו אלמנטים כבדים ולא שימושיים ומפשטת את השימוש בו. האם היא הצליחה והאם One X יכול לעמוד בגאון אל מול מתחריו הגדולים בשוק – נגלה בסקירה המלאה.

ניווט מהיר בסקירה
מפרטמה באריזה?עיצוב ואיכות בניהחומרה וביצועיםמסך ותצוגה
מערכת ההפעלה וממשק משתמשמולטימדיהמצלמהסיכום

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 4.7 אינץ’ מסוג Super LCD 2 עם פאנל IPS מצופה Gorilla Glass
רזולוציית תצוגה HD 720p (זאת אומרת 720×1280 פיקסלים), 312ppi
מעבד Cortex-A9 מרובע ליבות בתדר 1.5GHz על גבי פלטפורמת Tegra 3
מאיץ גראפי ULP GeForce בעל 12 ליבות
זיכרון פנימי 1GB RAM
נפח אחסון 32GB, ללא אפשרות הרחבה
מערכת הפעלה אנדרואיד Ice-Cream Sandwich 4.0.3 עם ממשק המשתמש Sense 4.0
מצלמה ראשית 8 מגה-פיקסל עם אוטופוקוס ופלאש LED, טכנולוגיית ImageSense לסטילס, צילום וידאו 1080p
מצלמה משנית 1.3 מגה-פיקסל, צילום וידאו 720p
קישוריות Wi-Fi a/b/g/n, DLNA, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, Bluetooth v4.0, NFC, microUSB v2.0 (MHL), A-GPS
סוללה Li-Po 1,800mAh – לא נשלפת
מידות גובה – 134.4 מ”מ, רוחב – 69.9 מ”מ, עובי – 8.9 מ”מ. משקל – 130 גרם
שונות Micro-SIM בלבד

מה באריזה?

סביר להניח שאריזת ה-One X שונה במעט מיתר אריזות המכשירים בהן נתקלתם, גם במראה וגם בתחושה. היא אינה צבעונית וצעקנית כמו יתר אריזות המכשירים של HTC, כמו שהיא גם עושה שימוש רק בחומרים ידידותיים לסביבה. את אריזת הקרטון שעשויה מחומרים ממוחזרים, עוטף דף נייר גלילי שבחלקו הקדמי מוצגת תמונתו של המכשיר – בלבן או באפור – מה שגם מסמל את צבעו של המכשיר הנמצא בתוך האריזה, בחלקו האחורי מופיעים מפרט המכשיר, הסימנים המסחריים של מוצרי החומרה והתוכנה הכלולים במכשיר – beats audio ומקודדי aptX של csr. עוד על הנייר, מציינת HTC שהאריזה וכל תכולתה ניתנת למיחזור ושימוש חוזר.

על מנת לפתוח את האריזה, יש להסיר את הנייר העוטף אותה. בפתיחה, יוצג בפנינו קודם כל המכשיר בעל המראה האלגנטי כשהוא ממוקם בבטחה בעריסת קרטון הניתנת לשליפה, ומתחתיה:

  1. מטען חשמלי ישראלי במידה ורכשתם את המכשיר דרך היבואן או דרך משווק מורשה;
  2. אוזניות סטנדרטיות של HTC הכוללות גם מיקרופון ובקר שליטה להפעלת או השהיית נגן המוזיקה;
  3. כבל העברת נתונים USB-microUSB, שניהם זכרים;
  4. כלי מתכתי זעיר שיאפשר את פתיחת מגירת כרטיס ה-MicroSIM;
  5. הניירת, שעשויה גם היא מנייר ממוחזר (פרט לעלון המידע של פורום החברות הסלולריות בישראל): מדריך למשתמש בשלוש שפות כאשר עברית ואנגלית לא ביניהן, דפי מידע ליצירת קשר עם HTC (גם בישראל, באמצעות שיחה למספר בקידומת 03 המפנה אתכם למכרז שירות של החברה באירופה, בו ישנם נציגים דוברי עברית), הצהרת האחריות של HTC.

עיצוב ואיכות בניה

וואו. זה הדבר היחידי שעבר לי בראש בעת פתיחת האריזה וגם בשלבים מאוחרים יותר של התבוננות במכשיר. HTC זנחה כאן את הקו העיצובי בו היא עשתה שימוש במשך שנתיים שלמות והציגה מכשיר בעל חזות אלגנטית ויוקרתית שללא ספק תגרום ללקוח להיות מרוצה עוד לפני שבכלל ביצע הפעלה למכשיר. מלבד הזכוכית המצפה את המסך, המכשיר כולו עשוי פוליקרבונט העמיד מפני חום ושריטות, אחד הגורמים העיקריים לקלילותו של המכשיר – 130 גרם בלבד, נתון המשתלב נהדר עם הפרופיל הדקיק שלו – 8.9 מ”מ בלבד. גוף הפוליקרבונט של המכשיר בנוי בצורה קמורה כלפי מטה וקעורה כלפי מעלה, מה שיוצר אפקט מרהיב של השתלבות זכוכית ה-Gorilla מכל נקודה בו עד להיווצרות מישור אחיד בגובהו – המסך.

כפי שכבר צוין, רוב חלקו הקדמי של המכשיר מוקדש למסך ה-Super LCD2 בגודל 4.7 אינץ’, כשמתחתיו שלושה לחצנים קפסטיביים – משימות אחרונות, בית וחזרה. HTC בחרה שלא לשלב בממשק המשתמש שלה את לחצני הניווט של אנדרואיד Ice-Cream Sanwich 4.0 ולכן לחצנים אלה ממוקמים שם. קצת מעל המסך ועדיין מתחת לציפוי הזכוכית – הלוגו המבריק של HTC. בקצהו העליון נמצאים רמקול השמע הרוחבי ומצלמה קדמית 1.3 מגה-פיקסל. בצידו הימני של המכשיר ממוקם לחצן וויסות הווליום, בתחתית ממוקם המיקרופון, בחלקו השמאלי נמצא שקע microUSB לטעינה חשמלית והעברת נתונים ובחלקו העליון לחצן ההדלקה והכיבוי, מחבר 3.5 מ”מ לאוזניות ודיבורית ומיקרופון נוסף הנועד לסינון רעשים.

בחלקו האחורי של המכשיר נמצאת מגירת ה-SIM אותה ניתן לפתוח באמצעות הכלי הייחודי המצורף לאריזה או באמצעות כל אביזר דקיק אחר כגון קיסם עץ. גולת הכותרת באחוריו של המכשיר היא כמובן מצלמת 8 מגה-פיקסל הבולטת החוצה כשלצידה מבזק LED, חשוב להדגיש כי אין מדובר פה חיישן גדול מידי כזה של PureView 808 הגורם לבליטה, אלא באלמנט עיצובי המסייע ליציבותו של המכשיר על המישור, מה שבעצם ימנע ממנו להתנדנד עקב גבו הקמור.

עוד מאחור נמצא לוגו גדול של HTC, הלוגו של beats audio שמסמל את הימצאות טכנולוגיות השמע של החברה במכשיר, רמקול מונופוני ואלמנט עיצובי חביב בצורת חמש נקודות מבריקות האחת מתחת לשניה (עדכון: מדובר בקונקטור לתחנות עגינה עתידיות).

יחד עם היתרון העיצובי הבולט, המתאפיין גם בחוזק החומר, מגיעים גם כמה חסרונות: HTC בחרה הפעם שלא לאפשר את שליפת הסוללה ולא להכיל חריץ להרחבת הזיכרון, זאת בעקבות עיצובו הפנימי הדחוס של המכשיר שבמתכונתו הנוכחית לא איפשר ככל הנראה צירוף מנגנון נשלף למכסה סוללה או הכללת מעגל חשמלי לכרטיס זיכרון חיצוני. מעבר לכך, למרות שאיני בקיא כל-כך בעניינים אלו, ניתן לומר שייתכן וישנו פגם מסוים בעיצוב החומרה, שכן המכשיר נוטה לפלוט חום במהירות כאשר המעבד נמצא במאמץ או בעת טעינה חשמלית ממושכת. זה עשוי להגיע לפעמים למצב בו נגיעה במסך לא תהיה נעימה במיוחד.

חומרה וביצועים

מכשיר ה-One X מאובזר בפלטפורמת Tegra 3 בעלת מעבד 4 ליבות(+1) בתדר שעון 1.5GHz ומאיץ גראפי ULP GeForce בעל 12 ליבות. ובכן, מדוע לא מחשיבים את מעבד זה כבעל 5 ליבות? פשוט מאד – הליבה הנוספת אף פעם לא תעבוד יחד עם 4 האחרות. מטרתה העיקרית של הליבה החמישית היא לפעול כאשר אין צורך בכוח עיבוד רב כל-כך, לרבות במצבים בהם המסך כבוי או בעת ביצוע פעולות פשוטות כגון השמעת מוזיקה או השארת המכשיר במצב המתנה כשהוא בסנכרון עם שירותי אינטרנט שונים. אז במנוחה הכל טוב ויפה, אך מה קורה בעת מאמץ? האם המכשיר מסוגל להתמודד עם אפליקציות כבדות ואף כבדות במיוחד? לצורך כך הצטיידנו בעותק חוקי של משחק הפעולה Shadow Gun הדורש כוח עיבוד לא מועט מהמעבד והמאיץ הגרפי וכן בגרסת ההדגמה של OSMOS, משחק פאזל תובעני בו אלפי חלקיקים נמצאים בתנועה מתמדת עם חוקיות פיזיקלית מסוימת (בהתאם לשלב).

אז את Shadow Gun לא היתה בעיה להפעיל, יכולנו גם לשחק ולהתפעל מהגרפיקה והסאונד, אך ישנם חלקים בודדים במשחק בהם ניתן לשים לב לבעיות בעיבוד ותזמון הגרפיקה, בעיקר כשהיא מלווה באפקטים קוליים הממחישים את הנראה על המסך. לא הצלחנו להגיע למצב בו המשחק נתקע או אולי הופך מקרטע, כך שאת המשחק תוכלו גם לסיים בהנאה וללא תקלות, אלא אם כן הסוללה תפתיע אתכם – נגיע לכך בהמשך. גם ב-OSMOS זכינו לקבל ביצועים טובים ביותר, בניגוד למכשירים קודמים המאובזרים במעבד בעל ליבה אחת, לא זוהו תקיעות במהלך המשחק או תגובות מאוחרות שעשויות למנוע או לעכב את הצלחת המשימה. המשחק השלישי והפחות כבד שניסינו על המכשיר הוא Temple Run שהגיע באחרונה לאנדרואיד. את חווית הריצה ממכשיר האייפון לא הצלחתי לשחזר במרבית מכשירי האנדרואיד, אולם HTC One X, בדומה ל-Galaxy S III של סמסונג, הצליח להותיר את הרושם שעדיין מדובר בתגובות המהירות ובצורת המשחק החלקה של האייפון.

בדומה ליתר מכשירי האנדרואיד שיצאו מהקופסה עם גרסת ice-Cream Sandwich 4.0 של אנדרואיד, גם One X ניחן ביכולות מרשימות לריבוי משימות. למכשיר רכיב זיכרון RAM בנפח 1GB, כאשר מערכת ההפעלה אנדרואיד וממשק המשתמש HTC Sense 4.0 (בגרסה הנקיה בעת הפעלת המכשיר, ללא פיצ’רים ותוספים למיניהם) מנצלים כ-460MB מתוכו ומותירים כ-564MB לשימוש המשתמש – די והותר בכדי שיוכל להתמודד עם מספר רב של אפליקציות ברקע. כל נסיונותיי להכביד על המכשיר עלו בתוהו, אולם לא ניתן לזקוף זאת רק לזכות מפרטו העוצמתי, שכן מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 4 יודעת לנצל היטב את כוח העיבוד הכללי ולנתב אותו לאיפה שבאמת צריך, בנוסף לניהול חכם של תפעול אפליקציות, כך שאלו לא ידרשו כמות גדולה של זיכרון כשהן לא באמת עובדות. השילוב של כל מאפיינים אלה יוצר מכשיר עוצמתי המסוגל להתמודד עם כמות גדולה של פעולות במקביל, אולם עשוי לזייף כאשר המשתמש באמת יתכוון להכביד עליו, כמו למשל בעת הרצת מבחני ביצועים והחלת שינויים תפקוד המעבד.

החולשה של המכשיר מגיעה, באופן יחסי, מכיוונה של הסוללה. One X מאובזר בסוללת Li-Po בעלת קיבולת של 1,800 מיליאמפר בשעה. מדובר בסוללה קלה ובטיחותית יותר מסוללות ה-Li-Ion הנמצאת ברוב המכשירים הניידים, אולם צפיפות האנרגיה שבה קטנה יותר. שלא תבינו לא נכון, הסוללה תצליח להחזיק מעמד כ-11 שעות בשימוש סביר וקצת פחות מ-8 שעות בשימוש מאסיבי בקישוריות אינטרנט 3G ופעילות גראפית מאסיבית הנמשכת דקות אחדות במצטבר. ניתן לאפיין את סוללות ה-Li-Po ככאלה הדורשות בתחילה מספר מחזורי טעינה מלאים (מ-0 ל-100) בכדי להציג ביצועים מקסימאליים, ולפחות מנסיונינו, זה גם המצב ב-One X. ישנו שיפור בזמן החיים ממכשירים קודמים של HTC, אולם קיימים בשוק כמה מתחרים עם סוללות חזקות יותר שיצליחו להחזיק את המכשיר ער לזמן רב יותר. ההבדלים לא יהיו משמעותיים, אבל בעידן זה בו הסמארטפונים הפכו לנחלת הכלל, לא יהיה קשה לאתר מטען חשמלי תואם.

מסך ותצוגה

מסכו של One X הוא אחד מיתרונותיו הגדולים של המכשיר. מדובר במסך 4.7 אינץ’ מסוג Super LCD 2 יחד עם פאנל IPS וציפוי קשיח של Gorilla Glass. רזולוציית התצוגה של המסך היא HD 720p, מה שמעניק לו צפיפות של 312 פיקסלים לאינץ’ שיוצרת תמונה חדה במיוחד. המסך מתאפיין בנוסף ברמת בהירות גבוהה למדי שבעוצמה הכי גבוהה שלה תצליח אפילו לסנוור אתכם בתנאי חשיכה מסוימים, בצבעים מאד עשירים ומאד קרובים למציאות (או לכוונתו של המשורר, אם תרצו). ברמות בהירות מסוימות, יהיה אף אפשרי להביט במסך כשמולו אור שמש ישיר ובאמת להבין מה קורה שם – אולם מדובר בהיבט נוסף שעשוי לגזול יותר מחיי הסוללה.

עוד יתרון גדול בא לידי ביטוי בזוויות הצפייה הרחבות. למעשה, ניתן לצפות במסך המכשיר ללא כל איבוד של איכות או צבע החל מזווית של 188 מעלות. בעת צפייה מזויית גדולה מ-120 מעלות (מהצד), תוכלו אף לשים לב לאייקונים ש”צפים” על הזכוכית – כאילו אינם בוקעים מתוך המסך.

אחת הדאגות של המתלבטים אם מדובר ברכישה כדאית או לא נבעה מהדיווחים על “מפלי הצבע” בעת לחיצה על דפנות המכשיר. ובכן, הבעיה קיימת ונובעת מהקרבה הגדולה שבין הזכוכית למסך – אולם סביר להניח שהיא לא תפריע לכם, מאחר ונדרשת לחיצה די חזקה על המסך על מנת להבחין בבעיה.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש


HTC One X מופעל על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת Ice-Cream Sandwich 4.0, עליה מולבש ממשק המשתמש Sense 4.0 של HTC שעבר כמה שינויים שהפכו אותו לבוגר, נוח וקל יותר עבור המשתמש, כפי שטענה החברה בעת ההכרזה על סדרת מכשירי One. ל-Sense 4.0 מאפיינים רבים נוספים שלא נוכל לעבור על כולם, כי באמת שלא נצליח. אתם מוזמנים לצפות בסקירה הייחודית שערכנו לממשק בתערוכת MWC 2012 ואף בסקירת הוידאו של One X הממוקמת בראש כתבה זו. עם זאת, נשוב ונציין כמה מאפיינים חשובים: בניגוד לממשק הבסיסי של אנדרואיד, את הווידג’טים ניתן להוסיף על ידי לחיצה ממושכת על אחד ממסכי הבית ואף להסיר אותם בקלות על ידי לחיצה ממושכת עליהם וגרירתם לחלקו העליון של המסך. גם את מסכי הבית עצמם ניתן למחוק (לאחר ביצוע Pinch-to-Zoom) על ידי גרירתם לעבר פח האשפה בחלקו העליון של המסך.

לממשק אפשרויות רבות להתאמה אישית, החל מתמונת הרקע של מסכי הבית, דרך עיצוב מסך הנעילה והפיכתו יותר אינפורמטיבי ועד להחלפת סקינים וערכות צבעים של האזורים הגלובאליים בממשק. וילון ההתראות קיבל גם הוא שדרוג קטן המחלק את התוכן שבו לכמה קטגוריות: בקרי שליטה קבועים (כגון נגן המוזיקה כאשר מתנגן שיר ברקע), תהליכים בביצוע (כגון הורדות) והתראות אותן ניתן להעלים ידנית (כמו הודעה על אפליקציה שהותקנה או מסר שקיבלנו ב-WhatsApp). קצת חבל לי ש-HTC בחרה שלא להכליל בגרסה זו לשונית או חלונית קטנה כחלק מוילון ההתראות, דרכה ניתן יהיה לשלוט במהירות בהגדרות הקישוריות של המכשיר. שינוי ניכר ניתן לראות באפליקציית הזמנים (בעת לחיצה על השעון) שקיבלה מראה רענן ופונקציונאליות רחבה יותר – כדוגמת רכיב כדור הארץ בלשונית השעון העולמי.

דבר נוסף שראוי לציין בהקשר של ממשק המשתמש החדש הוא תפריט האפליקציות האחרונות ומנהל המשימות – חשוב מאד לשים לב להבדלים ולשוני בין השניים. אל תפריט האפליקציות האחרונות ניתן להגיע באמצעות לחיצה על המקש הקפסטיבי הימני ביותר, שם נוכל לראות תצוגה מקדימה של כל האפליקציות בהן ביקרנו לאחרונה. באם נרצה להסיר את קיצור הדרך לאחת האפליקציות, פשוט נגרור אותה למעלה או למטה, אולם יש לציין כי פעולה זו אינה סוגרת האפליקציה לחלוטין, אלא רק מסירה את קיצור הדרך אליה בממשק זה. בכדי להגיע אל מנהל המשימות שבאמת סוגר את האפליקציות, נצטרך לבקר בתפריט האפליקציות ולחפש אחר “מנהל המשימות”, דרכו נוכל לסגור כל אפליקציה בנפרד או את כולן ביחד וזאת על מנת לפנות זיכרון RAM או לכפות סגירה על אפליקציה שמסרבת להגיב.

אחד החסרונות של הממשק החדש מקורו בחסרון של מערכת ההפעלה עצמה. לא ברור מדוע גוגל בחרה להכליל את מקש “אפליקציות אחרונות” בשורת הניווט (או במקרה של HTC – בשורת הכפתורים הקפסטיביים) ולהעיף ממנה את לחצן התפריט, הרי לתצוגת האפליקציות האחרונות שהיו בשימוש ידענו להגיע יפה מאד עד לפני ICS באמצעות לחיצה ממושכת על מקש הבית. כעת, בהיעדר לחצן תפריט ייעודי, עלינו להסתמך על מפתחי האפליקציות שיציבו לחצן הגדרות \ תפריט בתוך האפליקציה עצמה – באם ממשק Sense יזהה את חסרונו של לחצן זה, הוא יוסיף שורה מגושמת לכל רוחבו של המסך, כזו שגם תקטין את התצוגה. אם בכוחה של HTC היה ליצור לחצנים קפסטיביים ולא להוסיף אותם כחלק בלתי נפרד מממשק המשתמש, אנו בטוחים שהיה בכוחה גם להוסיף מקש תפריט או אולי לחשוב על פתרון יצירתי יותר.

לחיסרון נוסף בממשק ישימו לב אלו מאיתנו שמעדיפים יישור לימין ותפריט בעברית. נכון, בגרסה המופצת בישראל ובכמה ממדינות אירופה, ממשק Sense כולל גם את השפה העברית באופן מלא, אולם עדיין לוקה בחסר כשמדובר על יישור לימין. במקומות רבים במערכת ההפעלה, התפריטים מיושרים לשמאל ויוצרים תחושה קצת לא נעימה בעין. בינתיים, ניתן לפחות להתנחם בכך שבעת כתיבת טקסטים וקבלת הודעות המשלבות עברית, אנגלית ומספרים, הכל מוצג כהלכה וללא בעיות יישור כלשהן. בינתיים מאשימה HTC את גוגל ביכולות ה-Bi-Direction של מערכת ההפעלה, וגוגל מצידה מבטיחה תמיכה משופרת בשפות הנכתבות מימין לשמאל בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה – Jelly Bean 4.1 שצפויה להגיע בקרוב גם למכשיר ה-One X.

למרות שלפי פי דעתי Sense הוא עדיין ממשק האנדרואיד היפה והשימושי ביותר, אין ספק שעל HTC יהיה לחזור לשולחן הדיונים ולהחליט מה עושים הלאה. לצערי, למרות הבטחותיה של החברה “להקל” על הממשק מבחינת הכובד והמשאבים שהוא צורך, אין עדיין תוצאות בשטח. הממשק מרגיש כבד, ולעיתים הוא גם מראה את זה, בעיקר בעת המעברים בין מסכי הבית ופתיחת תפריט האפליקציות.

מולטימדיה

מאחר וכבר דיברנו על המשחקים תחת כותרת הביצועים, נתייחס כעת ליתר מאפייני המולטימדיה של One X, ביניהם השמעת מוזיקה, ניגון סרטים והחשוב מכל (הרי זה קודם כל טלפון, לא?) – איכות השמע בשיחות ובספיקר. ובכן, מעבר לשיפור המראה של אפליקציית המוזיקה והאפשרות לייבא קבצי אודיו משירותי ענן שונים וכן את תמונות האלבומים באמצעות חיפוש פשוט ברשת האינטרנט, אין כאן משהו מיוחד שלא ראינו במקומות אחרים. אפליקציית מוזיקה סטנדרטית וקלה לתפעול המסוגלת להתמודד עם סוגי קבצים רבים וזאת בזכות מקודדי aptX הכלולים במכשיר. מעבר לאפליקציית הרדיו המובנית במכשיר, HTC הכלילה בממשק את אפליקציית הרדיו האינטרנטית tunein המאפשרת האזנה לכל תחנת רדיו מוכרת ברחבי העולם. את האפליקציה הזו תוכלו כמובן להוריד לכל מכשיר, היא אינה ייחודית ל-One X.

מבחינת הצפייה בסרטים, One X עושה עבודה מעולה ומאפשר צפייה גם ברזולוציות גבוהות כגון 1080p, זאת מבלי להתאמץ או לחשוב יותר מידי. השילוב של המסך האיכותי יחד עם היכולת לנגן וידאו באיכות גבוהה הופך את הצפייה בסרטים על גבי ה-One X לחוויה שונה מזו שהכרנו עד כה על מכשירי סלולאר. הבעיות מתחילות כשמנסים להפעיל סוגים שונים של קבצים – הנגן המובנה במכשיר לא הצליח למשל לנגן קבצי mov, אולם בעזרת אפליקציות צד שלישי כמו MoboPlayer והורדת מקודדים תואמים – גם את הקבצים הללו ניתן יהיה לנגן ללא בעיה. נגן הוידאו המובנה כולל אפשרויות רבות לשיפור חווית הצפיה כמו מעבר למסך מלא, הפעלת אפקטים מסוימים לסאונד, צילום תמונות מתוך הוידאו ועוד.

הרמקול של המכשיר יוכל לספק סחורה בסיסית ויפלוט שמע בעוצמה שאינה גבוהה או איכותית במיוחד, אך סבירה(+) בהחלט. אלו מכם שמעדיפים לשמוע לבדם את פלט הסאונד ולא לשתף אותו עם הכלל, יוכלו להשתמש באוזניות הסטנדרטיות ש-HTC צירפה לאריזה, המעניקות צליל נקי ואיכות שמע לא רעה בכלל. החוויה האמיתית מגיעה כשמשתמשים באוזניות כלשהן של Beats, אז המכשיר יפעיל את בקר וטכנולוגיות השמע הייחודיות של Beats Audio שיעניקו איכות שמע יוצאת מן הכלל שבאופן ודאי לא ניתן יהיה לשחזרה בכל מכשיר סלולארי אחר. בביצוע שיחות, הספיקר דווקא מפגין כישורים ופולט שמע חזק ודי איכותי, אולם המיקרופון שמגביר את הרגישות שלו בעת מעבר למצב זה, עשוי לזייף מעט בסינון הרעשים, אך גם הוא, עושה עבודתו נאמנה. בעת שימוש ברמקול הפנימי, הצד השני של השיחה נשמע היטב וכמובן שניתן גם להחליש או להגביר אותו.

מצלמה

בעת ההכרזה על מכשירי ה-One אי שם בתחילת השנה, התגאתה HTC במצלמה של המכשירים ובטכנולוגיית ה-ImageSense שפיתחה לעיבוד תמונות איכותיות ככל שניתן, גם בעת צילום מהיר. נחזור ונציין שמדובר במצלמה בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2 ופלאש LED שישמש להארה בתנאי חשיכה. האמת היא שהתמונות המצולמות דרך One X לא רעות בכלל, אולם אין מדובר במצלמה האיכותית ביותר בעבור מכשיר סלולארי, ניתן גם לומר בזהירות שהתמונות שהופקו באמצעות Galaxy S III נראות מעט יותר טוב. תנאי החשיכה לא עושים חסד עם המצלמה והיא מעט מתקשה להציג פרטים ברורים בהיעדר אור יום. גם מבחינת ביצוע תקריב, יצא לנו לפגוש חיישנים שעושים את העבודה בצורה טובה יותר. ביכולתה של המצלמה ללכוד וידאו ברזולוציה מקסימאלית של 1080p והאמת היא שכאן היא זוכה להצלחה גדולה יותר מאשר בתמונות הסטילס, גם בתנאי חשיכה.

את יתרונותיה של המצלמה במכשיר מצאנו דווקא בממשק שמציע כעת את האפשרות לצלם קטעי וידאו ותמונות סטילס מאותו החלון, ללא צורך בחירה ומעבר למצבי צילום שונים. מעבר לכך, גם בעת צילום קטע וידאו, ניתן יהיה לצלם תמונת סטילס שתצא קצת פחות איכותית אך בכל זאת מובנת. על תמונות הסטילס ניתן להחיל אפקטים רבים לפני וגם לאחרי הצילום, ממש בדומה ל-Instagram, כמו גם האפשרות לבחור בין כמה מצבי תמונה – ניתן לצלם תמונות באיכות HDR, תמונות פנורמיות ותמונות בהן הגוף המצולם ממוקם על גבי משטח לבן והתוצאות – באמת מרשימות.

אפקט המשטח הלבן
[expand title=’◄ לחצו כאן לצפייה או הסתרה ►’] [/expand]
צילום תוך כדי וידאו
[expand title=’◄ לחצו כאן לצפייה או הסתרה ►’] [/expand]

המאפיין היותר מגניב של המצלמה הוא הצילום המהיר המאפשר, באמצעות לחיצה רציפה על מקש הצילום, לצלם עד 4 תמונות בשנייה ועד 20 תמונות בסך הכל, אך גם את ההגבלה הזו ניתן לבטל. אפשרות זו שימושית בעיקר למצבים בהם רוצים לתעד רגע ספציפי הנמשך פחות משניה, כמו למשל קפיצה למים (רצוי מאד שלא עם המכשיר). בסיום הצילום, ניתן יהיה לנווט בין כל 20 התמונות ולבחור את זו (או אלו) שנרצה לשמור. מבחינת ארגון הקבצים, כל התמונות שצולמו בצורה זו, יאוגדו על גבי תיקיה נפרדת בכרטיס הזיכרון ולא כחלק מהתיקיה הראשית של הצילומים. למרבה ההפתעה, HTC הצליחה לשמור על איכות תמונה שלא נופלת מזו שנצפית בעת צילום בודד.

▼ צילום וידאו 1080p באור יום
▼ צילום וידאו 1080p בחושך
▼ צילום רציף: 20 תמונות מאוגדות בקטע וידאו
▼ גלריית תמונות

סיכום

עם כל הכבוד ל-Galaxy S III ולסמסונג (ויש הרבה) – HTC One X הוא דוגמה נפלאה לאיך צריך להיראות ולהרגיש מכשיר דגל. נכון, יש לו כמה חסרונות ומאפיינים בעלי ביצועים ממוצעים שיגרמו לו להיות עדיף קצת פחות ממתחריו בתחומים מסוימים, כמו הסוללה החלשה שאינה ניתנת להחלפה וניוון היכולת להרחיב את זיכרון האחסון, אולם הוא בכל זאת מסוגל לספק לאוחזים בו חווית שימוש מאד קרובה למושלמת. מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.0 עליה מולבש ממשק המשתמש Sense 4.0, למרות הכבדות שלו, מעניקה למכשיר תחושת חופשיות כמו שרק באנדרואיד ניתן להרגיש והדבר אף צפוי להשתפר כשתגיע למכשיר גרסת Jelly Bean 4.1, אולי עם ריענון נוסף לממשק Sense, שתהפוך אותו למהיר ונוח אף יותר.

אין ספק שעל HTC יהיה לשוב וללמוד על דרישות השוק, בכדי שבשנה הבאה או אולי גם בסוף הנוכחית, היא תוכל להשיק מכשיר בעל עיצוב שלא ייפול מזה של One X, תוך שהיא גם לא מבצעת ויתורים כואבים על פונקציות חשובות כגון הרחבת שטח אחסון. למרות הכל – העיצוב האלגנטי, המסך המרהיב והביצועים הגבוהים מתעלים על רוב חסרונותיו של המכשיר והופכים אותו מומלץ עבור מי שמחפש מכשיר סמארטפון יפה וחזק עם תמורה מלאה להשקעה.

מה אהבנו?

– חתיך אמיתי בעל מראה אלגנטי ויוקרתי
– מסך איכותי ומרהיב, מבין הטובים בשוק
– אפליקציית המצלמה שיכולה לפלוט תוצאות מהירות ומרשימות

מה לא?

– מחסור בחריץ להרחבת הזיכרון
– חוסר היכולת להחליף את הסוללה
– ממשק Sense החדש עשוי להעיק לעיתים

HTC One X | ציון: 8.5

מחיר התחלתי בשוק הפתוח: 2,940 ש”ח | אורנג’: 4,176 ש”ח


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים