אפל משחחרת לאוויר העולם את Mac OS X Mountain Lion

כמו בכל שנה, אפל מחדשת את מערכת הפעלה שלה למחשבי המק והפעם מדובר בשדרוג קטן שנועד ברובו להוספת אפליקציות שאנו מכירים ממכשירי ה-iOS. מאז אמצע פברואר, חשיפתה הראשונה של Mountain Lion, לא קיבלנו שום הצצה לעדכון הנחשק של אפל, יתר על כך – אפל הבטיחה שהעדכון יגיע בקיץ ולכן ציפנו לשמועות מעניינות במשך החודשים העוברים לקראת הגירסה החדשה. אתמול שוחררה Mountain Lion להורדה מחנות האפליקציות של אפל במחשבי המק ובדומה לגרסה הקודמת, גם הפעם תיאלצו להיפרד מ-20 דולרים על מנת להתקין אותה.

אז מי מכם יכול לעדכן? הנה רשימת הדגמים בעלי יכולת השדרוג:
iMac (אמצע 2007 ומעלה)
MacBook (סוף 2008 אלומיניום, או תחילת 2009 ומעלה)
MacBook Pro (אמצע 2007 ומעלה)
MacBook Air (סוף 2008 או חדש יותר)
Mac mini (תחילת 2009 ומעלה)
Mac Pro (תחילת 2008 ומעלה)
Xserve (תחילת 2009)

אם המק שלכם נתמך וברצונכם לבצע את העדכון, יהיה עליכם לוודא שעל המק מותקנת גרסת Lion או Snow Leopard. לפני שתרוצו לעשות זאת, הנה סיכום התכונות החדשות של Mountain Lion:

iCloud שאותו ראינו לראשונה ב-iPad ,iPod Touch ו-iPhone מגיע עכשיו כשירות מובנה במחשבי המק. הענן של אפל מאפשר לשמור דואר אלקטרוני, לוחות שנה, אנשי קשר, תזכורות, מסמכים, הערות וכל זה מתעדכן באופן אוטומטי בכל אחד ממכשירי אפל.

Notes – אפליקציה פשוטה שמאפשרת לרשום כל דבר ולהוסיף גם תמונות וקבצים אחרים. לאחר שרשמתם כמה וכמה הערות ישנן אינספור אפשרויות חכמות, ביניהן האופציה לשתף את ההערות עם אנשים אחרים.

Reminders – בדומה ל-iOS 5, גם במחשבי המק תתווסף האפשרות ליצור התראות על פי תאריכים. בעזרת הענן תוכלו לקבל את ההתראה גם במכשירים הניידים של אפל.

iMessage – שירות המאפשר התכתבות מהירה בין מכשירי אפל השונים ומעתה זמין לשימוש גם במחשבי המק. המערכת מאפשרת שליחת קבצי וידאו, תמונות, מסמכים וגם הודעות קבוצתיות.

Notification Center – כאשר משהו חדש צץ במק, בין אם דואר אלקטרוני, הודעה, עדכון תוכנה או התראת לוח שנה, מערכת הנוטיפיקציות תאפשר לנו לקבל את כל העדכונים במקום אחר ומבלי לפתוח שום אפליקציה. כל זאת באמצעות החלקת האצבעות מצידו הימני לצידו השמאלי של משטח העכבר.

Dictation – לא Siri, אבל נחמד לא פחות, כעת תוכלו לדבר אל המחשב ולהכתיב לו טקסטים שלמים במקום לכתוב באמצעות המקלדת. האפליקציה נעשית חכמה עם הזמן כאשר היא לומדת להכיר את אנשי הקשר שלך ואת הביטויים האהובים עליך. Dictation תדע להמיר לכתב רק אנגלית, צרפתית או יפנית.

Power Nap – כאשר תכניסו את מחשבכם למצב שינה, הוא ימשיך לעבוד ברקע ולהריץ אפליקציות. במילים אחרות – המק יהמשיך לקבל עדכונים כל עוד הוא מחובר למקור חשמל.

Sharing – חווית שיתוף משודרגת. את כפתור השיתוף ניתן יהיה עתה למצוא בכל היישומים מבית אפל ואף במקומות נוספים. כך בקלות רבה תוכלו לשתף תמונות, קטעי וידאו, מסמכים וקבצים אחרים ישירות לחשבון הפייסבוק, טוויטר, פליקר או Vimeo שלכם.

Facebook – בסתיו הקרוב גם אתר פייסבוק יקבל עדכון, אך הפעם מצידה של אפל אשר תתאים את גירסת ה-WEB שלו לאפליקציה מובנית שתאפשר שימוש מהיר ונוח יותר ברשת החברתית. בנוסף, נקבל עדכונים אוטומטים אפילו מבלי להכנס לדף האינטרנט.

Twitter – בדומה לפייסבוק, מאגר הציוצים מקבל יישום נוח ומהיר יותר לשימוש שיאפשר לצייץ מכל מקום מבלי לגשת לדפדפן האינטרנט. כאשר חבר יצייץ או יפרסם תמונה חדשה, תקבל עדכון ישיר למחשבך.

AirPlay – תוסף חכם שמאפשר לנו להנות מדפי אינטרנט, סרטונים ומוזיקה במסך הטלוויזיה הביתי בעזרת Apple TV.

Game Center – אחת האפליקציות היותר נחשבות ב-iOS 5 אשר מאפשרת לשחק בין iPad, iPhone, iPod Touch ועכשיו גם במק. מדובר באפליקציה חכמה אשר מרכזת תוצאות ושיאים של אנשים מרחבי העולם במשחקים הניתנים להורדה מחנות האפליקציות של אפל.

Gatekeeper – (סוף סוף) אנטי וירוס שמטרתו העיקרית להגן מפני הורדת תכנים שיכולים לפגוע בתפקודו של המחשב. האפליקציה תאפשר מגוון אופציות הגנה על המחשב, על פי בחירת המשתמש.

Safari – הדפדפן המובנה על מחשבי המק מתעדכן, מהירות הגלישה וצורת החיפוש מקבלים שדרוג משמעותי. בנוסף, צורת החיפוש תהיה חכמה יותר מתמיד עם פונקציות מיוחדות וביניהן שמירת דפים גם כאשר אין חיבור אינטרנט פעיל.

אין ספק שמדובר בשדרוג חסר תקדים למשתמשי מקינטוש. אתם כבר עידכנתם? 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים