על רקע שיעורי נטישה גבוהים בהוט מובייל, גולן טלקום מדווחת על גיוס 100 אלף לקוחות

כמעט שלושה חודשים חלפו מאז החלה בישראל מהפכת התקשורת הסלולארית, עם כניסתן לשוק של גולן טלקום והוט מובייל שהחלה בפעילותה יומיים בלבד אחרי הראשונה. כמדי חודש, מדווחים בגולן טלקום על כמות המנויים בחברה – מספר שעומד כעת על למעלה מ-100 אלף, כך מסרה החברה בתחילת השבוע. מספר זה מגיע לאחר שבחודש הפעילות הראשון גייסה החברה כ-50 אלף לקוחות ובתום שני חודשי פעילות דיווחה על סכום כולל של 80 אלף לקוחות.

בתוך כך, מדווחת גולן טלקום כי קצת יותר מ-50% מלקוחותיה התניידו עם המספר שלהם מחברות הסלולאר האחרות, כשכל היתר בחרו לעצמם מספר חדש תחת הקידומת 058. כמו בדיווחים הקודמים, נמסר כי מחצית מהלקוחות מנויים לחבילה הלא מוגבלת במסגרתה הם מקבלים שיחות ללא הגבלה בארץ ול-31 מדינות בעולם, הודעות SMS ללא הגבלה וגלישה סלולארית ללא הגבלה, עם האטת מהירות בחציית רף תעבורה של 3GB – במחיר של 99 שקלים בחודש. הודעה זו מצטרפת להודעה מוקדמת יותר ששחררה החברה בחודש יולי, בה נאמר כי כפי שהבטיח מיכאל גולן מנכ”ל החברה באירוע השקת הפעילות, מחירי החבילות יישארו זהים לאורך זמן רב ולא יושפעו מעליית המע”מ ל-17%.

מעט לפני שחרור הודעתה הרשמית של גולן טלקום, דיווחו בגלובס על נתונים קצת פחות מעודדים של המתחרה הוט מובייל, שעל פי דיווחים שונים ולא רשמיים הצליחה לגייס כ-250 אלף מנויים תוך כמעט שלושה חודשים. על פי הדיווח של גלובס, בשבוע הראשון של חודש אוגוסט גייסה החברה 7,200 מתניידים ובאותה נשימה איבדה כ-1,600 לקוחות שנטשו לטובת החברות המתחרות. ביולי, נטשו את החברה כ-12,300 מנויים ומאז החלה את פעילותה רשמה הוט מובייל כ-24,000 נטישות (ניודים) בסך הכל.

למרות ההשערות כי מדובר בתוצאה ישירה של מעבר אנשי הקבע של צה”ל לרשת סלקום, ניתן לומר כמעט בוודאות כי אין זה המצב. לקוחות מירס מלכתחילה לא נספרו במוני הלקוחות של הוט מובייל ומעבר לכך – אנשי הקבע אשר עוברים לסלקום מקבלים מספר חדש לגמרי (בקידומת 052) ולא מוגדרים כלקוחות מנוידים. בתגובה לדיווח זה של גלובס, מסרה הוט מובייל כי הנתונים אינם מדויקים.

בתום שלושה חודשי פעילות, גולן טלקום מציעה שתי תוכניות בלבד בעוד הוט מובייל מציעה ארבע תוכניות שונות, במטרה אולי לזכות בעדיפות של פלחי שוק שונים הנחשפים כבר כמה שבועות לקמפיין פרסומי רחב היקף שהעלתה החברה בערוצי הרדיו והטלוויזיה השונים. גולן טלקום, נזכיר, לא פתחה עדיין בקמפיינים פרסומיים ורחוקה 530 אלף לקוחות מקבלת הערבויות ששילמה למשרד התקשורת. הוט לעומתה, צריכה לגייס 380 לקוחות נוספים בכדי לקבל את הערבות העצומה ששילמה על סך 705 מיליון שקלים – אז, לטענתם של אנליסטים, תחל החברה להעלות את תעריפי התוכניות שלה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק

השוואת מפרטים