דיווחים ברשת: פייסבוק מעוניינת לרכוש את Waze הישראלית

| יום שני, 3 בספטמבר 2012, 14:08 | רשתות חברתיות

אפליקציית התנועה החברתית Waze מספקת מדי יום למשתמשיה מידע לגבי התנועה בדרכים כמו גם אפשרות ליצירת שיח בין נהגים אם רק כדי להפיג את השעמום שבפקקים. Waze כבר הספיקה לצבור מעל ל-20 מיליון משתמשים רשומים, קרוב מאוד למספרים אותם הספיקה אינסטגרם לצבור עד שנכרכשה במיליארד דולר ע"י פייסבוק, והיא נתמכת במעל ל-40 מדינות ובמעל ל-20 שפות.

נציגים מפייסבוק, כך מתברר, נפגשו בשבועות האחרונים עם נציגים מחברת Waze, אך מטרת הפגישות עדיין לא ידועה. מאחר ו-Waze היא רשת חברתית בפני עצמה עם קהל עוקבים גדול ונאמן, ישנו הגיון ברכישתה ע"י פייסבוק. המידע שיכולה לשאוב פייסבוק מנתוני המיקום של משתמשי Waze יכול לספק לה דרך נוספת להתאים פרסומות למשתמשיה ולחבריהם גם בעת נסיעה. כבר היום מציגה Waze פרסומות וקופונים בעת הגעת משתמשים למיקומים מסויימים על המפה ופייסבוק, שכבר יודעת די טוב מה אנחנו אוהבים, תוכל להשתמש במידע זה וגם להפיצו דרך Waze.

הבעיה העיקרית של פייסבוק כיום היא תרגום המשתמשים שלה בפלטפורמת המובייל לכסף ול-Waze פיתרון מוכן עם מודל כלכלי ברור עבור נהגים. פייסבוק יכולה לנצל את Waze גם מעבר לנהג עצמו כך שלמשל בטיול משפחתי לים המלח תוכל פייסבוק לדעת, באמצעות Waze, את מיקומו של הנהג וגם את זה של הילדים שלו המשתמשים בפייסבוק ולהציע גם עבורם פרסומות מותאמות אישית שיאלצו את האב לעצור באיזו משחקיה בדרך.

Waze, שהספיקה לגייס כבר כ-67 מיליון דולר מאז החלה את דרכה ב-2009, היא וודאי אופציה הגיונית הרבה יותר עבור פייסבוק מרכישתה של אינסטגרם אשר המודל הכלכלי שלה עדיין לא ממש ברור, מה גם שבשביל פייסבוק לא תהא זו הרכישה הראשונה בישראל, שכן כבר הספיקה לרכוש בשנים האחרונות את חברת סנאפטו ו-Face.com. גם אם תחליט פייסבוק שלא לרכוש את Waze, שיתוף פעולה בין שתי הרשתות החברתיות בהחלט יספק את שני הצדדים.

לחצו על LIKE לגאדג'טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות