גאדג’טיפ: המדריך המלא לגלישה ברשת הוט מובייל – ללא חסימות, ללא הגבלות

בכתבה שפורסמה אתמול בגאדג’טי, סיפרנו לכם כי בעקבות ההגבלות שהטילו רשתות הסלולר אורנג’ והוט-מובייל בפונקציית שיתוף האינטרנט (WiFi Hotspot / Tethering), שחרר משרד התקשורת הבהרה לפיה אין להגביל בכל דרך שהיא את אחת או יותר מהפונקציות המובנות במכשיר. בעקבות כך, אורנג’ שגבתה 20 שקלים בגין שימוש בפונקציית שיתוף האינטרנט, חזרה בה מהחלטתה והסירה את ההגבלה. הוט-מובייל לעומתה, טרם נקטה צעדים ועל פי הודעתו של משרד התקשורת, היא מפרה לכאורה את החוק – ועל כן, אנו מרשים לעצמנו עתה לפרסם את המדריך המלא לעקיפת ההגבלות של הוט-מובייל, עד שזו תסיר אותן בעצמה.

בכדי לא להעמיס על רוחב הפס של הרשת, ביצעה החברה שתי הגבלות המונעות מהמשתמש לבצע בצורה תקינה שתי פעולות המובנות במכשיר ובאפליקציות צד שלישי: גלישה במצב “שולחן עבודה” ושיתוף אינטרנט. לפני שנתחיל במדריך לביטול ההגבלות, ודאו שבמכשירכם מוגדרת נקודת הגישה (APN) הדיפולטיבית של הוט-מובייל, זאת שמאפשרת למכשיר שלכם להתחבר לרשת אינטרנט של החברה. בכדי לעשות זאת, בקרו במדריך הזה. שימו לב! יש צורך רק בנקודת הגישה שנקראת Net HOT mobile. את Pc HOT mobile אין צורך להגדיר ואם היא כבר קיימת – הסירו אותה, שכן מהירות הגלישה דרכה תהיה נמוכה משמעותית.

גלישה במצב שולחן עבודה (Desktop Mode)

פונקציה זו מאפשרת לדפדפן האינטרנט במכשיר הסלולרי להציג אתר אינטרנט מלא המותאם לגלישה בדפדפן שולחני, במקום להציג באופן אוטומטי אתר המותאם למכשיר סלולרי. הוט-מובייל מאפשרת את הפעלת הפונקציה הזאת רק על ידי הגדרת נקודת גישה (APN) ייחודית שלא תאפשר לכם לגלוש במהירות גבוהה מ-64Kbps.

בכדי לגלוש במצב שולחן עבודה, על דפדפן האינטרנט שבמכשיר הסלולרי לסמן שאין אנו עושים שימוש במערכת הפעלה ניידת כגון אנדרואיד או iOS, אלא במערכת הפעלה שולחנית. בהוט-מובייל יודעים לאבחן את הסימון הזה וברגע שהוא מזוהה – מהירות הגלישה צונחת. כל שעלינו לעשות בכדי למנוע את צניחת המהירות הוא פשוט ליצור סימון שאינו מייצג מערכת הפעלה ניידת או שולחנית מוכרת. דפדפן מאד פופולארי המאפשר זאת הוא Dolphin (הזמין גם באייפון וגם באנדרואיד). הורידו והתקינו את הדפדפן, נווטו לעמוד ההגדרות שלו ובחרו ב-User Agent, שם בחרו באופציית ה-Custom (מותאם אישית) וכתבו בתיבה כל העולה ברוחכם, כמו למשל שמכם הפרטי. לחצו OK. כעת תתאפשר גלישה במצב דסקטופ. בכדי לחזור לגלישה מותאמת למובייל, בחרו ב-default במקום ב-Custom.

שיתוף אינטרנט (WiFi Hotspot / Tethering)

פונקציה זו מאפשרת למכשיר שלכם להפוך לראוטר נייד אליו יוכלו להתחבר התקני קצה כמו מחשבים ניידים וטאבלטים, במטרה לגלוש באינטרנט דרך חבילת הגלישה של מכשיר הסלולר. בדומה לחסימת מצב שולחן העבודה, גם כאן מגבילה הוט-מובייל את מהירות הגלישה ל-64Kbps, כפי שכתבה בהסכם ההתקשרות עמה.

בעת גלישה דרך מחשב נייד, הוט-מובייל מזהה שאנו עושים שימוש בדפדפן שולחני – וגם כאן, נצטרך לשנות את הזהות שלנו (את הגדרות ה-User Agent) בכדי להימנע מהגבלת מהירות. קיימות מספר דרכים לעשות זאת, אולם היעילה ביותר מבחינתנו היא אפליקציית Masking Agent לדפדפן ה-FireFox במחשב האישי. היכנסו לדפדפן ה-FireFox (ודאו שהוא בגרסה 13 לפחות), התקינו את התוספת ובצעו הפעלה מחדש של הדפדפן. מעתה תוכלו לגלוש דרכו ברשת של הוט-מובייל ללא הגבלת מהירות.

פתרון זמני?

כך לפחות אנחנו מקווים. על פי הודעתו של משרד התקשורת, הגבלות אלו של הוט-מובייל נוגדות את התיקון לחוק ההסדרים 2011/12 שקובע בין היתר כי לחברה סלולרית אסור לחסום או להגביל יישומים ותכונות המגיעים בצורה מובנית במכשיר או ממקור צד שלישי (אפליקציות הניתנות להורדה).

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים