המעצב הראשי של אנדרואיד: “אנחנו נמצאים רק בשליש הדרך”

פרויקט הפיתוח של מערכת ההפעלה אנדרואיד יחגוג בקרוב 5 שנים להיווסדו, פרק זמן לא מועט במהלכו חזינו במערכת ההפעלה צומחת ומתפתחת במהירות עד לכדי הפיכתה כבר לפני שנה וחצי למערכת ההפעלה הפופולארית ביותר במכשירי מובייל. ובהפרש ניכר. אבל אם תשאלו גוגל, או לפחות את המעצב הראשי של מערכת ההפעלה, מתיאס דוארטה, “זה עדיין לא זה”.

בתגובה לפניה ביקורתית שנכתבה בעמוד הגוגל+ שלו, ציין דוארטה כי “יש עוד הרבה עבודה לעשות” במטרה להפוך את ממשק המשמש של אנדרואיד לאינטואיטיבי יותר. “באופן אישי אני מרגיש שעבודתי נמצאת רק בשליש הדרך בכל הקשור לעקביות, המענה שהמערכת מסוגלת לתת והליטוש הסופי”, הוא הוסיף. בכדי אולי להוכיח לקוראים שדבריו נכונים, סיכם כי “מוטב לחזור לעבודה”.

דוארטה קיבל את הג’וב במאי 2010, קצת לפני שהחלו לעבוד בגוגל על גרסת Honeycomb לטאבלטים, שהציגה בזכותו ממשק שונה מזה שהכרנו באנדרואיד עד לאותה תקופה, ולא רק בצורת התאמה למסכים גדולים, אלא בצורת החזון של גוגל לאיפיון המחודש של חווית המשתמש. בהיכנסו לתפקיד, דוארטה קיבל לידיו את השחרור השישי של אנדרואיד, המוכר יותר בשם Gingerbread 2.3, כשהוא כמעט זהה בעיצובו לשחרור הראשון משנת 2008. בתוצר הסופי של מתיאס צפינו באוקטובר 2011, כשהוכרזה גרסת Ice-Cream Sandwich.

בגרסת Jelly Bean 4.1 ניכרת עבודתו של דוארטה בעיקר בממשק המשתמש של Google Now, שירות החיפוש מבוסס הזמן והמיקום של המשתמש – ופחות בצורה הויזואלית הכללית. את תוצאות העבודה הזו שהוא מדבר עליה, נראה ככל הנראה רק בשחרור הגדול הבא.

(מקור – BGR)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים