רובוקופ מגיע לשכונה: רובוט-שוטר הנשלט באמצעות שלט רחוק על-ידי אדם עם מוגבלות פיזית

אין אחד שלא מכיר את סדרת הסרטים הבידיוניים רובוקופ (לפחות בשמה). רובוט-שוטר, נותר עד היום מאחורי המסך בקטגוריית המדע הבדיוני, אך בימים אלה עובדים באוניברסיטה הבינלאומית בפלורידה, ארה”ב, “להביאו לחיים”. הרובוט שיהפוך בקרוב למציאותי לא יופעל באמצעות בינה מלאכותית אלא יישלט על-ידי אדם בעל מוגבלות פיזית באמצעות שלט רחוק (בדומה למזל”ט).

הפרויקט הגדול מפותח בשיתוף פעולה עם U.S. Navy ומטרתו העיקרית להחזיר לשירות שוטרים או לוחמים שנפגעו ולא יכולים לעבוד בשטח בגלל מוגבלות פיזית. בנוסף, בעלי המוגבלויות יוכלו לחזור למעגל העבודה וכפועל יוצא, מצבם הרגשי והנפשי ישתפר.

הרובוקופים מיועדים לתפוס משמרות של שוטרי פטרול, לתת דוחות חניה ולהגיב בשטח לשיחות שהתקבלו ב-911. תנאי העבודה הסוררים בשטח נראים לנו נורמלים אך אינם פשוטים לרובוטים שצריכים לעלות ולרדת מדרכות, להיות עמידים בגשם ולתקשר עם העולם. בנוסף, “הרובוט צריך להיראות קשוח מספיק לאדם ששוקל לא לציית להוראותיו וידידותי מספיק לילד שאבד לאימו וצריך עזרה מהשוטר”, אומר ג’רמי רובין שאחראי על הפרויקט. כל אלה משפיעים באופן ישיר על אחת השאלות הגדולות שעלו לאורך הדרך – איך לעצב את הרובוט, איך הוא יראה? – שאלה שעדיין לא קיבלה תשובה ברורה.

זה לא סוד שלגופים ביטחוניים יש ניסיון גדול עם כלים בשלט רחוק. לכן, “דארפא”, היחידה הטכנולוגית של ארה”ב, התנדבה לשתף פעולה ולבנות את אבי-הטיפוס הראשונים, ממונעים באמצעות שני גלגלים ובעלי ערוץ וידיאו ואודיו דו-כיווני, בעלות של 2 מיליון דולר. אך הניסיון של הגופים הביטחוניים לא דרש מהם לעמוד בחוק העירוני ובסביבת אנשים ולכן עדיין נדרשים פיתוחים בתחומים חדשים.

אם יגיעו אי-פעם לישראל, איך לדעתכם יתקבלו ברחוב הישראלי?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים