בדיוק בזמן: מערכת ההפעלה WebOS בקוד פתוח יוצאת מבטא

קצת יותר מעשרה חודשים לאחר שהחליטה HP להפוך את מערכת ההפעלה WebOS לפרויקט קוד פתוח, משחררת “גרם” (חברת הבת שאחראית על הפרויקט) את גרסה 1.0 בעבור מפתחים, לאחר כמה גרסאות בטא ששוחררו בקיץ. בגרסה זו לא ניתן למצוא שינויים מהפכניים או כאלו שלא הכרנו קודם לכן, אולם כעת היא נתמכת באופן מלא בסביבת הפיתוח Enyo 2 מבוססת הדפדפן.

WebOS, נזכיר, היא מערכת הפעלה מבוססת לינוקס עבור סמארטפונים וטאבלטים שפותחה במקור על ידי “פאלם”, אשר נרכשה על ידי HP. חוסר הנסיון שלה בתחום הסלולר, תרם רבות לכשלונה של החברה במינוף מערכת ההפעלה והמוצרים השונים שהתבססו עליה. כשהחליטה HP לסגת ולוותר על נוכחותה בשוק הסלולר, היה זה ברור שגם WebOS תגיע לקצה הדרך. אולם, HP הבחינה בבאזז ובעניין הרב סביב מערכת ההפעלה והחליטה להמשיך ולתמוך בה באופן אקטיבי, כשאת המושכות היא מעניקה לקהילת המפתחים וליצרניות השונות שירצו (אולי) לקחת חלק בפיתוחה ובאימוצה בעתיד.

מבחינת הצרכן, הודעה זו על שחרור גרסה 1.0 לא אומרת הרבה, שכן היא מופנית בעיקר למפתחים וליצרניות – לאלו שירצו לשלב את המערכת במוצריהם השונים. הפלטפורמה יכולה להתאים עצמה לכמה ארכיטקטורות ורכיבי חומרה שונים – מה שנראה כמתחרה פוטנציאלי לאנדרואיד. ידוע לנו ש-HP מתכננת לחזור מתישהו לשוק הסלולר, ולמרות שהיא משקיעה מאמצים רבים בפרויקט הפיתוח של WebOS, עדיין לא ברור אם היא תעשה זאת איתה או אולי בכלל עם אנדרואיד.

צוות הפיתוח של “גרם” מציין כי תכונות חדשות ימשיכו להגיע באופן רשמי למערכת ההפעלה, אולם היא תתפתח לכיוונים שונים בעיקר על ידי מפתחים עצמאיים ולא על ידי HP. כמו שזה נראה כרגע, WebOS עדיין בעלת פוטנציאל גדול והיא בהחלט מסוגלת להוות תחרות לאנדרואיד וליתר מערכות ההפעלה הניידות, אולם ללא גוף גדול שיתמוך בה וידחף אותה מעלה, אנחנו לא רואים את זה קורה בקרוב.

(מקור – The Verge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים