אינסטגרם משיקה פרופילים אישיים באינטרנט

קולו של מנכ”ל פייסבוק הדהד בראשי היום. נזכרתי באותה הודעה שפירסם מארק צוקרברג באמצעות הפרופיל שלו בפייסבוק כאשר הודיע על רכישתה של הרשת החברתית הסלולרית אינסטגרם, שהייתה באותה עת נחלתם הבלעדית של משתמשי האייפון. צוקרברג הבטיח אז כי אינסטגרם תהא כשהייתה ותמשיך להיות נפרדת לחלוטין מפעילותה של פייסבוק ואף סבר באותה עת כי התועלת שתוכל להוסיף פייסבוק לאינסטגרם היא משמעותית ביותר.

את מילותיו לקחתי אז בעירבון מוגבל, הרי ידוע כי בעל בית חדש שנכנס לעסק תמיד מבטיח ששינויים לא יהיו, אך בפועל חברות הנזקקות לרכישה בדרך כלל גם זקוקות לשינוי בין אם רצוי יהיה או לא. מאז רכשה פייסבוק את אינסטגרם, נוכחתי לדעת כי אכן תרומתה לאינסטגרם עצומה הייתה. זה החל מהקישור הפשוט לרשימת החברים בפייסבוק שגרר את הרשת החברתית המצומצמת להתעצם ממיליונים בודדים של משתמשים למעל מ-100 מיליון משתמשים כיום וכלה באינטגרציה טובה יותר לפרופיל המשתמשים בפייסבוק.

אתמול הודיעה במפתיע אינסטגרם כי לא רק שהיא חברה שעומדת בפני עצמה, אלא גם כזו שיכולה ליצור תחרות לאמא פייסבוק בתחום בו האחרונה היא המלכה. אינסטגרם תחל בקרוב לשווק עבור משתמשיה פרופילים אשר יוצגו על-גבי אתר האינטרנט instagram.com ודרכם ניתן יהיה להציץ, לשתף, להגיב ולעקוב אחר משתמשים אחרים ברשת החברתית. הייתה זו אולי אחת הבקשות הנדרשות ביותר עבור החברה שעד עתה עשתה לא פחות מהמינימום ההכרחי ואיפשרה צפיה בתמונות על-גבי האתר שלה רק באמצעות קישור ישיר לתמונות עצמן.

לאינסטגרם מעולם לא היה מודל כלכלי ברור וההסבה לפרופילים ברשת עשויה לדחוף קדימה משתמשים רבים לעשות שימוש בפרופילים שלהם בדרך דומה לשימוש בפלטפורמות דומות אחרות הקיימות ברשת זה זמן רב כגון Tumblr אשר הכנסותיה מגיעות ממכירת ערכות נושא, תשלום עבור קידום פרופיל והודעות והצגת פרסומות ממומנות ובדרך זו אולי תחל אינסטגרם להכניס מעט כסף לכיסיה העמוקים של פייסבוק ולהצדיק את רכישתה האגדית בסכום חסר תקדים של כמיליארד דולר (בפועל זה היה קרוב יותר ל-730 מיליון).

פרופיל האינסטגרם החדש יציג תמונת פרופיל, בדומה לצורה בה מציגה פייסבוק את תמונתכם בעמוד הפרופיל ותחתיה את התמונות שצילמתם באמצעות אפליקציית אינסטגרם שיסודרו לפי תאריך. לחיצה על התמונה תוביל לעמוד נפרד בו תוכלו להגיב ולעשות Like לתמונה ואם רק תרחפו מעל התמונה בעמוד הפרופיל מבלי להקליק, תוכלו לראות כמה לייקים ותגובות עשו לתמונה מבלי לעבור לעמוד חדש. מה שלא תוכלו למצוא בעמוד הפרופיל היא האפשרות להעלות תמונות, לחפש או להציג את עמוד החדשות. כל אלה ישארו, לפחות נכון לרגע זה, נחלתה של האפליקציה של אינסטגרם לפלטפורמות השונות עליהן היא רצה.

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים