אחרי 13 שנים: מיקרוסופט נפרדת מתוכנת המסרים Messenger

לפני כשנה וחצי רכשה ענקית התוכנה מיקרוסופט את שירות המסרים המידיים Skype תמורת 8.5 מיליארד דולר. כבר אז הוכרז שהטכנולוגיה של ענקית התקשורת האינטרנטית תשולב בשירותיה השונים של מיקרוסופט, אולם החברה מעולם לא התייחסה למה שיעלה בגורלו של שירות המסרים Messenger שחגג השנה 13 שנים לקיומו. ובכן, ביום שלישי השבוע שמה מיקרוסופט קץ להשערות והדיווחים והודיעה באופן רשמי דרך אתר Skype כי בתחילת 2013 יורדו מהרשת שרתי התקשורת של שירות המסנג’ר הותיק.

למרות הפופולאריות שצנחה משמעותית במהלך השנים האחרונות בעקבות התפתחותן של הרשתות החברתיות, מיקרוסופט מרגיעה ומבהירה שמדובר בסך הכל במעבר דירה – החל מחודש אוקטובר ניתן להתחבר לשירות Skype (בגרסה 6.0 ומעלה) עם פרטי ההתחברות של Messenger, אז גם יופיעו כל אנשי הקשר שלנו בממשק Skype. משמעות הדבר היא שנוכל לשוחח עם אנשי הקשר שלנו כבר עכשיו דרך סקייפ, אפילו אם הם עצמם משתמשים במסנג’ר – מה שיתאפשר כאמור, עד להורדת השרתים של מסנג’ר מהרשת. בכך בעצם מצרפת מיקרוסופט למעלה מ-100 מיליון חשבונות למאגר המשתמשים של סקייפ שכולל כמעט 300 מיליון חשבונות.

בשלב זה עדיין לא ברור כיצד ואם בכלל תגשר מיקרוסופט על הפערים בין שני השירותים. במסנג’ר כזכור, יכולנו לבצע שלל אפשרויות שאינן זמינות בסקייפ – משחקים מול חברים, התחברות וסיוע מרחוק למחשב של אחד מאנשי הקשר ועוד. ייתכן מאד שבעתיד מיקרוסופט תטמיע גם את האפשרויות הללו, אך כעת נראה שיותר חשוב לה לקדם את המעבר למערכות ההפעלה Windows 8 ו-Windows Phone 8, בהן קיים שירות סקייפ באופן מובנה.

בהודעתה של מיקרוסופט, מודגש כי שירות Messenger ימשיך לתפקד כרגיל ברחבי סין, מאחר והשימוש בסקייפ אינו חוקי במדינה.

(מקור – Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים