האם מפרטו של Nexus 7 במחיר 99 דולרים דלף לרשת?

אתר תוצאות מבחני הביצועים GLBenchmark שוב מספק לנו תהיות – והפעם על דמותה של הגרסה המוזלת לטאבלט ה-Nexus 7 מבית ASUS וגוגל. אתמול הופיעו באתר תוצאות מבחני הביצועים של מכשיר חדש בשם ME172V מבית ASUS המצויד במסך 7 אינץ’ ברזולוציית 1024×600 פיקסלים, מעבד חד ליבתי בתדר שעון 1GHz, מאיץ גרפי מסוג Mali בתדר של 400MHz וכן מערכת ההפעלה אנדרואיד Jelly Bean 4.1.1.

באתר PhoneArena טוענים בנוסף שלטאבלט המוזל של ASUS וגוגל ישנו זיכרון RAM בנפח 1GB, נפח אחסון פנימי של 8GB וסוללה בעלת הספק של 4,270 מיליאמפר בשעה (mAh). פרט לאורך החיים של המכשיר שיהיה גבוה יותר בגרסה המוזלת בשל השימוש בסוללה כמעט זהה אך בחומרה חלשה יותר, יתר פרטי המפרט הללו נופלים (באופן הגיוני) מאלו של הגרסה המקורית אשר כוללת מעבד Tegra 3 מרובע ליבות 1.2GHz ומאיץ גרפי ULP GeForce. גם איכות התצוגה בגרסה המוזלת תהיה נמוכה יותר בשל השוני ברזולוציות על גודל מסך זהה – צפיפות פיקסלים של 177ppi בגרסה המוזלת לעומת 216ppi בגרסה המקורית.

חשוב להדגיש שאת התוצאות הללו ניתן לזייף בקלות, כמו גם את מפרטו של המכשיר הנבדק, כך שיש לקחת את האמור לעיל בעירבון מוגבל. מה שעשוי אולי להעיד על כך שאין מדובר במכשיר Nexus כלשהו היא העובדה שהמכשיר המוצג כולל אפשרות להרחבת שטח האחסון באמצעות כרטיס microSD – אופציה שגוגל בחרה להשמיט ממכשירי הנקסוס.

התזמון של ההדלפה (בין אם שקרית ובין אם לאו) תואם את השמועות לפיהן ASUS צפויה לשחרר מכשיר Nexus ב-99 דולרים בסוף השנה. אנו כמובן נמשיך לעקוב ולדווח על התפתחויות בנושא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים