סוף שנה עגום ליצרניות הסמארטפונים בבורסה

StockXmas

יום המסחר האחרון שלפני חג המולד לא היה אירוע משמח עבור חברת Research In Motion, יצרנית הטלפונים בעלת מותג הבלאקברי. החברה ספגה ירידה של כ-22%, זאת לאחר שבשלושת החודשים האחרונים עלתה מניית החברה בכ-120%. החברה דיווחה בשבוע שעבר כי איבדה כמיליון מלקוחותיה הרשומים ברבעון הפיסקלי השלישי של החברה (שהסתיים ב-1 לדצמבר) והירידות לא איחרו להגיע למרות שהצליחה החברה לרשום רווח נקי של 9 מיליון דולר לאחר שרשמה הפסדים בשלושת הרבעונים האחרונים. ברבעון המקביל בשנת 2011 השיגה RIM רווח נקי של 265 מיליון דולר.

Screen Shot 2012-12-22 at 12.39.43 AM

RIM צפויה להשיק את פלטפורמת הבלאקברי 10 בסוף החודש הבא, אך בינתיים ממשיכים להימכר מכשיריה הנוכחיים. קטגוריית הסמארטפונים רשמה מכירות של 6.9 מיליון יחידות ברבעון ו-255 אלף יחידות של טאבלט הפלייבוק נמכרו ברבעון זה אף הם.

לא השנה של יצרניות הטלפונים

כעת משעומדת להסתיים לה שנת המסחר של 2012, ניתן לראות כי יצרניות הסמארטפונים אינן מייצרות הפתעות בשוק ההון בסיכום שנה זו. סמסונג ואפל, כמובילות תחום הסמארטפונים והחברות הרווחיות ביותר בשוק ואולי גם היחידות שמצליחות לרשום פלוס בשורת הרווח שלהן באופן קבוע עומדות לקראת סיום השנה עם תשואות של כ-33% (לסמסונג) וכ-27% (לאפל). החברות האחרות: נוקיה (18%-), בלאקברי (9%-), ZTE הסינית (46%-) ו-HTC הטייוואנית (43%-) כולן יסיימו את השנה עם ירידות חדות.

Screen Shot 2012-12-22 at 1.20.01 AM

מכירות ורכישות

לאחר ששמה על השולחן 12.5 מיליארד דולר עבור רכישתה של מוטורולה מוביליטי במאי, מחזירה לעצמה גוגל חלק מהמזומנים ע”י מכירת אחת החטיבות של החברה. הסכום שתקבל גוגל עבור מכירת חטיבת הממירים של מוטורולה יעמוד על 2.35 מיליארד דולר, כאשר חלק מהסכום, בגובה 300 מיליון דולר ישולם באמצעות מניות קבוצת אריס (הרוכשת) שתעניק לגוגל בתמורה 15.7% ממניות החברה. קבוצת אריס הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסת הנאסדק לפי שווי של 1.74 מיליארד דולר.

kodak

השנים האחרונות בשוק הטלפוניה היו חמות למדי, אך מה שאפיין אותן יותר מכל היו מלחמות הפטנטים הרבות שהתחוללו פחות או יותר בין כל צמד חברות אפשרי. הרבה מאוד פטנטים החליפו ידיים בשנים אלו – IBM מכרה פטנטים לגוגל ולפייסבוק, מיקרוסופט רכשה באנדל מפוצץ פטנטים מ-AOL בתמורה לכמיליארד דולר ובאותה עת מכרה את חלקם הלאה לפייסבוק תמורת 550 מיליון דולר ומוטורולה מוביליטי נמכרה כאמור לגוגל תמורת מיליארדים.

ממש לקראת סיום השנה, החלו למלא את האוויר גם שמועות לגבי האפשרות כי חברת הצילום קודאק נמצאת במגעים למכירת פורטפוליו הפטנטים שלה ובשבוע שעבר יצאה הודעה רשמית כי קבוצה של 12 חברות תהיה זו שתרכוש את הפטנטים של קודאק בתמורה ל-525 מיליון דולר. בבלומברג העריכו מוקדם יותר בשבוע שעבר כי גוגל ואפל מנסות לשים ידיהן על הפטנטים הנחשקים של קודאק, אך עדיין לא ידוע אם שתי החברות אכן משתתפות בעסקה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים