רשמי: חברת Xi3 מפתחת את Steam Box עבור Valve; דגם קונספט מופיע ב-CES

xi3-pistonאחרי חודשים רבים של שמועות והמון ספקולציות, חברת התוכנה (ועכשיו גם החומרה) Valve הרגישה שהעולם מוכן לדעת עוד על הקונסולה הביתית שהיא מפתחת. כנס CES שנערך כעת בלאס וגאס מהווה במה נהדרת להכרזות וייתכן שזו היתה הזדמנות מצוינת עבור חברת Xi3 לחשוף את השותפות החדשה של עם Valve ולהציג דגם קונספט של קונסולת המשחקים שהיא מפתחת בעבורה.

בשביל הדגמה עמוקה יותר ומפרט טכני מלא נצטרך לחכות עוד קצת, אך בינתיים Valve מאשרת שהיא עובדת כבר זמן מה עם חברת Xi3 המתמחה בבניית מחשבים ומארזים יעודיים, בה היא השקיעה כמות נכבדת של כסף בעבר. נציגי חברת החומרה חשפו בתערוכת CES אחד מתוך כמה מכשירי אבטיפוס של Steam Box, תחת שם הקוד Piston. בתיאור הכללי, מדובר במחשב קומפקטי הבנוי בצורה מודולרית ומותאם לשימוש עם מסכי טלויזיה ברזולוציות גבוהות. העיצוב המודולרי מאפשר שידרוג קל ופשוט של רכיבים כמו RAM, כרטיס מסך או מעבד.

קונסולת ה-Steam Box תריץ את מערכת ההפעלה הפתוחה Linux ותתמוך באופן מלא בשירותי Steam וב-Big Screen Mode. למרות שאנחנו עדיין לא יודעים פרטים מעניינים על החומרה, אנחנו דווקא כן יודעים שהקונסולה תגיע עם כמות מרשימה של שקעים וחיבורים – כדוגמת שקע אינטרנט קווי (Ethernet), שני שקעי אודיו – רגיל ואופטי, ארבעה שקעי USB 3 וארבעה שקעי USB 2, ארבעה שקעי eSata, שני שקעי Mini Display ולקינוח גם שקע HDMI. דגם ה-Piston מבוסס על גרסאות אחרות של מחשבים קומפקטיים ומודולריים ש-Xi3 ייצרה בעבר, אך הפעם מדובר בדגם שיותאם אישית ל-Valve וכמובן ישווק כקונסולה עם שלטים ואביזרים נלווים.

xi3-piston-connect

המוצר, שנמצא כרגע בתהליכי פיתוח, יאפשר למשתמשים להוציא את המיטב מטלויזיות HD גדולות ולקבל חווית גיימינג מדהימה“, אמר נשיא חברת Xi3, ג’ייסון סאליבן. עוד הוא הוסיף כי “המערכת החדשה תאפשר גישה לאלפי כותרים דרך מערכת מובנית שמתעלה על היכולות של קונסולות המשחקים המובילות – אך באריזה שמתאימה לכף היד שלך“.

אם עד עכשיו היינו סקרנים לגבי הקונסולה של Valve, עכשיו לאחר חשיפת קומץ הפרטים הללו – אנחנו סקרנים אפילו יותר. זהו בהחלט מוצר מעניין והרבה יותר קומפקטי מהמפלצות הקיימות PlayStation 3 ו-Xbox 360. כרגע נמצאים רוב הפרטים תחת עלטה, אך אולי עוד יתבהרו עד למועד סיומה של תערוכת CES.

לכתבה המקורית ב-Gamex


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים