שמועה: חברת NVIDIA מתקשה לעניין יצרניות בפלטפורמת Tegra 4

tegra-4-slide-623x329חברת NVIDIA אולי נתנה את ההצגה הכי טובה ב-CES (תחילת חודש ינואר) עם חשיפת פלטפורמת ה-Tegra 4 למובייל, אבל נראה שהפעם הדברים לא זורמים חלק כל-כך. ההשקות הקודמות של פלטפורמת ה-Tegra היו הצלחות גדולות, כאשר החברה הייתה הראשונה להציג מעבד כפול-ליבה ומרובע-ליבה ויצרניות רבות הציגו מיד מגוון סמארטפונים וטאבלטים. היינו מופתעים שלמעט קונסולת ה-Project Shield של NVIDIA עצמה וטאבלט אחד בודד, לא ראינו מכשירים מבוססי Tegra 4 ב-CES. לתומנו חשבנו כי הטוב ביותר נשמר ל-MWC בסוף החודש, אולם שמועה חדשה מאתר Digitimes גורסת כי לחברה יש בעיה אמיתית.

פלטפורמת ה-Tegra 4 הוכרזה ולצידה גם ערכות השבבים החדשות של Qualcomm וסמסונג מבוססות ארכיטקטורת Krait ו-ARM Cortex-A15, כך שהפעם אין ל-NVIDIA יתרון משמעותי אם בכלל. מקורות האתר בתעשייה מספרים כי החברה מתקשה למשוך יצרניות להשתמש בטגרה 4 ומלבד טושיבה אף אחת עדיין לא מחויבת לפלטפורמה. אסוס, אחת מיצרניות טאבלטי האנדרואיד הבולטות, כנראה תמשיך עם קוואלקום ו-Tegra 4 תהיה רק גיבוי במקרה של מחסור. אייסר גם כן לא סגורה על הפלטפורמה החדשה.

השמועה מתחברת עם אחת אחרת מהשבוע שעבר, לפיה חברת NVIDIA תפתח בעצמה טאבלט וסמארטפון על מנת להקל על יצרניות בתהליך פיתוח המוצר. כך הן יוכלו לקחת את הבסיס ש-NVIDIA פיתחה ופשוט למתג מחדש. במקביל NVIDIA צפויה להוזיל את מחיר ה-Tegra 3 על מנת לאפשר לה להיות אטרקטיבית לשוק הנמוך, שכבר היום ניתן לראות את היצרניות הסיניות הולכות בכיוון הזה.

אם NVIDIA לא תצליח לשכנע כמה יצרניות משמעותיות להשתמש בפלטפורמת ה-Tegra 4, ערכת השבבים החדשה שלה תהיה פלופ רציני. כרגע המצב לא נראה טוב, במיוחד ש-Qualcomm במומנטום חיובי כל-כך ונצטרך להמתין לראות מה החברות יציגו ב-MWC בסוף החודש ועם איזו פלטפורמה יבחרו להתקדם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים