תערוכת MWC 2013: הכירו את מתחם Fira Gran Via

fira-gran-viaכשמדברים על תערוכת Mobile World Congress (או בקיצור – MWC), מיד מצטיירים בראש שני הצריחים ההיסטוריים הניצבים במתחם Fira Montjuic אשר בברצלונה, העיר השניה בגודלה בספרד, שתארח השנה את תערוכת המובייל הגדולה בעולם מזו השנה השמינית ברציפות. תערוכת MWC המנוהלת על ידי ארגון GSMA מתקיימת מדי שנה מאז 1987 ומאגדת בתוכה מאות חברות קטנות עד ענקיות בתעשיית המובייל, סטארטאפים בתחילת דרכם וגם כאלו ותיקים שמעוניינים לעשות שינוי ולהביא חידושים לחיינו הדיגיטליים.

באופן מובן והגיוני למדי, הפופולאריות של תערוכת MWC רק הלכה וגברה לאורך השנים, מה שהביא את המארגנים להחלטה שישנו צורך במיקום חדש וגדול יותר כבר ב-2013. לא, ב-GSMA לא בחרו לנטוש את ברצלונה שמארחת את התערוכה מאז 2006 ותמשיך לארח אותה עד 2018 לפחות, אלא הכריזו על נטישתו של מתחם Fira Montjuic שיחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-125 ועל מעבר למתחם חדש – Fira Gran Via.

שמותיהם של שני המתחמים – הישן והחדש – מציינים את המילה Fira, מאחר ושניהם שייכים למרכז העסקים Fira de Barcelona שכולל בסך הכל 4 מתחמים גדולים. בנייתו של מתחם Fira Gran Via החלה בשנת 1993 ונמשכה לפרקים עד 2011. המבנה בעל החזות המרשימה עוצב על ידי הארכיטקט היפני טויו איטו (Toyo Ito) ופתיחתו הרשמית נערכה בשנת 2007. מאז, ביצעה הנהלת המרכז כמה הרחבות ושדרוגים למבנה, מה שהביא אותו להכיל 8 אולמות תצוגה ענקיים תחת קורת גג אחת, עליה ניצבים 26 אלף מקלטים סולאריים המסייעים באספקת החשמל למבנה. ב-2008 זכה מתחם Fira Gran Via בתואר המבנה בעל הגג הסולארי ה-6 בגודלו בעולם.

fira-gran-via-Mapמתחם התערוכה משתרע על שטח של 240 אלף מ”ר – פי 2 מקודמו, מה שאמור לאפשר מרחב גדול הרבה יותר למציגים ול-80 אלף המבקרים והעיתונאים שצפויים לפקוד אותו במהלך השבוע. בכלל, כשב-GSMA אמרו שבכוונתם להגדיל את מימדי התערוכה, הם באמת התכוונו לזה – כך למשל גדלה ל-500 כמות נקודות ההוט-ספוט הפזורות במתחם, גדלה ב-30% כמות עמדות העבודה הנייחות לעיתונאים וכן גדלה גם כמות המושבים באודיטוריום הראשי מ-1660 ל-2100.

הכניסה הדרומית למתחם Fira Gran Via היא גם שער הכניסה הראשי לתערוכה, בו יקבלו האורחים והעיתונאים שנרשמו מבעוד מועד את תגי הזיהוי שלהם – במידה ובחרו שלא לעשות זאת כבר בנמל התעופה של ברצלונה. הכניסה הצפונית למתחם מיועדת בעיקר למוזמני VIP כגון המנכ”לים ואנשי המפתח של החברות הגדולות.

אולמות 1, 2 ו-3 יכילו ביתנים שהכניסה אליהם תואמה מראש לצורך ראיונות ופגישות עסקיות. אולמות 3, 5, 6, 7 ו-8.1 יכילו את דוכני וביתני התערוכה והכניסה אליהם חופשית. אולם 4, או “כפר התערוכה”, הוא המקום בו יוכלו להתכנס ולהיפגש כל הנרשמים בעלי כרטיסי כסף, זהב ופלטינה, כשלרשותם יעמוד בר משקאות ופינות ישיבה מאובזרות. אולם 8, או App Planet, יארח חברות המציגות מוצרי תוכנה שונים והכניסה אליו גם כן חופשית.

כפי שסיפרנו לכם אתמול, צוות גאדג’טי ינכח בברצלונה במשך כל ימים התערוכה ויספק לכם ממקור ראשון את כל החדשות, התמונות וקטעי הוידאו מהמתחם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים