מבחן מצלמה ראשון: HTC One מול Apple iPhone 5

130213_HTCone_0078שאלת השאלות, האם הגודל קובע, האם לזה שיש יותר מגה-פיקסל הוא בהכרח טוב יותר? אם תשאלו כל חובב צילום הוא יגיד לכם שכמות הפיקסלים היא לא זו שבהכרח קובעת אלא שיש עוד מספר פרמטרים המשפיעים באופן ישיר על הביצועים. מכשיר האייפון 5 של אפל ידוע במצלמתו המרשימה, אולי המרשימה ביותר בין כל הסמארטפונים (להוציא את PureView), אך יש אחד, חדש, שמתיימר לאיים עליו – מכשיר ה-HTC One. מכשיר הדגל החדש של HTC נוחת בעולמנו עם טכנולוגיה חדשה בקטגוריית הסמארטפונים, ה”אולטרה-פיקסל” שמוציאה את “מירוץ המגה-פיקסל” מהמשוואה.

המצלמה של מכשיר ה-HTC One מורכבת משלוש שכבות של חיישני 4.0 מגה-פיקסל, כך שבפועל מעורבים ביצירת התמונה כמעט 12 מיליון (מגה) פיקסלים. רכיב המצלמה והאלגוריתמים המצורפים ברמת התוכנה יוכלו לבחור באופן חכם ומידי את הפיקסל “הטוב ביותר” מבין השלושה שצולמו, במטרה להרכיב תמונה אחת איכותית עם צבעים מדויקים וחדות גבוהה הרבה יותר.

לטכנולוגיה זאת כמה יתרונות וחסרונות: החיסרון העיקרי הוא שחיישן ה-4 מגה-פיקסל בהכרח תופס פחות פרטים בתמונה אך לוכד יותר אור. אך מצד שני אחד היתרונות הגדולים היא העבודה כי הקובץ המתקבל קטן בנפחו פי שתיים-שלוש מקובץ המופק על-ידי חיישן 12 מגה-פיקסל. בסופו של דבר התוצר הסופי מתבטא בצבעים טבעיים יותר ולכידת אור טובה יותר – במיוחד בתנאי אור בעייתיים.

אתר CNET Asia קיבל את מכשיר ה-HTC One להתרשמות (תוכנת המצלמה איננה בגירסה סופית ולכן ישנם עוד סיכוי שיפורים) ויצא איתו ועם ה-iPhone 5 לחיק הטבע כדי להשוות בין מצלמות השניים.

 

iphone_portrait_schtcone_portrait_sciphone_flower_schtcone_flower_sciphone_studio_schtcone_studio_sciphone_outdoor_schtcone_outdoor_sciphone_lowlight_schtcone_lowlight

מה דעתכם, מי מהמצלמות טובה יותר?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים